Урок в 9 класі для перевірки знання учнів з теми «Світлові явища», рівень сформованості навичок розв'язування задач з даної теми.
Тема. Контрольна робота з теми «Світлові явища»
Мета: перевірити знання учнів з теми «Світлові явища», рівень сформованості навичок розв’язування задач з даної теми.
Тип уроку: урок контролю знань і вмінь.
Структура уроку.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Орієнтовний зміст завдань.
1 варіант.
Початковий рівень
1. (1 бал) Встановити відповідність між назвою фізичної величини та її позначенням.
а) фокусна відстань лінзи; 1) Е;
б) світловий потік; 2) F;
в) відстань від предмета до лінзи; 3) Ф;
г) освітленість. 4) d.
2. (1 бал) Які із зображених лінз слід віднести до збиральних?
3. (1бал) За допомогою фотоапарата отримують…:
а) уявне і збільшене зображення;
б) дійсне і зменшене зображення;
в) дійсне і збільшене зображення;
г) уявне і зменшене зображення.
Середній рівень.
4. (1 бал) Формула, за допомогою якої можна обчислити оптичну силу лінзи, має вигляд:
а)
б)
в) ;
г)
5. (2 бали) Визначити оптичну силу збиральної лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 15 см.
Достатній рівень.
6. (3 бали) Побудувати зображення предмета (див. рисунок). Охарактеризувати це зображення.
Високий рівень.
7. (3 бали) На якій відстані від збиральної лінзи з фокусною відстанню 20 см отримують зображення предмета, якщо сам предмет розміщений від лінзи на відстані 15 см?
2 варіант
Початковий рівень.
1. (1 бал) Встановити відповідність між назвою та одиницями фізичної величини:
а) фокусна відстань лінзи; 1) дптр;
б) сила світла; 2) м;
в) оптична сила лінзи; 3) кд;
г) освітленість. 4) лк.
2. (1 бал) Лупа – це лінза, яка дає…:
а) уявне і збільшене зображення;
б) дійсне і зменшене зображення;
в) дійсне і збільшене зображення;
г) уявне і зменшене зображення.
3. (1 бал) Які із зображених лінз слід віднести до розсіювальних?
Середній рівень.
4. (1 бал) Формула тонкої лінзи має вигляд:
а)
б)
в) ;
г)
5. (2 бали) Визначити фокусну відстань збиральної лінзи, оптична сила якої дорівнює 2,5 дптр.
Достатній рівень.
6. (3 бали) Побудувати зображення предмета (див. рисунок). Охарактеризувати це зображення.
Високий рівень.
7. (3 бали) Оптична сила лінзи 4 дптр. Предмет розташований на відстані 50 см від лінзи. На якій відстані від лінзи розміщено зображення? Чому дорівнює збільшення?
ІІІ. Підсумки уроку.
ІV. Домашнє завдання. Повторити матеріал за підручником. Написати міні-твір за темою: «Як мені допоможе вивчений матеріал з цієї теми в подальшому житті?»