Контрольна тестова робота з української мови для учнів 7 класу з теми " Службові частини мови. Вигук " Тестові завдання дають можливість учителю перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми.
Контрольна тестова робота №
Службові частини мови. Вигук
А. Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника та займенника від інших слів. Б. Прийменник — незмінна повнозначна частина мови, що вживається для зв'язку однорідних членів речення. В. Прийменник — незмінна службова частина мови, що вживається для зв'язку частин складного речення. Г. Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.
2. Визначте речення, у якому вжито прийменник.
А. Десь поблизу співали пташки.
Б. Лунає неподалік парку голосна пісня.
В. Назустріч здіймалося місто вечірнє.
Г. Напередодні усю ніч ішов дощ.
3. Визначте рядок, у якому всі службові слова є прийменниками.
А. Заради, незважаючи на, через, між.
Б. Під, понад, хоча, посеред.
В. Задля, тільки, у зв’язку з, проти.
Г. Край, коло, крізь, туди.
4. Визначте рядок, у якому всі прийменники пишуться разом.
А. Незалежно/від, на/перед, з/під, за/ради, з/за.
Б. По/між, згідно/з, під/час, в/продовж, з/поміж.
В. В/наслідок, до/вкола, в/здовж, на/вколо, що/до.
Г. На/впроти, у/зв'язку/з, поруч/з, з/метою, з/посеред.
5. Визначте рядок, у якому всі прийменники пишуться через дефіс.
А. З/над, по/над, по/між, по/серед.
Б. На/прикінці, в/наслідок, на/зустріч, по/біля.
В. З/під, за/для, уві/сні, у/слід.
Г. З/поза, з/посеред, з/поміж, з/за.
6. Визначте рядок, у якому всі прийменники непохідні.
А. Із, від, край, до.
Б. Із-за, поміж, в, коло.
В. Уздовж, об, з, по.
Г. Про, через, у, на.
7. Визначте рядок, у якому всі прийменники похідні.
А. Попід, близько, до, по.
Б. Без, од, над, посеред .
В. Задля, з, на, крім.
Г. Поміж, обабіч, щодо, навколо.
8. Визначте рядок, у якому правильно вжито прийменник у словосполученні.
А. Залік по економіці
Б. Доглядати за тваринкою
В. Проживати по адресі
Г. Називати по імені
9. Визначте, у якому рядку всі похідні прийменники прислівникового походження.
А. Довкруги, навкруги, зверх, ззаду, коло.
Б. Кругом, мимо, назад, насупроти, кінець.
В. Нарізно, напередодні, поруч, поряд, за винятком.
Г. Близько, всупереч, відносно, вздовж, довкола.
10. Укажіть, яку функцію в мові виконують прийменники.
А. Разом з формами непрямих відмінків виражають відношення між предметами: часові, просторові, об’єктні та ін.
Б. Поєднують однорідні члени речення.
В. Поєднують частини складних речень.
Г. Надають словам і реченням додаткових відтінків значення.
11. Визначте, у якому рядку визначення сполучника правильне.
А. Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку частин складного речення і виражає смислові зв'язки між ними.
Б. Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку однорідних членів речення.
В. Сполучник — службова повнозначна частина мови, яка вживається для зв'язку однорідних членів та частин складного речення і виражає смислові зв'язки між ними.
Г. Сполучник— службова частина мови, яка виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.
12. Визначте, у якому рядку всі сполучники складні.
А. Щоб, немов, ніж, якби, раз.
Б. Якщо, теж, також, бо, немовби.
В. Мовбито, немовбито, начеб, проте, нібито.
Г. Начебто, цебто, щоб, буцімто, але.
13. Визначте речення, у якому вжито сполучник.
А. Дбай, сину, про своїх друзів: вони повинні бути добрі.
Б. А журавлині ключі летять десь вище зір, журавлів не видно, лише їхні тужливі голоси наповнюють небесну сферу.
В. А добрі друзі - запорука успіху.
Г. Любий сину, кожен повинен стежити і за своїм тілом, і за душею.
14. Сполучник ужито в усіх реченнях, окрім
А. Коли я був у твоєму віці, то регулярно влаштовував собі сповідь .
Б. «Чиста душа - то запорука людського здоров’я і довголіття», - говорили наші предки.
В. Мова - знаряддя для засвоєння спадщини минулого й найвищих здобутків культури.
Г. Слово - наймогутніше знаряддя, яке уможливлює перегук поколінь.
15.У котрому рядку виділене слово є сполучником і його треба писати разом?
А. Ворон висміює свиню за/те, що чорна.
Б. Що/б улітку не вродило, зимою не зашкодить.
В. Як/би руки не працювали, а розум над ними пан.
Г. Індик хоч не співає, за/те багато думає.
16. Визначте, у якому рядку всі сполучники підрядні.
А. Бо, тому що, оскільки, якби, дарма.
Б. Бо, та, проте, начебто, ніби.
В. Але, мов, як, щойно, якщо.
Г. Хай, ні...ні, ледве, й, однак.
17. У якому рядку всі сполучники причинові?
А. Ледве, дарма, хай, нехай, бо.
Б. Бо, тому що, у зв'язку з тим що, оскільки, через те що.
В. Коли, як, та й, через те що, коли б.
Г. Як тільки, якби, аби, хоч, для того щоб.
18. На які групи поділяють підрядні сполучники?
А. Причинові, часові, умовні, мети, єднальні.
Б. Часові, умовні, мети, порівняльні, розділові.
В. Причинові, часові, умовні, мети, допустові, порівняльні, з'ясувальні.
Г. Мети, допустові, порівняльні, з'ясувальні, часові.
А. Частка – службова частина мови, яка виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні й у реченні.
Б. Частка – службова частина мови, яка вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення і виражає смислові зв’язки між ними.
В. Частка – службова частина мови, яка яка надає реченню або окремим його членам певних відтінків значення.
Г. Частка – службова частина мови, яка надає реченню або окремим його членам певних відтінків значення або служить для утворення окремих граматичних форм.
20. Оберіть рядок, у якому записано лише частки.
А. Тож, якби, проте, або, понад. Б. Тільки, ж, таж, навіть, ось. В. Але, мовбито, аби, ніби, що. Г. Ніби, що, як, таж, між, аби.
21. Визначте, у якому рядку частки пишуться через дефіс.
А. Хто/сь, де/який, аби/чий, котрий/сь.
Б. Аби/що, де/кого, котрого/сь, що/сь.
В. Казна/хто, будь/кого, що/небудь, хтозна/стільки.
Г. Аби/в/кого, де/в/кого, хтозна/до/кого, аби/з/ким.
22. Окремо з ні пишуться всі заперечні займенники в рядку.
А. Ні/хто, ні/з/чим, ні/на/якому, ні/чийому. Б. Ні/про/що, ні/перед/чим, ні/від/кого, ні/до/якого.
В. Ні/чим, ні/на/кому, ні/в/якому, ні/до/кого. Г. Ні/який, ні/чий, ні/якого, ні/ким.
23. Разом із займенниками та прислівниками потрібно писати частки в рядку.
А. Ні-, що-, чи-, будь-, -небудь.
Б. Ні-, ані-, -таки, -бо, б.
В. Ані-, що-, аби-, ні-, -сь.
Г. Не-, аби-, казна-, ж, би.
24. Визначте рядок, у якому допущено помилки в написанні часток.
А. Аніхто, хтозна-як, казна-коли. Б. Якнайкраще, ніскільки, будь-який. В. Ані скільки, абиде, будь-хто. Г. Прийшов-таки, тільки-но, щогодини.
25. Установіть відповідність.
1. Прийменник. А. Коли , тому що, якби, ніби, однак.
2. Сполучник. Б. Для, поміж, навколо, щодо, із-за.
3. Частка. В. Вибачте, ой, хі-хі, фу, агов, алло.
4. Вигук. Г. Нехай, еге, б, таки, онде.
Г. Але, або, авжеж, а, аби, ех
26. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
(1) Єге, кожен другий хлопець завжди (2) й всюди намагається (3) таки показати себе (4) перед коханою дівчиною з найкращої сторони
А. Частка Б. Займенник В. Прийменник Г. Сполучник Д. Вигук
27. Визначте рядок, у якому всі слова вигуки.
А. Гвалт!, тю, аби, алло.
Б. Агов, ех, щасливо, ото.
В. Тьху, боронь Боже, дякую, но!
Г. Овва, пробі, до побачення, майже.
28. Звуконаслідувальні слова є в усіх реченнях, окрім
А. Протягли своє «ку-ку-рі-ку» горлаті півні.
Б. Іду, коли чую, кулемет як засокоче: со-ко-ко-ко.
В. Дмухнув вітерець, і знову почувся поруч барабанний дріб: тук-тук-тук.
Г. Гай-гай пролетіли твої весни, і вже сивина, як стигле жито, падає на очі.
29. Укажіть речення, у якому вигук відокремлюється комами (окремі розділові знаки пропущено).
А. Ой ви мене злякали.
Б. Ой летіла зозуленька, на калині сіла.
В. О земле рідна, я тебе люблю.
Г. Ой ти, дівчино, з горіха зерня.