Урок Конспект уроку з української мови урок читання за науково - педагогічним проєктом «Інтелект України » Частина 5. Тижд

Про матеріал
Конспект уроку з української мови, урок читання за науково - педагогічним проєктом «Інтелект України ». Частина 5. Тиждень 19 Тема . Алфавіт. Звуки [е], [йе], букви Є є. Казка Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева»
Перегляд файлу

                          Конспект уроку з української мови

         урок читання за науково - педагогічним проєктом «Інтелект України »

                                                 Частина 5. Тиждень 19

Тема . Алфавіт. Звуки [е], [йе], букви Є є. Казка Ганса Крістіана

Андерсена «Снігова королева»

Мета. Формувати навичку раціонального читання, виробляти вміння читати складами та цілими словами, використовуючи прийом стеження; повторити звукове значення вивчених букв, алфавіт й розміщення слів в алфавітному порядку; вдосконалювати знання про чарівний світ літературної казки; розвивати пам'ять, увагу, зв’язне мовлення, вміння працювати з текстом; виховувати почуття взаємодопомоги, бути наполегливими, вміння дружити, створювати  позитивний настрій під час уроку.

Обладнання. Таблиця «Алфавіт», сигнальні картки, ілюстрації до казки, портрет Г.К.Андерсена, аудіо та відеозаписи, малюнковий план уроку,ЛЕГО, виставка книг Г.К.Андерсена.

                                                        Хід уроку

І. Організаційний етап. Емоційно-мотиваційний компонент. Створення сприятливої атмосфери на уроці.

Ось покликав нас дзвінок

На улюблений урок.

Всі ми любимо читати ,

Світ великий пізнавати!

 Опора на життєвий досвід.

-А чому ми любимо читати?

«Читання найкраще навчання»,«Хто багато читає,той багато знає»,

«Читання віконце через яке весь світ видно».

ІІ. Етап активного та свідомого засвоєння матеріалу

 - Прочитаємо разом тему уроку:        

  - Приготуйте « чарівний пальчик»,поставте на першому слові і будемо читати разом зі мною ,саджаючи кожне слово в човник.

- Над чим ми будемо працювати на уроці, які завдання ставимо перед собою?...

 

- Сьогодні на уроці ми продовжимо нашу подорож з рішучою та сміливою героїнею та дізнаємося про силу дружби. Мандруватимемо картою за сніжинками, а за кожне  виконане завдання  група отримає  крижинку(цеглинку ЛЕГО), рушаймо!

ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу

Повторення про букви та звуки українського алфавіту.

 

 Вправа 2 Робота з будиночком «Алфавіт»

 Розпочинаємо з будиночка «Алфавіт». Алфавіт –це… букви, розміщені в певній послідовності.

 -  Яка літера сховалася за сніжинкою?... Допоможемо повернути  її у віконечко.

-Яку роль виконує ця буква? ( Буква Є може позначати один [е] та два звуки [йе] ).     

За виконане перше завдання Сніжинка пропонує взяти групі  одну крижинку та продовжити далі мандрівку картою.

Вправа 3  Завдання вам від будиночка «Алфавіт»

-Пронумеруйте слова в алфавітному порядку.Та насамперед їх прочитаємо правильно. Впоралися.Ви перевіряйте у своїх зошитах , дивлячись на екран.

-Що помітили цікавого у цих словах ?

Скільки звуків вона позначає у цих словах ? Пригадаємо правило….

(Буква Є позначає  один звук /е/,якщо вказує  на м якість попереднього приголосного  або  передає два звуки /йе/,зокрема  на початку слова та після букв на позначення голосних звуків/.)

 Сніжинка пропонує взяти ще по одній крижинці та продовжити подорож

картою.

Вправа 4 « Фотоапарат »

-Тренуємо пам ять та зорову увагу.Сядьте зручно,уявіть,що ваші оченята  фотоапарати.Пограймося!Покліпайте оченятами,налаштуйте свої фотоапарати,подивіться та сфотографуйте, відтворіть побачене.А тепер перевіримо…

- Який склад у першому віконечку, у другому віконечку, у третьому віконечку.(записуємо на дошці)

 За гарно виконане завдання Сніжинка  пропонує взяти по одній крижинці та подорожити  мандрівку  картою далі.

Вправа 5 «Сорока й черепаха »

-Щоб вміти швидко і правильно читати нам в цьому допоможуть наші друзі черепаха та сорока.Чарівний пальчик готовий до роботи,читаємо разом у темпі, як пересувається черепаха(темпі моторної сороки).

-Який звук позначає буква Є після м якого приголосного  ]....[Е]  –один голосний звук(сигнальні картки)

-Хлопчики читають у темпі ходи черепахи,а дівчатка у темпі моторної сороки.

За чудову роботу Сніжинка  пропонує взяти по одній крижинці та продовжити подорож картою.

Вправа 6 « Пісенька складів»

- Діти, а зараз ми поспіваємо ці склади. Для початку, як справжні музики – познайомимось з усіма нотами,а допоможуть нам коротульки.

-Який склад тримають коротульки?Обведіть ці склади та виділіть 1 склад у кожному рядку,читаємо ці склади зверху -  вниз. Поставили пальчик на 1-й склад, стежимо. Поспіваймо разом.

Сніжинці сподобався ваш спів .Вона пропонує взяти ще по одній крижинці кожній групі. Мандруємо картою далі.

 Фізкультхвилинка на мелодію пісні «Алфавіт».

Робота над текстом про автора

Вправа 9  Хвилинка Знайка

-Приготували «чарівний пальчик» та стежимо за диктором.

Розвиваємо читацькі вміння : читаємо 1-ше речення «Хором»,2-ге -«Бжілкою», 3-тє -«Земля-Небо».

 -Про що дізналися у першому реченні, другому, третьому . Покажіть відповідні картинки.(Робота в групах).

За гарно виконане завдання Сніжинка  пропонує взяти по одній крижинці та мандрувати далі  картою.

Вправа 10

-Допоможіть Кнопочці виконати завдання Знайка10 (правильна відповідьВ)

-Пригадайте,які казки називають чарівними?  Казка «Снігова королева» належить до чарівних казок? Доведіть

Сніжинка пропонує взяти по  крижинці та продовжити нашу подорож картою.

Вправа 11« Рамочка»

- Мудра Сова  просить пригадати важливу інформацію.(1-2 учні)

Уважно слухаємо диктора та стежимо ,читаємо для себе , переказуємо одне одному, вголос для всіх. .(1-2 учні)

Сніжинка пропонує взяти по  крижинці та продовжити мандрувати картою.

Робота над казкою Г.К.Андерсена «Снігова королева».

Вправа 13 Тлумачний словничок

Ознайомимося із електронним тлумачним словником. Перегляд відео.

Вправа «Повітряні кульки»

-Мавпочка та ведмедик  засумували .Допоможімо друзям політати на повітряних кульках разом. Поповнимо свій словничок новими  словами, удосконалимо артикуляційні навички  та читаємо правильно дихаючи (читаємо « луною», «саджаючи» слова в човник).Я читаю-ви повторюєте.

-Вирівняли спинки,ставимо руку на діафрагму, вдихаємо носиком, посміхаючись,набираємо повітря і на мій рахунок (один ,два,три) на затриманому диханні читаємо слова в колонці мавпочки (ведмедика).

- Кому вистачило повітря, підніміть руку?

-Хто спробує прочитати слова ведмедика? Всі стежать..

Сніжинка  просить взяти по одній крижинці та продовжити далі мандрівку картою.

Порелаксуємо під музику (вирушаємо у  засніжені гори).

 Вправа 14 «Сорока й черепаха »

-Прочитаємо початок казки разом з нашими добрими знайомими та

дізнаємося ,де буде відбуватися подія у цій останній частині казки.

Читаємо  спочатку повільно,як повзе черепаха,а потім швидко,як скрекоче сорока.

-Де відбуватиметься подія у казці?

Сніжинка пропонує взяти по одній крижинцікожній групі та продовжити рухатися картою далі.

 Читання уривка казки способом стеження.

- Уважно прочитайте уривок казки та дайте відповідь на запитання :

-Чи вдалося Герді відшукати та врятувати Кая ?

 

 Вправа для покращення зору(стежимо за сніжинкою)

Вправа17 Робота над текстом казки

 -Діти, допоможемо Хвалькові виконати завдання Питайлика:

-Як почував себе Кай у замку Снігової королеви?

-Знайди в тексті відповідь на запитання та прочитай.

-Яке слово не міг скласти Кай? 

-Що відчуває дівчинка,коли Кай не впізнає її?

-Від чого розтанули скалки в очах і серці Кая?

-До кого поїхали діти ,щоб дізнатися про шлях додому?

-Пригадайте ,про яку велику силу Герди говорила фінка у попередній частині? 

-Як ви вважаєте,люди з відданим серце можуть бути хорошими друзями?

-Герду ми можемо назвати справжньою подругою ?

-Ми можемо сказати ,що щира дружба допомогла розвіяти злі чари володарки?

-Поміркуйте,чому люди й звірі допомагали Герді?

За чудово виконану роботу Сніжинка просить взяти крижинку та продовжити  мандрувати  картою далі.

Вправа 18 «Досліджуємо медіа» .Перегляд фрагменту мультфільму  

- Що ви бачили спочатку, вкінці? Відшукайте в тексті речення про переглянуте.

Спробуймо переказати цю частину. Хто спробує бути звукорежисером?

 (1-2учні )

За гарно озвучений фрагмент Сніжинка  пропонує взяти по крижинці  та подорожувати далі .

 Конструювання з «ЛЕГО»(робота у групах)

- На крижинках знайдете літери( В,І,Ч,Н,І,С,Т,Ь.),спробуйте виконати  завдання Снігової королеви і ви. Складіть слово,яке не зумів скласти Кай.

-А чому ви змогли скасти це слово? Бо вічність – це не холодна краса,а любов і здатність творити добро,вміння бути щирим другом.

Робота з ілюстраціями до тексту (робота у групах)

- Підпишіть ілюстрації до цієї частини казки та розташуйте за сюжетом.

VІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.

-Наша незвичайна подорож завершилася.

Чого навчила вас Герда? А у чому наша сила – у дружбі.

-Чи виконали ми поставлені завдання?

Якщо урок вам сподобався  обираємо «зелену долоньку».

 Оцініть свою працю на уроці ( «долонька зелена», «долонька помаранчева»)

Пісня « Казочки Андерсена».

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 лютого
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку