Урок музичного мистецтва у 2 класі. Тема: Як звучать музичні інструменти?

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з творчістю А. Філіпенка та композицією «То сніжинки, мов пушинки»; розширити уявлення дітей про різновиди українських народних інструментів; розучити і навчити виконувати пісню «Гарний танець гопачок»; розвивати музичний слух та вміння розрізняти звучання інструментів сопілки, бубону, бандури; поповнювати слуховий досвід, емоційну сферу, музичний кругозір.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань умінь та навичок

Обладнання: ребуси, мультимедійні засоби, програвач, репродукції картин, музичний інструмент (гітара).

Композиції, що вивчаються на уроці:

  • 1)А. Філіпенко «То сніжинки, мов пушинки»
  • 2)А. Філіпенко «Гарний танець гопачок»
Перегляд файлу

Тема:  Як звучать музичні інструменти?

Мета: ознайомити учнів з творчістю А. Філіпенка та композицією «То сніжинки, мов пушинки»; розширити уявлення дітей про різновиди українських народних інструментів; розучити і навчити виконувати пісню «Гарний танець гопачок»; розвивати музичний слух та вміння розрізняти звучання інструментів  сопілки, бубону, бандури; поповнювати слуховий досвід, емоційну сферу, музичний кругозір.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань умінь та навичок

Обладнання: ребуси, мультимедійні засоби, програвач, репродукції картин, музичний інструмент (гітара).

Композиції, що вивчаються на уроці:

  1. А. Філіпенко «То сніжинки, мов пушинки»
  2. А. Філіпенко «Гарний танець гопачок»

Література:

  1. Бугаева З.Н. Веселые уроки музыки в школе и дома. - М.: ООО «Издательство АСТ»; Д.: «Издательство Сталкер» 2002. – 384с.
  2. Кремер Ж.А. Занимательная музыка : кроссворды, чайнворды, ребусы, музыкальные игры и задачи для детей.  / Ж. А. Кремер, В. Б. Селецкий. – М.: Музыка, 1971. - 62с. 
  3. Аристова Л.С. Музичне мистецтво: підруч. Для 1 кл./ Л.С. Аристова, В.В. Сергієнко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 128 с.:іл.

 

 

Хід уроку 
 

  1. Організація класу
    1). Музичне привітання. 
    Пролунав уже дзвінок, 
    Починається урок.





 

 

 

  1.            Актуалізація опорних знань

1. Повторення музичних термінів.

- Діти давайте пригадаємо з якими помічниками музики ми знайомились. -

- Що таке ритм? (Чергування коротких і довгих звуків.)

- Що таке пісня? (Музичний твір, який співають.)

- Що таке танець? (Музичний твір, під який танцюють.)

- Хто створює музику?

- Що таке темп? (Швидкість виконання музичного твору.)

- Яку музику називають інструментальною?

2. Гра «Плутанка»

-- Встановіть відповідність між композитором та музичним твором.

     Я. Степовий                        «Дід мороз»

     К. Дебюсі                            «Колискова»

     Р. Шуман                            «Маленький пастух»

 3. Робота над загадкою.

- Давайте пригадаємо з яким інструментом ми познайомились на минулому уроці, для цього відгадайте загадку:

Клавіатури чорно-білий ряд,

Педалі жовтим золотом горять.

Мене з собою не внесеш у футлярі.

З могутнім форте, ласкавим піано,

 І тому є той надзвичайно правий,

Хто називає нас…(Фортепіано)

  1. Мотивація навчальної діяльності .  Повідомлення теми та мети уроку.

- Для того, щоб дізнатися з якою композицією ми сьогодні познайомимось вам необхідно розгадати ребус.

 

 

 

 

(Гопак)

  • Сьогодні на уроці ми будемо вивчати композицію «Гарний танець гопачок» мелодію якої написав композитор Аркадій Філіпенко, познайомимося з творчістю композитора. Дізнаємось про стародавні українські народні інструменти.

 

  1.        Вивчення нового матеріалу

 

1. Робота за підручником. Стр. 52.

  - Розгадайте загадки:

 

1. Ду-ду-ду, віть-віть-віть!

    Ви моє ім’я назвіть.

    Не паличка, не гілочка

    Зовуть мене …………. (Сопілочка)

(Демонстрація зображення сопілки)

http://shustryk.com.ua/images/detailed/20/1561559.jpeg?t=1458622044

 

 

 

 

-- Сопілка – український народний музичний інструмент. Це дерев’яна трубочка, невелика за довжиною із 5-6 дірочками у нижній частині та свистком у верхньому кінці. Виготовляється із гілки калини, ліщини, верби, сосни чи іншого дерева. Сопілка — один з найбільш поширених інструментів у музичному побуті українців, що була виготовлена ще за давніх часів.

 

2. Барабан йому за брата,

    В танці любить він кружляти.

    Відбиває ритм, дзвенить

    І красиво бубонить…. (Бубон)

(Демонстрація зображення бубону)

http://klassnyj-podarok.com.ua/images/buben-1-500x356.jpg

 

 

 

 

  • Діти,  бубон  - це ударний інструмент, відомий з давніх часів. Його також називають решето. Складається він з круглого дерев’яного обруча, що з одного боку обтягнутий шкірою. До обруча зачіплюють малі металеві тарілочки або дзвіночки. Основне завдання в бубна утримувати темп і надавати певного характеру в музиці. Використовують бубон переважно в танцювальній музиці.

 

3. Україну прославляє, 

    хоч не знає слів, 

   Тугу людям розганяє 

   Многострунний спів. 

   У похід її з собою 

   Брав козак Мамай, 

   Мов ясну леліяв зброю. 

  Хто вона: вгадай? ……(Бандура)

(Демонстрація зображення бандури)

 

http://odessa-life.od.ua/upload/image/bandura.png

 

 

 

 

 

 

- Бандура – струнний інструмент. Бандура виготовлена з одного шматка дерева. По ручці проходять шість басових струн, а через овальну частину – короткі струни у числі до 50 струн. Одна рука грає на приструнках, а друга – на басових струнах. Бандура набула популярності  спершу серед козаків, а згодом перейшла до рук народних співців.     

 

2. Сприймання музики.

- Діти, а зараз послухайте як звучать ці народні інструменти.

Сопiлка - Одинокий пастух. Володимир Зуй.

Бандура- Иван Ткаленко (звідний оркестр друзів-музикантів:-) 2009р. - Іван Ткаленко - Вальс для бандури и симф.орк.

Бубон – Український гопак. Хор ім. .Г. Верьовки 

 

3. Гра «Визнач музику»

- Давайте пограємо, я буду включати вам мелодію,  а вам необхідно вгадати який народний інструмент її виконує.

 

4. Знайомство з композитором. (Відеосупровід)

- Погляньте на екран та уважно мене послухайте. Філіпенко Аркадій Дмитрович - видатний український композитор. Народився в невеликому селищі Пуща-Водиця, сьогодні – частина Києва. Змалку захоплювався грою на сопілці діда пастуха. Цей інструмент і став першим, на якому Аркадій навчився грати. У гімназії він опанував гру на гітарі, мандоліні і балалайці, грав у шкільному оркестрі. Аркадій Філіпенко написав багато композицій для дітей. Його музику відрізняє мелодизм та національний колорит.

 

5. Сприймання музики

- Зараз ми прослухаємо композиції Аркадія Філіпенка «То сніжинки, мов пушинки» та «Гарний танець гопачок»;

 

6. Аналіз та порівняння музичних композицій А. Д. Філіпенко.

 

А. Д. Філіпенко.

«То сніжинки, мов пушинки»

А. Д. Філіпенко.

«Гарний танець гопачок»

Регістр

Верхний

Верхній

Характ. штриха

Рухливо

Уривчасте виконання, чиканисте

Тембр

Яскраво, радісно, дзвінко

Яскраво, дзвінко, радісно

Динаміка

 Голосно

Голосно

Темп

Помірно

Швидко

Характ. музыки

Рухлива, бадьора, веселая, танцювальна.

Рухлива, дзвінка, танцювальна, бадьора.

 

7. Вторинне прослуховування.

- Підберіть колір до музики.

 

 

А. Д. Філіпенко.

«То сніжинки, мов пушинки»

А. Д. Філіпенко.

«Гарний танець гопачок»

Колір

Білий, синій, голубий

Жовтий, зелений, червоний

 

8. Фізкультхвилинка.

9 . Дихальна гімнастики  (вправи для дихання)

  Вправа «Чудо – ніс». 
   Після слів «затримаю дихання» діти роблять вдих та  затримують дихання. 
                                                     Носиком дихаю,

дихаю вільно,

глибоко і тихо, 
Як завгодно. 
Виконую завдання, 
Затримаю дихання… 
Раз, два, три, чотири – 
Знову дихаєм: глибоко, широко

Раз, два, три, чотири.

— Вправа «Вітерець». 
      Підняти голову вгору, вдих. Опустити голову на груди, видох (подув легенький вітерець). Можна взяти смужку паперу та дути на нього легенько.
 

11. Музичні скоромовки. 
   Після глибокого вдиху співаймо склад ма, да, ло. Важливо намагатися співати на одному диханні і робити вдих тільки тоді, коли повітря повністю закінчується.

12. Розспівка

http://davaiknam.ru/texts/1051/1050214/1050214_html_20d70cd3.gif
 

 

 

 

Ді – лі –ді –лі дон

http://davaiknam.ru/texts/1051/1050214/1050214_html_4d19f4c4.gif

 

 

 

                                 До до – го – роб –чи –ка  гніз - до

 

13.  Робота над піснею А. Д. Філіпенка «Гарний танець гопачок»

 -- Ознайомлення з текстом,  словникова робота.

 

 Навприсядки – присідаючи, з перемінним викиданням ніг вперед.

 

Смичок - Дерев’яна паличка з натягнутим уподовж пучком кінського волосу, служить для видобування звуку на струнних музичних інструментах. 

 


Я навприсядки скачу,
Чобітками тупочу.
Тупу-тупу-тупочу -
Наче пташка я лечу.

Гоп! Гоп!
Тупочу!
Наче пташка я лечу.

Тілі-тіль, веде смичок
Гарний танець - гопачок,
А бандура -
Брень-брень-брень -
Танцював би цілий день!

Гоп! Гоп!
Брень-брень-брень!
Танцював би цілий день!


http://ok-t.ru/studopediaru/baza4/834302767695.files/image035.jpg

  • Первинне прослуховування.
  • Показове виконання.
  • Вторинне прослуховування.
  • Розучування пісні.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Про які народні інструменти ви дізнались на уроці?
  • Як звуть композитора що написав мелодію «То сніжинки, мов пушинки»?
  • Яку ще композицію написав А. Філіпенко?
  • Що сподобалось на уроці?

 

 

docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
3900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку