Урок "Контрольна робота з теми "Фразеологія"

Про матеріал

До Вашої уваги представлено матеріали до уроку української мови "Контрольна робота з теми "Фразеологія"" в 6 класі. Їх можна використовувати на етапі перевірки знань. Розробка призначена для учителів української мови та літератури. Завдання дібрані згідно програми.

Перегляд файлу

УРОК 29

 

ТЕМА:                   КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ «ФРАЗЕОЛОГІЯ»

                               (тестування)

 

МЕТА:   -    перевірити рівень засвоєння учнями поняття «фразеологія», «фразеологізми»;

  • виявити рівень сформованості вмінь використовувати фразеологізми в мовленні, знаходити їх у тексті, пояснювати значення фразеологізмів відповідно контексту;
  • виховувати сумлінне ставлення до предмета.

 

ТИП УРОКУ:         контроль, оцінка й корекція знань учнів

 

ОБЛАДНАННЯ:  тестові завдання, стікери, контрольні зошити.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

1. Психологічна настанова

 

  Пролунав дзвінок. Урок починається. Я посміхнуся вам, а ви посміхніться один одному і подумайте, як добре, що ми сьогодні всі разом. Ми спокійні, добрі, привітні, ласкаві. Ми усі здорові.

  Глибоко вдихніть і видихніть вчорашню образу. Вдихніть у себе тепло сонячних променів, свіжіть ранку.

  Я бажаю вам гарного настрою і дбайливого ставлення один до одного. Посміхніться і скажіть добрі та щирі слова.

.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

      Інтерактивний прийом ДЕРЕВО УСПІХУ

 

 

      Учитель малює на дошці дерево. Зверху  записує основне поняття- контрольна робота. Одягнемо наше дерево. На стікерах запишіть , що ви очікуєте від уроку, та прикріпіть до нашого дерева листочки.

 Яким  буде дерево успіху-залежить від вас.

 

 

IV. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧКІВ

 

  1. Пояснення вимог до оформлення контрольної роботи

 

  1. Виконання завдання

 

І варіант

1. Джерела української фразеології… (2б.)

2.  Фразеологізм – це… Наведіть приклади фразеологізмів(2-3) (1б.)

3. Знайти антонім до фразеологізму за тридев’ять земель (1б.)

А) передати куті меду;

Б) аж іскри летять;

В) пасти задніх;

Г) не за горами.

4. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм: (1б.)

А) бити себе в груди; Б) скринька Пандори;

В) язиката Хвеська;  Г) переливати воду.

5.  Знайдіть фразеологізм, що означає «подобатись»: (1б.)

А) кривити душею; Б) брати за душу; В) до душі припасти;  Г) ні за цапову душу.

6. Знайдіть фразеологізм, що означає «покарати»: (1б.)

А) чистити на всі боки;

Б) обламати роги;

В) ухопити шилом патоки;

Г) крутитися дзигою.

7. Знайти синонім до фразеологізму ні живий ні мертвий: (1б.)

А) хоч ікону малюй;

Б) волосся дибки стає;

В) в ложці води втопити;

Г) сам не при собі.

8Установити відповідність(4б.)

   Фразеологізм                                   Значення

1Робити з мухи слона                       а слухати довірливо

2 Як  кіт із собакою                            б перебільшувати

3 Біла ворона                                     в не дружньо

4 Розвісити вуха                                г не такий.як усі

Увести два фразеологізми у самостійно складені речення

 

ІІ варіант

1. Фразеологія – це…(1б.)

2. Як фразеологізм можна відрізнити від однозвучного з ним вільного словосполучення?Навести приклади(2) (2б.)

3. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм: (1б)

А) ноги не носять; Б) чого ліва нога забажає;

В) одна нога тут, а друга там; Г) підвернути  ногу.

4.У яких реченнях є фразеологізми? (1б.)

А) Слухачі були досить врівноважені та уважні.

Б) Молоко ще у вас не обсохло на губах, а збираєтесь учити мене.

В) Віра спокійно пробирається попід високим парканом, оминає людські натовпи.

Г ) Слово герб прийшло до нас з польської мови.

5. Який із фразеологізмів відповідає значенню: забути, не думати про щось?(1б.)

А) викинути за борт; Б) коника викинути;

В) викинути з голови; Г) викорчувати з корінням.

6. Знайдіть фразеологізм, що означає «підкорятись»(1б.)

А) пошитися в дурні;  Б) скрутити в три погибелі;

В) під п’ятою сидіти;  Г) намилити шию

7. Знайти антонім до фразеологізму як кіт наплакав(1б.)

А) як зіницю ока;

Б) хоч в око стрельни;

В) як риба у воді:

Г) хоч греблю гати.

8 Установити відповідність(4б.)

   Фразеологізм                                   Значення

1 Брати ноги на плечі                       а замовкнути

2Прикусити язика                             б тікати

3 Водити за носа                               в розмовляти без причини

4 Чесати язика                                   г обманювати

Увести два фразеологізми у самостійно складені речення

 

V. ЗБИРАННЯ ВИКОНАНИХ ЗАВДАНЬ

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

А тепер повернемося до нашого дерева . Запишіть на стікерах, які завдання, на ваш погляд,були найскладнішими та прикріпіть їх до наших плодів. Наше «Дерево успіху» готове.

ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ УЧНІВ

 

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

1

 

doc
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
1878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку