Контрольна робота за темою «Історичне минуле в літературі» (тести)
Мета: закріпити знання учнів; виявити рівень знань, умінь та навичок для контролю й корекції; розвивальна: розвивати пам'ять, образне й логічне мислення, уміння відповідати на питання; сприяти формуванню поваги до загальнолюдських цінностей на матеріалі літературних творів.
Обладнання: тестові завдання.
Тип уроку: урок контролю і корекції знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Контроль і корекція знань, умінь та навичок
1. Пояснення вимог до виконання тестових завдань
2. Виконання контрольної роботи
І варіант
Вальтер Скотт «Айвенго»
1.В.Скотт – засновник жанру…А) новели; б) балади; в) історичного роману; г) соціально-побутової повісті.
2. Від чого страждав народ в романі?
А) від непомірних податків;т Б) від жорстокого правління королів; В) від міжусобних війн
3. У чому звинуватили Ребеку? А) у чаклунстві; Б) у шахрайстві; В) у змові; Г) у зрадництві.
4. Хто ховався під маскою Чорного Лицаря?
А) Робін Гуд; Б) Айвенго; В) Бріан де Буагільбер; Г) Річард І.
Василь Биков «Альпійська балада»
5. Головні герої втекли з полону внаслідок: А) бунту полонених; Б) вбивства охорони; В) вибуху на заводі; Г) добре продуманого плану.
6. Іван Терешко не зміг врятуватися від переслідувачів, тому що:
А) його було тяжко поранено й він не міг рухатися;
Б) він вирішив повернутися на завод, щоб помститися ворогам;
В) він захищав Джулію й не міг стрибнути в прірву.
7. Яка думка містилася у фіналі твору?
А) розповісти читачам про життя Джулії; Б) розповісти читачам про майбутнє життя без війни; В) довести, що Іван – справжній герой;
Г) довести, що кохання та життя завжди перемагають.
8. Трагедію Другої світової війни зображували такі письменники, як…
А) Р.Стівенсон, К.І.Галчинський, В.Скотт; Б) В.Биков, А.Міцкевич, Б.Окуджава; В) Л.Уліцька В.Скотт, Б.Окуджава; Г) В.Биков, К.І.Галчинський, А.Маргул-Шпербер
9. Кохана для автора «Листа полоненого» К.Галчинського:
А)подих; Б)пісня; В)щастя?
10 .Солдати Вестерплятте захищали:
А)Гданську бухту; Б)Варшаву; В)Краків?
11.Як перекладається назва концтабору Бухенвальд в поезії А.Маргула–Шпербера: А) «ліс сосен»; Б) «ліс яворів»; В) «ліс буків»?
12 .Де знаходився концтабір Бухенвальд:
А)біля Дрездена; Б)біля Веймара; В)біля Франкфурту?
Історичне минуле в літературі ІІ варіант
Вальтер Скотт «Айвенго»
1.Роман «Айвенго» написаний на основі подій:
а)шотландської історії; б)англійської історії; в)історії Франції?
2.Захисником стародавніх звичаїв та традицій в романі «Айвенго» виступає:
а)Король Річард; б)Айвенго; в)Седрик Сакс?
3.Тема роману «Айвенго»: а)боротьба англосаксів із завойовниками, феодальні чвари;
б)повернення королем Річардом та його васалом Айвенго своїх прав та маєтків;
в)боротьба шотландців проти англосаксів?
4.Про кого сказано в романі: «ніколи вінець рицарства не був покладений на більш достойне чоло»: а)Айвенго; б)Седрик Сакс; в)Річард Левове Серце?
Василь Биков «Альпійська балада»
5.Головний герой повісті В.Бикова «Альпійська балада» народився: а)в Україні; б)в Білорусії; в)в Росії?
6.Як вдалося врятуватися Джулії («Альпійська балада» В.Бикова): а)сніг врятував її життя;
б)Іван ціною власного життя рятує дівчину; в)Джулія і Іван обирають різні шляхи втечі?
7. Які почуття в Івана викликала неочікувана зустріч із Джулією? а) Іван щиро зрадів дівчині; б) хлопець одразу закохався у Джулію; в) Іван сприйняв Джулію як неприємний тягар.
8.Тема повісті В.Бикова «Альпійська балада»: а)зображення традиції Другої світової війни; б)протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
9. Яка думка міститься у фіналі повісті В. Бикова «Альпійська балада»? а) Розповісти читачам про життя Джулії; б) захистити пам'ять Івана;
в) наголосити, що кохання та життя завжди перемагають війну та смерть;
10. Гімн патріотизму та самозреченню в ім’я Вітчизни звучить в словах ліричних героїв твору
а) К.І. Галчинського ««Пісня про солдатів Вестерплятте»;
б) А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд»;
в) Б. Окуджави «До побачення, хлопчики».
11. Поезія «Лист полоненого» належить до: а)німецької поезії; б)польської поезії; в)англійської поезії?
12. Чому ліричний герой поезії А. Маргул-Шпербера «Про назву концтабору Бухенвальд» не може згадувати своє дитинство?
а) Ліричному героєві крає серце б) не хоче згадувати нещасливе дитинство; в) тужить за батьками; г) війна увірвалася у дитинство героя.
ІV. Підсумки уроку.