Урок: "Контрольна робота. Фразеологія"

Про матеріал
Узагальнюючий урок з теми : "Фразеологія" допоможе систематизувати та перевірити знання учнів з даної теми. Контрольна робота складається з 12 різнорівневих завдань. Урок даного типу розвиває вміння учнів самостійно працювати та письмово висловлювати свою думку.
Перегляд файлу

Фразеологія

І варіант

1.  Знайти антонім до фразеологізму за тридев’ять земель

А) передати куті меду; Б) аж іскри летять;

В) пасти задніх;  Г) не за горами.

2.  Укажіть значення фразеологізму  ні риба ні м'ясо

А) про фрукти і овочі; Б) нічого не отримати;

В) щось невиразне, нічим не виділяється; Г) бути голодним.

3.  Укажіть значення фразеологізму наче корова язиком злизала

А) про смачну їжу; Б) про раптове, безслідне зникнення;

В) про несподівану подію; Г) про дуже довгий язик.

4. Який фразеологізм відповідає синоніму приборкати:

А)намолоти дурниць; Б)шкребти моркву; В)обламати роги

5. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм:

А) підсунути свиню; Б) сісти на голову;

В) язиката Хвеська;  Г) переливати воду.

6. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі присудка:

А) Козаки взяли турецьку галеру голими руками.

Б) Левова частка діставалась господарю.

В) Він погодився це зробити без зайвих слів.   

Г) Усі ваші таємниці білими нитками шиті.

7.  Знайдіть фразеологізм, що означає «подобатись»:

А) кривити душею; Б) брати за душу; В) до душі припасти;  Г) ні за цапову душу.

8. Знайдіть фразеологізм, що означає «ударити»:

А) дати ляща;  Б) обламати роги;  В) ухопити шилом патоки.

9. Знайти синонім до фразеологізму ні живий ні мертвий:

А) хоч ікону малюй; Б) волосся дибки стає;

В) в ложці води втопити; Г) сам не при собі.

10. Установити відповідність:

1.Мулити очі           А) В їдливо дорікати

2.Замазувати очі    Б) Недоречно виділятися, бути на виду

3.Колоти очі           В) Хитрувати

11. Дібрати антонімічні пари:

1.Навести на розум                   А. Не пари з вуст

2.Пройти крізь сито й решето   Б. Збити з пуття

3.Розпустити язика                       В. Не бачити смаленого вовка

12. Підкреслити фразеологізм,розібрати речення за будовою:

Коти своє слово в свинячий голос.

 

ІІ варіант

1. Знайти антонім до фразеологізму як кіт наплакав:

А) кури не клюють; Б) хоч в око стрельни; В) як риба у воді:

 2. Укажіть значення запропонованого фразеологізму танцювати під дудку

А) любити танцювати;

Б) коритися в усьому кому-небудь; В) мати гарний музичний слух.

3. Знайти синонім до фразеологізму ні живий ні мертвий:

А) хоч ікону малюй; Б) волосся дибки стає;

В) в ложці води втопити; Г) сам не при собі.

4.У яких реченнях є фразеологізми?

А) Слухачі були досить врівноважені та уважні.

Б) Молоко ще у вас не обсохло на губах, а збираєтесь учити мене.

В) Віра спокійно пробирається попід високим парканом, оминає людські натовпи.

Г ) Слово герб прийшло до нас з польської мови.

5.Укажіть рядок, що не містить фразеологізм:

А) ноги не носять; Б) чого ліва нога забажає;

В) одна нога тут, а друга там; Г) підвернути  ногу.

6. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі додатка:

А) Ви послухайте його і на вус намотайте.

Б) Він наговорив сім мішків гречаної вовни.

В) Пішов козак світ за очі.

Г) Всю дорогу він бубонів, а тут в рот води набрав.

7. Який із фразеологізмів відповідає значенню: забути, не думати про щось?

А) викинути за борт; Б) коника викинути;

В) викинути з голови; Г) викорчувати з корінням.

8. Знайдіть фразеологізм, що означає «підкорятись»:

А) пошитися в дурні;  Б) скрутити в три погибелі;

В) під п’ятою сидіти;  Г) намилити шию

9. Укажіть значення запропонованого фразеологізму  Перша скрипка

А) бути хорошим музикантом;

Б) бути солістом оркестру;

В) виконувати провідну роль у якій-небудь діяльності;

Г) скрипка Страдиварі.

10. Дібрати антонімічні пари:

1.розпустити язика                      А. Не бачити смаженого вовка

2.пройти крізь сито й решето     Б. Збити з пуття

3. навести на розум                     В. Не пари з вуст

11. Установити відповідність:

1.Колоти очі           А) Хитрувати

2.Замазувати очі    Б) Недоречно виділятися, бути на виду

3.Мулити очі          В) В їдливо дорікати

12. Розібрати речення забудовою:

Ви послухайте його і на вус намотайте. Він наговорив сім мішків гречаної вовни.

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2019
Переглядів
2186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку