Урок "Контрольне читання мовчки"

Про матеріал
Матеріал допоможе здійснити перевірку здатності учнів читати мовчки незнайоме за змістом висловлювання, розуміти й запам’ятовувати зміст тексту.
Перегляд файлу

Контрольне читання мовчки  тексту художнього стилю.

Мета: здійснити перевірку здатності учнів читати мовчки незнайоме за змістом висловлювання із належною швидкістю, розуміти й запам’ятовувати зміст тексту, тему й основну думку, виховувати в учнів читацькі навички.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань. Пояснення особливостей перевірки рівня розуміння прочитаного мовчки тексту та швидкості читання.

ІV. ЧИТАННЯ МОВЧКИ ТЕКСТУ.

Текст для читання мовчки

Пташина лікарня

 

Святом для малюків був ранок, коли Федя приніс до школи іволгу. Ця пташка теж чомусь не літала, хлопчик знайшов її в кущах коло тваринницької ферми. Діти не могли одвести очей від красивих різнобарвних пір’їн іволги. В «пташиній лікарні» (так діти назвали куточок у своїй кімнаті) вони зустрічали день і розставались до наступного дня. Костя приніс кволе, немічне горобеня, яке знайшли на узбіччі дороги. Горобеня не хотіло клювати ні зерна, ні крихіток хліба. Хлопчик переживав хворобу пташки. Ми всі переживали, коли наше горобенятко померло. Костя плакав. Плакали дівчатка. Став похмурим, небалакучим Коля.

Під час однієї з прогулянок у балці діти знайшли зайченя з покаліченою ніжкою. Принесли його в свою кімнату, помістили в нову клітку. Утворилась ще одна лікарня – для звірів. Через тиждень Лариса принесла худе котеня, що тремтіло від холоду. Його помістили в одну клітку із зайченям. У дітей з’явилося багато клопоту: вони приносили моркву зайченяті і молоко котеняті. Важко передати словами дитяче захоплення, коли одного разу вранці ми побачили, як котеня і зайчик, притулившись одне до одного, солодко спали. Щоб не розбудити тварин, діти розмовляли пошепки…

Взимку в «пташиній лікарні» з’явилось кілька синичок – діти попідбирали їх біля годівниць, влаштованих для зимуючих птахів… І ще одна подія дуже порадувала мене: деякі малюки вдома обладнали свої «пташині лікарні» і живі кутки. А після того, як у нашій кімнаті з’явився акваріум з маленькими рибками, діти почали просити батьків влаштувати акваріум дома. Багато хто з батьків приходив до школи, розпитував, як це зробити. Нелегко було придбати для акваріума рослини і рибок. Важко було з кормом. Але всі ці труднощі переборювались завдяки наполегливості дітей: діти не давали спокою ні батькам, ні мені. Прийшли матері Слави і Тіни: діти не дають спокою, в інших є золоті рибки, а в нас немає. Довелося звертатися за допомогою до старших школярів.

(В. Сухомлинський)

 

Тестові завдання  до тексту «Пташина лікарня»

 

  1. Федя приніс до школи:

а) іволгу;

б) горобчика;

в) жайворонка;

г) соловейка.

 

  1. «Пташиною лікарнею» діти називали:

а) кімнату;

б) куточок у кімнаті;

в) клітку для птахів;

г) будиночок, змайстрований для птахів.

 

  1. Горобеня знайшли:

а) на галявині;

б) на узбіччі дороги;

в) у полі;

г) у саду.

 

  1. У зайченяти було покалічено:

а) лапку;

б) вушко;

в) ніжку;

г) хвостика.

 

 5.     Зайченя помістили:

 а) у нову клітку;

 б) у стару клітку;

 в) у невеликий ящик;

 г) у старий ящик.

 

  6.     Котеня принесла:

 а) Катя;

 б) Ліда;

 в) Лариса;

 г) Люда.

 

  7.     Взимку в «пташиній лікарні» з’явилось:

а) кілька горобчиків;

б) кілька дроздів;

в) кілька іволг;

г) кілька синичок.

 

8.     Діти просили батьків:

а) обладнати дома «пташині лікарні»;

б) облаштувати дома акваріум;

в) виготовити годівниці для синичок;

г) виготовити клітку для зайченяти.

 

9.      У школу прийшли матері:

а) Слави і Тіни;

б) Кості і Тіни;

в) Слави і Лариси;

г) Колі і Тіни.

 

10.    Яких рибок хотіли придбати діти?

а) сомиків;

б) гупії;

в) скалярії;

г) золоті рибки.

 

11.    За допомогою довелося звертатися:

а) до служби підтримки;

б) до старших школярів;

в) до вчителів;

г) до директора школи.

 

12.    Твір навчає:

а) думати лише про себе;

б) пізнавати всесвіт;

в) любити і берегти природу;

г) розкривати таємниці.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

Відповіді на запитання учнів.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бачурська Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лихіна Анастасія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
21794
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку