Контрольна робота розроблена згідно з методичними рекомендаціями 2017-2018 навчального року, на основі програми Зарубіжна література. 5-9 класи. (Зміни відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6.02.2015 р. та відповідно до наказу № 617 Міністерства освіти і науки України від 3.06.2016 р, оновлення програми відповідно до наказу № 201 Міністерства освіти і науки України від 13.01.2017 р. та наказу №201 від10. 02. 2017 р.:) Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Контрольна робота містить різнорівневі тести, що охоплюють життя та творчість письменників, а також перевіряють знання текстів творів.
І варіант
Початковий і середній рівні
1. Засновником «нової драми» драми вважають:
а) А. Чехова; в) М. Метерлінка;
б) Б. Шоу; г) Г. Ібсена.
2. П’єса «Ляльковий дім» - це:
а) сатирична комедія; в) п’єса-дискусія;
б) соціально-побутова драма; г) соціально-психологічна драма.
3. Нора, героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім», вісім років приховувала, що:
а) її шантажує Крогстад; б) змушена віддавати великий борг;
в) закохана в доктора Ранка; г) витратила батькові гроші.
4. Визначте, які риси характеру не притаманні Торвальду Хельмеру:
а) жорстокість та егоїзм;
б) хвальковитість та лицемірство;
в) компромісність та розуміння;
г) самовпевненість та кар’єризм.
5. Риси характеру, властиві головній героїні п’єси Б. Шоу «Пігмаліон»:
а) легковажність, безсоромність; б) пихатість, зарозумілість;
в) почуття власної гідності та природна моральність;
г) цинізм та кар’єризм.
6. Основна проблема п’єси Б. Шоу «Пігмаліон»:
а) кохання і сім’я; в) доля таланту в мистецтві;
б) освіта й виховання; г) кар’єризм та підприємливість.
Достатній рівень
7. Визначте ознаки «нової драми» у творі Б. Шоу «Пігмаліон».
8. Схарактеризуйте один із образів (з творів цієї теми.), який вам найбільше запам’ятався.
Високий рівень (спільний для обох варіантів)
Виконати одне із завдань.
1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого володіння мовою для успішного життя» (за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень за сучасним життям).
2. Продовжте історію Нори із п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».
ІІ варіант
Початковий і середній рівні
1. «Ібсенізм» - це...:
а) дотримання положень «старої драми»; б) пародіювання творів Ібсена;
в) копіювання творів Ібсена; г) дотримання положень «нової драми».
2. Основна проблема п’єси «Ляльковий дім» - це проблема:
а) батьків і дітей; в) становлення жінки як особистості;
б) вірності та зради; г) влади грошей.
3. Нора, героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім», позичила гроші, щоб:
а) мати привабливий вигляд, красивий одяг; б) урятувати чоловіка;
в) урятувати батька; г) дати дітям гарну освіту.
4. Яким є насправді Торвальд Хельмер, він показав, коли:
а) отримав листа від Крогстада; б) дістав підвищення по службі;
в) дізнався про кохання Ранка до Нори;
г) у Нори не виходив на репетиції танець тарантела.
5. Головна героїня п’єси Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза, яку професор Хіггінгс випадково зустрів на вулиці, вирізнялася:
а) не зовсім чесним ставленням до покупців; б) пихатістю, грубістю;
в) жахливою вимовою; г) лагідністю, відкритістю, гарними манерами.
6. Про що замислювався Хіггінгс із п’єси «Пігмаліон», коли розпочинав екперимент?
а) Про те, що скаже батько дівчини; б) що буде робити Еліза далі;
в) що скажуть у вищому світі; г) як зробити з квіткарки герцогиню.
Достатній рівень
7. Визначте ознаки «нової драми» у творі Г. Ібсена «Ляльковий дім».
8. Порівняйте античний міф про Пігмаліона із твором Б. Шоу.
Високий рівень (спільний для обох варіантів)
Виконати одне із завдань.
1. Напишіть твір-есе за темою «Значення досконалого володіння мовою для успішного життя»(за твором Б. Шоу та на основі особистих спостережень за сучасним життям).
2. Продовжте історію Нори із п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім».