Тема. Контрольна робота № 4 з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тестові завдання).
Мета: перевірити знання учнів із теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»;
розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички; виховувати любов до мови.
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
ХІД УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.
III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
І варіант
Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й]; Б [а], [ч], [л]; В [а], [ч]; Г [а], [к], [ч].
2. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для переносу:
А мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та;
Б хо-джу, пі-джак, від-дзвеніти, за-світло;
В о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід;
Г буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис.
3. Спишіть слова, вставляючи потрібну букву:
фу(д,т)больний, бере(г,х)ти, ни(з,с)ько, при(з,с)ьба, баске(т,д)бол.
4. У якому рядку у всіх словах на місці крапок потрібно писати букву И?
А ст…рати, к…шеня, гр…міти; Б віт..р, д…ректор, л…пень;
В л…лека, с…лянин, в…шневий; Г ст..повий, завм..рати, з..мувати.
5. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:
А їжа, єнот, явір, мить; Б ялина, тиша, шаль, тюль;
В рояль, баян, Яків, мрія, ясний. Г ясен, єгер, доля, сіль.
6. Позначте слово, у якого наголошений другий склад:
А зручний; Б разом; В косий; Г новий.
7. Букву Т на місці пропуску потрібно писати в обох словах рядка:
А чес…ний, контрас…ний; Б зап’яс…ний, шіс…надцятий;
В пес…ливий, радіс…ний; Г кіс…лявий,очис…ний.
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:
А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;
Б малювати, п’єса, куля, м’ята;
В юрта, в’язати, переїхати, віяло;
Г їдальня, м’ясо, заєць, кар’єра.
9. Утворіть і запишіть прикметники від слів Щастя, Тиждень.
10. Запишіть слово Боротьба фонетичною транскрипцією.
II варіант
1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:
А [о], [т]; Б [о], [д]; В [а], [о], [д]; Г [а], [о].
2. Позначте рядок, у якому під час перенесення слів допущено помилки:
А зас-віт-ло, прек-рас-ний, ход-жу, сид-жу;
Б ви-вчи-ти, ща-стя, брат-ство, тво-ри-ти;
В іс-то-рич-ний, під-за-лис-тий, пів-яблука, мав-пя-чий;
Г пів-пор-ції, тьмяний, в’я-за-ти, швид-кіс-ний.
3. Спишіть слова, уставляючи потрібну букву:
боро(д,т)ьба, ва(ж,ш)ко, при(з,с)ьба, во(к,г)зал, у ло(ж,з)ці.
4. У якому рядку у всіх словах на місці крапок потрібно писати букву Е?
А ст…рати, к…шеня, гр…міти; Б віт..р, д…ректор, л…пень;
В л…лека, с…лянин, л…вада; Г ст..повий, завм..рати, з..мувати.
5. Позначте рядок, у якому всі слова можна переносити з рядка в рядок:
А тюль, шаль, сіль, ясен; Б тиша, щастя, радість, книга;
В явір, мить, єнот, їжа. Г один, стіл, стань, моя.
6. Позначте слово, у якого наголошений останній склад:
А зручний; Б колесо; В косий; Г черговий.
7. Букву Т на місці пропуску потрібно писати в обох словах рядка:
А компос…ний, контрас…ний; Б зап’яс…ний, чес…ний;
В пес…ливий, радіс…ний; Г кіс…лявий,очис…ний.
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають один звук:
А морквяний, пір’я, м’ята, яблуко;
Б під’їзд, жаб’ячий, інтерв’ю, зв’язок;
В мавпячий, медвяний, пюре, буряк;
Г пів’юрти, рясний, сузір’я, тьмяний.
9.Утворіть і запишіть прикметники від слів Радість, Область.
10. Запишіть слово Вечірня фонетичною транскрипцією.
Оцінювання контрольного тесту
Тип завдання |
Завдання закритої форми |
|||||||||
з вибором однієї правильної відповіді |
||||||||||
Номер завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Варіант 1 |
в |
б |
|
б |
а |
г |
б |
в |
|
|
Варіант 2 |
б |
а |
|
в |
б |
г |
а |
в |
|
|
Кількість балів |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
► Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впоралися легко?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
► Індивідуальне завдання з повторення вивченого матеріалу.