Урок Контрольний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису процесу праці.

Про матеріал

Розвиток зв'язного мовлення. Контрольний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису процесу праці.

Мета: перевірити рівень сформованості мовних умінь, орфографічних та пунктуаційних навичок учнів, уміння переказувати текст розповідного характеру з елементами опису процесу праці; удосконалювати вміння визначати основну думку та тему тексту, складати простий план; виховувати любов до творчої праці, почуття насолоди від її результату.

Перегляд файлу

11223 Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний докладний переказ розповідного тексту з елементами опису процесу праці.

 

Мета: перевірити рівень сформованості мовних умінь, орфографічних та пунктуаційних навичок учнів, уміння переказувати текст розповідного характеру з елементами опису процесу праці; удосконалювати вміння визначати основну думку та тему тексту, складати простий план; виховувати любов до творчої праці, почуття насолоди від її результату.

 

Тип уроку: контроль і корекція знань і вмінь.

 

Обладнання: тексти переказу.

 

 

 

Х І Д  У Р О К У

 

Бережіть собори душ своїх...

О.Гончар

 

І. Мотивація навчання

  1. Організаційний момент
  2. Оголошення теми і мети уроку

З’ясування завдання

  1. Дібрати заголовок до тексту переказу (самостійно)
  2. Скласти простий план (самостійно)

Робота над текстом переказу

  1. Читання вчителем переказу

 

...Очерети шелестіли, різали шелестом повітря.

Яким сидів на пагорбку, обхопив голову руками й наслухав очеретяний шум. Шерхіт сповнював душу, і коли він зрізав ножем першу очеретину, став далеким, заспокійливим гулом. Чув, як далекий вітер колисав простір, і від того все засинало. А ніч клала на Якима Погребняка свій віщий знак.

Зрізав очеретини, вирівнював і ладнав їх, не відчуваючи ні втоми, ні вогкості, ні палких укусів комарів, лише піддавався оцій напівсонній, напівсліпій у темені роботі, коли очі не бачать, зате бачать руки, коли падає в мозок іскра й починає сполювати ніч.

Миготіли очеретини, складалися й складалися одна до одної, лаштувалися й посувалися, ніби прилипали одна до одної, перетиналися, скріплювалися.

Знесилів аж під ранок. У руках його стояв храм. Усі дев’ять башт здіймалися, аж здавалося, що стіни стрімко летіли ввись, а вся споруда була ніби пошепт схвильованих вуст. Яким дивився запаленими очима на витвір рук своїх, а довкола нього розливалося голубе світання. Тоді Яким Погребняк, звісний на всю Слобожанщину майстер церков, безсило ліг обличчям до землі і чи застогнав, чи засміявся. Він дивився в землю, а тоді перекинувся горілиць. І раптом побачив у небі, там, де виростала срібна, осяяна ранішнім сонцем хмара, свій храм. Веселий, сонячний храм із соснових дощок, який раптом ожив у небі й ударив на його і ранку честь усіма своїми мідними, а може, й золотими дзвонами.

(За В.Шевчуком)

 

  1. Робота по добору заголовка до переказу
  2. Складання учнями простого плану
  3. “Право на 1 запитання” Індивідуальна робота (учень задає 1 питання щодо
    • змісту тексту;
    • лексичного значення слів, словосполучень;
    • правопису орфограми в слові, розділових знаків)
  4. Повторне читання тексту
  5. Написання роботи на чернетку, самоперевірка і редагування написаного.
  6. Виконання роботи в чистовому варіанті.
  7. Самоперевірка учнями написаного в чистовому варіанті.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
12047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку