Урок " Конспект уроку з Я у світі 4 клас на тему " Україна – незалежна, демократична, правова держава."

Про матеріал

Урок з Я у світі для 4 класу на тему " Україна – незалежна, демократична, правова держава." У конспекті детально пояснено всі визначення що стосуються України, розповідається про символіку, вміщені різноманітні завдання повязані з темою уроку.

Перегляд файлу

Тема. Україна – незалежна, демократична, правова держава.

Мета: сформувати уявлення про державний устрій України, основні права та обов’язки людини; поглибити та розширити знання учнів про Україну; розвивати спостережливість, пам'ять, логічне мислення; виховувати любов до Батьківщини, бажання зробити її кращою.

Обладнання: аркуші паперу, прислів’я, портрети історичних діячів,

контурна карта , карта України, фотографії , вірші українських поетів.

 

Девіз уроку: Може, десь земля є краща й вища,

                                                                а над нею – небо золоте,

                                                                           та мені найкраща та, де вишня,

                                                                     та, де вишня мамина цвіте.

Богдан Радиш

Хід уроку

І.Організаційна частина.

1. Вправа «Привітання».

ІІ. Оголошення теми й мотивація навчальної діяльності.

 Зараз ваше завдання: прослухати акровірш і відгадати слово, яке утворилося.

Читання акровірша і загадки. 

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

  •                           Тож, яке слово утворилося? (Україна)
  •                           Відгадайте загадку:

У світі одна – всім потрібна вона. (Батьківщина)

  •                           Як ви вже здогадались, тема сьогоднішнього уроку: «Україна – незалежна, демократична, правова держава».

Сьогодні про країну ми будем говорити,

Яка є найрідніша для кожного у світі.

Для нас – це Україна, це наша Батьківщина.

Здобула незалежність вона уже давно

І на Майдані взимку відстояла його –

це право бути вільною державою у світі.

ІII. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Читання вірша.

  •                           Прослухайте вірш «Україна» і скажіть, За що автор любить Батьківщину? (За те, що тут живуть друзі та рідні, за рідну мову солов’їну, за квіти, які ростуть по селах) 

Україна

На білому світі є різні країни,

А в них – і ліси, і лани…

Та тільки одна на землі Україна,

А ми – її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть…

Та тільки одну Батьківщину я маю,

Її Україною звуть.

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

Валентина Новомирова

 

2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». 

  •                           Які слова спадають вам на думку, коли ви промовляєте слово Україна?  (Діти говорять: рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, привітна, щедра, хлібосольна.)  

Діти, а що для вас Україна? (це рідний край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; це земля,  на якій народився видатний український поет і художник Т.Г.Шевченко; це ліси та парки, гори, ріки і степи; це вулиця, на якій я живу, школа, мої друзі; це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка)

Робота з картою України.

  •                           Подивіться уважно на карту України і пригадайте, з якими державами межує наша країна (відповіді дітей ).

Найблищим і найкращим сусідом для нас завжди була Росія, але найбільше болю завдає ця країна нам зараз. Наші відважні воїни, із зброєю в руках, захищають нашу незалежність на сході України. І ми повинні шанувати і поважати цих героїв патріотів сьогодення. Патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові. Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.

 Патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала

ІV. Робота над темою уроку:

  1.                       Розповідь учителя:
  •               Ви вже знаєте, що живете в …(відповіді дітей). Народ, що проживає в Україні називають…(відповіді). Країна, що має свою політичну владу називається державою. Люди, які постійно проживають на території своєї держави є громадянами країни. Громадяни України мають свої права та обов’язки, які записані у Конституції України. Також у Конституції зазначено, що Україна є суверенна та незалежна держава. Це означає «вільна» країна, що має право сама обирати свій шлях розвитку. І Україна обрала його в європейському напрямку. Ми повинні вірити у те, що колись наша Україна стане розвиненою європейською країною.
  •               Керує нашою державою Президент України. Він гарант додержання Конституції України та прав людини.
  •               Назвіть Президента України (відповіді дітей).

Джерелом влади в Україні є народ. Народ обирає народних депутатів до Верховної ради України. Верховна рада приймає закони, а Кабінет Міністрів України забезпечує їх виконання. Для того щоб у державі був лад, громадяни повинні дотримуватися закону. Порушників закону притягують до відповідальності через суд. Суд також захищає права та свободи громадян.

  •                           Громадянин – людина, яка постійно живе в державі, користується правами і виконує обов’язки, установлені її законами.
  •                           Держава – країна з політичною владою в суспільстві.
  •                           Закон – головне й обов’язкове правило для всіх громадян країни.

Конституція – основний закон держави вона була прийнята 28 червня 1996 року.

Тож, незалежність  – це можливість приймати самостійні рішення, які підкорюються власним бажанням та інтересам і не потребують зовнішніх вказівок та наказів. Незалежність для держави — політична самостійність, відсутність підлеглості, суверенітет.

Україна є суверенною державою  яка має чітко визначену територію, на якій вона здійснює внутрішній і зовнішній суверенітет, має постійне населення, уряд, не залежить від інших держав, має повноваження і здатність вступати в міжнародні відносини з іншими суверенними державами.

  •               Правова́ держа́ва — форма організації державної влади, за якої верховенство в усіх сферах життя належить правовому закону. У правовій державі всі — і державні органи, і громадяни — однаковою мірою відповідальні перед законом.
  •               Демократична держава - форма держави, що ґрунтується на конституційному визнанні народу джерелом влади та реальному здійсненні народної влади через рівноправну участь громадян в управлінні загальнодержавними і місцевими справами, у контролі за державною діяльністю; виборності та змінюваності вищих органів державної влади; існуванні багатопартійності; забезпеченні прав і свобод людини й меншості відповідно до міжнародних стандартів.

24 серпня 1991 р. Верховна Рада України прийняла іс­торичний документ виняткового значення для долі укра­їнського народу  Акт проголошення незалежності України.

Ставши незалежною демократичною державою, Україна ввійшла у міжнародну співдружність цивілізованих країн як її повноправний член. її визнали понад 150 держав світу. Із більшістю з них встановлені дипломатичні відносини і налагоджуються економічні й культурні зв'язки.

Є важливі числа в історії нашої країни. Про них повідомлять наші статисти.

1 учень. Україна – одна з найбільших європейських держав. Її площа 604 тис кв. км.

2 учень. На її території проживає понад 110 національностей.

3 учень. Численність населення України станом на 1 листопада 2017 року становила понад 42 мільйони осіб.

4 учень. За територією Україна посідає перше місце після Росії.

5 учень. За населенням Україна - на четвертому місці в Європі за зменшенням населення.

  1.                       Фізкультхвилинка

Україна – це наш край, ( розводять руки в сторони)

Поле, річка, зелен гай. (показують руками)

Любо стежкою нам йти, (крокують на місці)

Тут живемо я і ти. (показують руками на себе і товариша).

3. Бесіда з дітьми про Державні символи ( демонстраційні таблиці).

  •               Які Державні символи України ви знаєте?
  •               Чому прапор України жовто-блакитний?
  •               Що символізує Тризуб?
  •               Хто написав Гімн України? Коли він звучить, як потрібно стояти?

1) Обведіть контури України на контурній карті.

2) Напишіть назви держав, з якими межує Україна.

3) Позначте на карті найбільші українські міста.

4) «Що в Україні най-най…»

- найбільша річка (Дніпро)

- найвища гора (Говерла)

- найбільший звір (зубр)

- найкрасивіше і найглибше озеро (Синевир)

- найбільше місто (Київ)

- найглибша печера (Оптимістична)

 «Обереги рідної землі»

1) З’єднайте опис предмета із його назвою.( Додаток 1)

2) Знайдіть у таблиці назви рослин, що входять у український віночок

( Додаток 2 )

 ( Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда,

волошки)

 «Славні сини та дочки України»

1) Підпиши портрети відомих українців( Додаток 3)

 Гра « Склади прислів’я про Україну» (індивідуальні картки):

Без верби і калини                                              життя віддай.

За рідний край –                                                  немає України.

Та земля мила,                                                     як соловей без пісні.

Людина без Вітчизни,                                       за неї можна і життя віддати.

Україна – мати,                                                 немає другого Дніпра.

Немає другої Вкраїни,                                       де мати народила.

 

«Мова – душа народу»

В Україні державною мовою є українська мова

1) Із розрізнених слів складіть приказки та прислів’я про рідну землю

Рідна і в мила. земля жмені (Рідна земля і в жмені мила.)

За віддай . рідний життя край (За рідний край життя віддай.)

Людина соловей без без Батьківщини як пісні. (Людина без Батьківщини як

соловей без пісні.)

За тепліше та морем миліше. дома (За морем тепліше, та дома миліше)

Рідна мачуха земля мати чужа. а (Рідна земля мати, а чужа – мачуха.)

землі за рідної золото. Грудка дорожча (Грудка рідної землі дорожча за

золото.)

2) Відтворіть вірш із розрізнених рядків.

Солодкий дивний світ, що ми звемо життям,

В його теплі зростав і усміхавсь квіткам!

Як не любить той край, де вперше ти побачив

Де вперше став ходить і квіткою неначе

(Як не любить той край, де вперше ти побачив

Солодкий дивний світ, що ми звемо життям,

Де вперше став ходить і квіткою неначе

В його теплі зростав і усміхавсь квіткам!

Володимир Сосюра )

Як любо тут, як славно жить серед цієї вроди.

Вітчизні хочу я своїй зрости достойним сином.

Але до рідної землі збайдужитись не можна.

Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна.

Босоніж стежка побіжить левадою в городи...

Є в світі зваби немалі, цікава стежка кожна...

(Босоніж стежка побіжить левадою в городи...

Як любо тут, як славно жить серед цісї вроди.

Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна.

Вітчизні хочу я своїй зрости достойним сином.

Є в світі зваби немалі, цікава стежка кожна...

Але до рідної землі збайдужитись не можна.

Володимир Коломієць)

3) Напишіть якомога більше прикметників, які характеризують українську

мову .

V. Підсумок уроку.

Давайте пригадаєм про що ми говорили,

Що нового дізнались, що нового навчились.

  1.                       Відповіді дітей.
  2.                       Гра «Мікрофон»:
  •                           Для мене Батьківщина це…(діти передають мікрофон і називають одним словом, що для них Батьківщина).
  •                           Гра « Ми Українці»
  •                            

Україна – це наша країна,

І ми будем любити її,

І відстоювати наше право

Бути вільним на рідній землі.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василюта Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
11544
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку