Урок "Контрольна робота. Складносурядне речення. 9 клас"

Про матеріал

Підсумкова контрольна робота для учнів 9 класу за темою

" Складносурядне речення".

Мета : перевірити рівень знань учнів про будову складносурядного речення, змістові відношення між його частинами та розділові знаки у ньому.

Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови. 9 клас

Складносурядне речення

Завдання 1 – 8 мають по три варіанти відповідей, серед яких лише один правильний.

1.   Укажіть характеристику складносурядного речення.

А     Складне речення, яке складається із двох або кількох простих, об’єднаних    за смислом  та  інтонацією.

Б     Складне речення,  яке складається із двох або кількох простих, об’єднаних    за смислом  та інтонацією ,  пов’язаних за допомогою сполучників сурядності.

В     Складне речення,  яке складається із двох або кількох простих, об’єднаних    за смислом  та інтонацією ,  пов’язаних за допомогою сполучників  або сполучних слів.

  1.      Укажіть складносурядне речення.

А    Національна своєрідність зближує нації, а не роз’єднує їх.

Б    Усе іде, але не все минає над берегами вічної ріки.

В    На вечірньому небі потьмяніли і щезли сріблясті зірки.

  1.  Укажіть складносурядне речення,  в якому правильно поставлено розділові знаки.

А     Наша планета - це прекрасний  та затишний дім,  і ми обов’язково збережемо цей світ для майбутніх поколінь.

Б    Пройшов дощ і дерева заясніли під сонцем.

В     Дмухнув вітер понад ставом, і сліду не стало.

  1. Укажіть речення, в якому перед сполучником і не потрібно ставити кому( розділові знаки пропущено).

А    Розквітай рідна земле  щороку і  хай згинуть усі вороги!

Б     Вітерець обдуває траву і вона тече ніжно  як вода.

В     Багряним маком дотлівав захід і  сиза ніч м’яко стелила свої шати .

                                             

  1.  Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення    Сонце заходило…    вибрати

А      розкидаючи рожеві плями по піску.

Б      і накладало ніжні сліди на берег.

В      і надворі починало вже темніти.

  1. Укажіть речення, в якому перед виділеним сполучником треба поставити кому ( розділові знаки пропущено).

А     Удосвіта знову загули на морозі сосни і закричали півні на горищах.

Б     В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.

В     На сизих луках скошено траву і літо буйне в береги ввійшло.

  1. Укажіть речення , частини якого мають протиставний смисловий зв’язок.

А     Лиш коники в траві сюрчали та марево хилилось до землі.

Б     Ялинка затремтіла від низу до вершечка , та кілька глиць упало на сніг.

В     Була я щаслива, та терном поросла моя дорога до того щастя.

  1. Укажіть речення , між частинами якого треба поставити тире                ( розділові знаки пропущено).

А     Чужих два слова в пісні буде і пісня вся тоді чужа.

Б      Під вечір стихли голоси й засяяли в небесах зорі.

В     Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе !    

                                                                                                                                       4 б.

     Завдання  9 – 11 на встановлення відповідності : до кожного рядка , позначеного цифрою ,  доберіть відповідник, позначений буквою.

9.  1.   Між частинами складносурядного  речення треба поставити  тире .

      2.    Між частинами складносурядного  речення треба поставити кому.

       3.   Між частинами складносурядного  речення не треба розділових знаків .

       4.  Між частинами складносурядного  речення треба поставити  крапку з комою.

 

 

   А     Життя не має ціни але воля дорожча за життя.

   Б     Чимось зарадиш людині і на душі легко весь день.

   В     Знову квітнуть у саду дерева і лунає знайомий до болю мотив.

   Г   Річка широка та глибока, а вода синя та чиста і котиться рівно  вона, виблискуючи та шумуючи.

 

  1. .  1.   Складносурядне речення.

 

   2.   Просте речення з однорідними членами речення.

 

   3.   Просте речення з відокремленими членами речення.

 

   4.   Складне речення з різними видами зв’язку.

 

   А      Біля нас шелестять ясени, а під ногами сонце смикає за поводи тіні.

   Б       Зривалися в небо ластівки та вимальовували в ньому арфу.

   В      У  гаю співають солов’ї, сповіщаючи піснею про весну.

   Г       Там повен двір любистку, цвітуть такі жоржини, і вишні чорноокі стоять до холодів.

      11.     1. Одночасність подій.

                  2. Послідовність подій.

                  3. Протиставлення.

                  4. Причина і наслідок.

     А    Прилинув вітер, і в тісній хатині він про весняну волю нагадав.

     Б    Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.

     В    Один засіває поле, а інший збирає плоди.

     Г     Дмухнув вітер понад ставом – і сліду не стало.

                                                                                                                                   6 б.

 

 

 

      Завдання 12 передбачає  коротку письмову відповідь : перепишіть речення, поставте розділові знаки, підкресліть граматичні основи,  складіть схеми речень, визначте їх вид.

  1. Росу вечірню трави п’ють і в ароматі медуниці літаючи високо в небі хрущі шевченківські гудуть.
  2. То сіється дрібний дощ  то світить сонечко на небі затягненому густими сірими хмарами.       

                                                                                                                        2 б.

 

    

  

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Fylypyuk Nataliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сіка Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бельмега Богдан Богданович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
25585
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку