Урок 43. Контрольна робота №4 (літературний диктант). Світ української поезії. Із сучасної української поезії (твори поетів-сучасників). Національна драма (твори І. Карпенка-Карого).
Мета: перевірити рівень засвоєння знань, умінь і навичок з метою їх корекції; розвинути звити рівень засвоєння знань, умінь і навичок з метою їх корекції; розвинути зв’язне мовлення школярів; виховувати почуття відповідальності за доручену справу, інтерес до читання книжки.
Тип уроку: урок контролю й корекції знань, умінь і навичок.
Засоби навчання: завдання для контрольної роботи (літературні диктанти).
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Повідомлення мети перевірки та способу її проведення.
ІІІ. Самостійне виконання учнями завдань.
ВАРІАНТ 1
Початковий та середній рівні
-
Що таке вільний вірш? Назвіть приклади білих віршів із сучасної української поезії (кінця ХХ – початку ХХІ ст..).
-
Прочитайте рядки: «Віє вітер вировий / Виє Ірод моровий..». Який художній засіб наявний в уривку?
-
З вивчених поетичних творів перу Василя Герасим’юка належать…
-
Чому осінь у вірші І. Павлюка «Дівчинка» розчарована й не йде, а саме клигає?
-
Яке справжнє ім’я та прізвище Івана Карпенка – Карого?
-
Назвіть головних героїв трагікомедії «Сто тисяч» Івана Карпенка-Карого.
Достатній рівень
-
Яким ви побачили ангела в поезії Г. Кирпи «Мій ангел такий маленький…»?
-
Що таке драматичний твір? Назвіть його ознаки
-
Чи рівними, на вашу думку, є куми Герасим та Савка? З чого це видно?
Високий рівень
-
Моя оцінка Герасима Калитки (за комедією Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч») (7-8 речень).
ВАРІАНТ 2
Початковий та середній рівні
-
Які художні образи є у вірші І. Павлюка «Дівчинка»?
-
Що символізує янгол? Яким ви побачили янгола в баладі І. Малковича «Із янголом на плечі»?
-
Що дає підстави назвати вірш «Жовтень, жовті жолуді…» музикальним і кольоровим?
-
З вивчених поетичних творів перу Івана Малковича належать…
-
Хто був засновником «театру корифеїв»?
-
У чому виявилась скупість Герасима Калитки?
Достатній рівень
-
Ви знаєте, що у ліричних творах сюжету немає. Чи можна сказати, що у вірші «Дівчинка» І. Павлюка вимальовується легкий сюжет або є натяк на сюжет? Аргументуйте свою думку.
-
Що таке трагікомедія? Що в неї спільного та відмінного між комедією та трагедією?
-
Які проблеми Іван Карпенко – Карий порушив у трагікомедії «Сто тисяч»?
Високий рівень
-
Влада грошей над людиною за комедією Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч» (7-8 речень).
IV. Підсумки.
Відповіді вчителя на запитання учнів.
V. Домашнє завдання.
-
Опрацювати біографію Михайла Коцюбинського
-
Читати повість «Дорогою ціною» М. Коцюбинського.