Урок. "Конспект уроку з алгебри для 9 класу на тему: "Числові послідовності"

Про матеріал

Для кращого розуміння теми уроку потрібно зацікавити учнів у навчанні. Для цього можна застосувати історичні задачі. Учням цікаво не тільки їх розв'язувати, а й поміркувати над змістом, порівняти їх з сучасними вправами.

Перегляд файлу

Конспект уроку з алгебри для учнів 9 класу на тему: «Числові послідовності»

Мета. Навчальна складова  мети уроку: формування математичної  компетентності учнів. Учень (учениця): наводить приклади числової послідовності, розв’язує вправи, що передбачають: обчислення членів послідовності; використання формул загальних членів для знаходження невідомих елементів послідовності. Розвивальна складова мети уроку: формування  логічного мислення, уваги, порівняння, узагальнення, припущення, доведення.  Виховна складова мети уроку: розвиток навичок взаємодопомоги  при роботі  в парі та спілкуванні в колективі,  зацікавленості, пізнавальної активності, самостійності.

Обладнання:   підручник О. І. Істер «Алгебра. 9 клас», Київ, «Генеза», 2017.

Діяльність учителя

( викладання )

Діяльність учнів

( учіння )

Організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учня

І    Організаційний  етап

 

( Перевірка обладнання, налаштовування на співпрацю)

Самоперевірка готовності особистого обладнання  до уроку.

 

Бесіда.

 

ІІ    Повідомлення теми  та мети  уроку

 

- Ми починаємо вивчати тему: „ Числові послідовності ”.

-  Прочитайте і запишіть  тему уроку. Поясніть запис на дошці ?

- Наведіть приклади послідовностей. А тепер – числових.

- Якою, на вашу думку, буде мета нашого уроку?

- Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з такими поняттями, як числова послідовність та її  властивості,  будете вчитися  застосовувати отриманні знання при розв’язуванні вправ.

 

Запис  теми уроку в зошиті.

 

Висловлювання власних розумінь, щодо записаної теми.

Припущенні щодо мети уроку.

 

Усвідомлення мети уроку.

 

 

 

Ознайомлення  з планом роботи на уроці.

ІІІ     Мотивація вивчення нової теми

 

  • Щоб ви зрозуміли, що дану тему вивчали люди дуже давно, наведу вам декілька прикладів.
  • Одна із найдавніших задач даної теми, яка зараз відома, була знайдена у єгипетському папірусі Ринда. (Додаток 1)

 

  • Чим ці задачі відрізняються від сучасних?
  • Як ви вважаєте, хто виграє від покупки у другій задачі?
  • Що спільного в  формулюваннях задач?
  • До цих задач ми повернемося при вивчені відповідного матеріалу даної теми на наступних уроках.

 

 

 

Слухове зосередження.

 

Відповіді на запитання.

 

Міркування, висловлювання власної думки.

 

 

 

 

 

 

Формування зацікавленості учнів у вивчені даної теми.

 

Ставлення запитань.

 

ІV     Пояснення нового матеріалу та формування нового навчального досвіду

Пояснення нового матеріалу у формі бесіди.

 -  З чого завжди починається вивчення нового поняття?

Якщо кожному натуральному числу поставлено у відповідність деяке дійсне число, то говорять що задано числову послідовність. а1 2, а3 ...ап .... або ( ап ). Числа а1 , а2, а3 ... називають членами послідовності. а1  - перший член послідовності, а2 – другий,  а3  - третій і т. д. ап – п-член послідовності.

Послідовності бувають скінченими і нескінченими.

  • Наведіть приклади.
  • Існує декілька способів задання послідовності.
  • Як, на вашу думку, можна задати послідовність?

Способи задання послідовностей:

  1. Аналітичний ( формулою ).
  2. Табличний ( таблиця ).
  3. Словесний ( опис ).
  4. Рекурентний ( перші члени відомі, а для знаходження наступних є якесь правило: а1 = 1, а2 = 2, а кожний наступний член  дорівнює сумі двох попередніх. 1; 2; 3; 5; 8; 13 ...

 

 

 

 

Слухове  та зорове зосередження.

 

Конспектування нового матеріалу у зошиті.

 

Міркування, відповіді на запитання, припущення.

 

Конспектування головного у зошиті.

 

 

 

 

Пояснення нового матеріалу, стислий запис на дошці.

 

Ставлення запитань, фронтальне опитування за бажанням учнів.

 

Узагальнення міркувань учнів, підведення їх до правильних висновків.

 

 

 

V   Узагальнення і систематизація набутого навчального досвіду

 

 

  1. Виконати усно: № 666, 667, 669.

 

  1. Письмове виконання вправ: №  671, 673,  676, 680.

 

  • Поставте додаткові запитання учням, які працювали біля дошки на тему: «Квадратична функція».

Зорове та слухове зосередження.

Усне розвязування вправ.

Біля дошки почергово працюють  учні.

Самоперевірка правильності  виконання завдання.

Ставлення запитань, корегування відповідей учнів.

Коригування запису розв’язування на дошці.

 

 У разі необхідності надання консультацій тим учням, які працюють швидше.

 

Обґрунтоване оцінювання роботи учнів біля дошки.

 

VІ        Домашнє завдання  

 

 - Опрацювати  п. 15.

- Виконати  письмово:   № 672, 674, 677, 681.

 

  • Виконайте перші три номери або три останні.

 

 

 

Ознайомлення з об’ємом домашнього завдання, запис його у щоденник.  Самостійне визначення рівня завдань для виконання.

 

Стимулювання учнів до запису домашнього завдання у щоденнику.

 

Відповіді на запитання учнів.

 

VІІ    Підсумковий етап

  1. Бесіда за запитаннями:

 

- Як ви вважаєте: чи досягли мети уроку? Доведіть свою думку.

- Що  нового ви дізналися на уроці ?

- Сформулюйте означення числової послідовності.

- Які способи задання послідовності ви знаєте?

 

 

 

2. Самооцінка навчальної діяльності на уроці.

- Здійсніть самооцінку своєї діяльності на уроці.

- Доведіть свою думку ( за бажанням ).

 

 

 

 

Озвучення власних міркувань.

 

Відповіді на запитання.

 

 

 

 

 

Самооцінка своєї роботи на уроці.

 

Акцентування уваги на позитивних моментах співпраці на уроці, активності окремих учнів.

 

Налаштування на плідну роботу на наступному уроці.

 

Обґрунтоване оцінювання роботи учнів біля дошки.

 

Коригування самооцінки окремих учнів.

 

Додаток 1. Історична довідка

Задача № 1.

Сто мір хліба розділити між п’яти людьми так, щоб другий отримав на стільки ж більше першого, на скільки третій отримав більше другого, четвертий – більше третього і пятий – більше четвертого. Крім того, двоє перших повинні отримати у сім разів менше трьох останніх. Скільки потрібно дати кожному?

 

 

Задача № 2.   Задача із „ Арифметики” Магницького.

Один чоловік продав коня за 150 рублів. Але людина, яка купила коня, передумала його купувати і повернувши коня сказав: „ Немає мені вигоди купувати цього коня, він не вартий таких грошей”. Тоді продавець запропонував інші умови: „ Якщо, ти вважаєш, що ціна для коня висока, тоді купи не коня, а тільки цвяхи від його підків, тоді коня ти отримаєш у придачу, безкоштовно. Цвяхів у кожній підкові – 6. За перший цвях дай мені всього ¼ копійки, за другий – ½ , за третій – 1 коп і т. д.” Така ціна покупцю сподобалася, він прикинув що йому вистачить і 10 рублів і підписав  угоду.  На скільки покупець проторгувався?

 

 

Задача № 3.

Відомий німецький математик Карл Гаусс (1777 – 1855) свої видатні математичні здібності показав ще у школі. Одного разу учитель запропонував учням скласти разом всі числа від 1 до 100. Не встиг учитель прочитати умову задачі, як Гаусс підняв руку:„Готове!”.  Весь клас був вражений швидкості, з якою Гаусс  виконував підрахунки. Як він порахував?

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
§ 15. Числові послідовності
Додано
8 січня 2019
Переглядів
2766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку