Тип уроку: Урок контролю та корекції знань на уроці історії України(10 клас)
Контроль буде проведений у формі письмової контрольної роботи з тематичного блоку: Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності
Структура уроку
1. Перевірка знань і умінь
Контрольна робота міститиме 3 рівні:
І рівень – тестові завдання: 6 завдань по 0,5 бала
ІІ рівень – встановити хронологічну послідовність та відповідність між діячами Української революції – кожне завдання по 1,5 бала
ІІІ рівень – 2 розгорнуті запитання –3 бали за кожне запитання
В сумі учні можуть отримати 12 балів.
І рівень
А) 6-8 квітня 1917 року
Б)10 червня 1917 року
В) 4 березня 1918 року
Г) 28 квітня 1918 року
2. Що було проголошено 13 листопада 1918 року?
А) Прихід до влади Директорії;
Б) Утворення УНР
В) Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР)
Г) Михайла Грушевського оголошено президентом УНР
3. Який новий орган влади було утворено 14 листопада 1918 року та хто його очолив?
А) Центральну Раду, М. Грушевський
Б) Директорію, М. Грушевський
В) Директорію на чолі з В.Винниченком
Г) Уряд Павла Скоропадського
3. Що було проголошено 22 січня 1919 року?
А) Акт злуки УНР та ЗУНР
Б) Утворення ЗУНР
В) IV Універсал Центральної Ради
Г) в цей день нічого не проголошувалося
4. Яка знакова подія для українців у сфері релігії відбулася у 1921 році?
А) обрання нового патріарха МПЦ
Б) заборона діяльності усіх релігійних зібрань по всій території України
В) утворення Української автокефальної православної церкви (УАПЦ)
Г) збудування нового греко-католицького собору у м. Києві
5. З якого документу цитата: «..Однині во едино зливаються століттям одірвані одна від одноі частини единоі украіни — Західно-украінська Народня Республіка / Галичина, Буковина, і угорська Украіна / і Наддніпрянська велика Украіна. Здійснились віковічні мріі, якими жили і за які умірали кращі сини Украіни. Однині є єдина незалежна Украінська Народня Республіка.»?
А) IV Універсалу Центральної Ради
Б) Акту проголошення ЗУНР
В) III Універсал
Г) Акту злуки УНР і ЗУНР
6. Зовнішня політика Директорії полягала у наспному:
А) у зовнішній політиці Директорія проголошувала цілковитий нейтралітет і бажання мирного співжиття з усіма народами та державами.
Б) головне в зовнішній політиці було домогтися незалежності України від Антанти
В) зовнішня політика Директорії не мала чіткого формулювання
Г) у зовнішній політиці Директорія притримувалася поглядів, що головним ворогом УНР є більшовики та потрібно розпочати проти них масштабну війну
ІІ рівень
А) Ризький мирний договір
Б) заснування Української академії наук
В) Перший Зимовий похід армії УНР
Г) Листопадовий зрив у Львові
Д) Варшавська угода
Ключ: 1Г, 2Б, 3В, 4Д, 5А
А) В. Винниченко
Б) Павло Скоропадський
В) Євген Петрушевич
Г) Володимир Вернадський
Д) Симон Петлюра
1) Головний Отаман; голова Директорії (11 лютого 1919 року — 10 листопада 1920 року)
2) Голова Директорії (14 грудня 1918 року — 10 лютого 1919 року)
3) Гетьман Української Держави
4) Один із засновників Української академії наук
5) Президент та уповноважений Диктатор ЗО УНР з 22 січня 1919 до кінця червня 1919
Ключ: 1Д, 2А, 3Б, 4Г, 5В
ІІІ рівень
1. Розкрийте історичне значення Акту злуки УНР та ЗУНР 22 січня 1919 року.
2. Охарактеризуйте культурну та освітню політику Павла Скоропадського як Гетьмана Української Держави.
8. Підведення підсумків уроку
На даному уроці вдалося перевірити знання та уміння учнів з теми «Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності». Нам вдалося вчитися висловлювати свою думку, застосовувати критичне мислення, відтворювати отримані знання.
9. Інструктаж домашнього завдання
Написати твір на тему: «Машина часу або я голова Директорії »
Уявіть, що саме ви, а не Володимир Винниченко стали головою Директорії і потрапили у 1918-1919 роки. Яку б політику ви проводили? На що б звернули б увагу одразу, і які недоліки політики Директорії врахували і виправили б у своєму політичному курсі. Поміркуйте, де були прогалини політики Директорії і як би ви, як голова цього органу влади, це виправили.