Урок " Координатна площина".

Про матеріал
Мета уроку: 1. Створити умови для закріплення знань по темі «Координатна площина» і вміння визначати координати даних точок, будувати точки на координатній площині за заданими координатами; 2. Розвивати мислення, творчу активність, увагу, інтерес до математики. 3. Виховувати самостійність, акуратність, працьовитість, соціальну компетентність. Тип уроку: урок-подорож . Відвідування заповідника «Кам’яні могили».
Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі.

Тема: Координатна площина.

Мета уроку:

1. Створити умови для закріплення знань по темі «Координатна площина» і вміння визначати координати даних точок, будувати точки на координатній площині за заданими координатами;

2. Розвивати мислення, творчу активність, увагу, інтерес до математики.

3. Виховувати самостійність, акуратність, працьовитість, соціальну компетентність.

Тип уроку: урок-подорож . Відвідування заповідника «Кам’яні могили».

 

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, дошка з системою координат, олівці.

Хід уроку.

1.Організаціонний момент.

Вітання вчителя з учнями. Звіт чергового учня.

2. Мотивація уроку(звучить пісня про Україну).
Мій рідний край,

Моя земля, мої степи і море –

Це край де народилась я

І де пішла до школи.

Люблю природу навкруги –

Мої річки, мої ставки, ліси і сині гори,

Де верби гнуться до води

Й стоять стрункі тополі.

Де сонце золотить лани,

Й гуляє вітер в полі.

Де в лузі схилилась червона калина,

Сумна, мов дівчина.

Ось це і є моя Батьківщина,

Рідна моя Україна!

Кожен день готує для нас нові відкриття. І сьогодні я запрошую вас в дивовижний світ пригод з нашими помічниками - координатною площиною і координатами точок. Саме вони будуть вказувати нам вірний напрямок. Суть координат або системи координат полягає в тому, що це правило, за яким визначається становище об'єкта. Системи координат оточують нас всюди .

Вони допомагають нам:

• правильно зайняти своє місце в кінотеатрі (потрібно знати дві координати - ряд і місце);

• ті, хто в дитинстві грав у морський бій, теж пам'ятають, що кожна клітина на ігровому полі визначалася двома координатами - буквою і цифрою, аналогічно і в шахах;

• за допомогою координатної сітки льотчики, моряки визначають місце розташування об'єктів;

• застосовуються на туристичних схемах для пошуку пам'ятки або потрібної вулиці;

• при астрономічних спостереженнях координатна сітка накладається на небесне склепіння з Землею в центрі.

А сьогодні системи координат будуть допомагати нам подорожувати на уроці математики. І в цій подорожі ми познайомимося з одним із природних чудес України.

3. Актуалізація опорних знань.

З'ясувати, куди ж ми з вами вирушимо, зможете, якщо виконаєте наступне завдання.Якщо завдання буде виконано вірно, ви прочитаєте ключове слово.

Самостійна робота

Знайти точки, координати яких ви маєте, і записати утворене слово:

(-3; 1), (3; -3), (3; 3), (-2; -2), (2; 0), (0; 3), (3;2), (0;2), (-3;-1), (0;-2).

Відповідь: заповідник.

Де ж розташований цей заповідник? Для початку обговоримо план наших дій грою в парах: «Ти - мені, я - тобі» (перевірка теоретичного матеріалу).

1. Як називають вісі координат?

2. Що таке початок координат?

3. Що таке координатна площина?

4. Що таке координати точки? Назвіть їх.

5. Як записують координати точки на площині?

6. Де розміщуються точки, абсциси яких дорівнюють нулю?

7. Де розміщуються точки, ординати яких дорівнюють нулю?

8. Які координати має початок координат?

В Україні знаходиться унікальна геологічна пам'ятка, що в незайманому стані збереглася до наших днів, це заповідник«Кам'яні могили».У 2008 році заповідник «Кам'яні могили» потрапив в TОП-21 всеукраїнського конкурсу «Сім природних чудес України»

Заповідникрозташований на кордоніДонецької таЗапорізькоїобластей. Загальна площа заповідника становить близько 400 га (з них майже 300 га входить до складу Донецької області й 100 га — Запорізької). 30% загальної площі заповідника покоїться під кам'яними брилами, а решта 70% – це квітучий незайманий степ.

Отже, я запрошую вас його відвідати.

4. Робота з координатною площиною.

«Кам'яні могили»— гірська країна серед неозорої рівнини. Лише в цьому місці ростуть такі відомі вузьколокальні ендеміки, якдеревій голий та волошка несправжньоблідолускова. В ущелинах скель знайшли притулок 8 видівпапоротей— представників північної флори. Викликають захоплення галявинки косариків тонких,орхідей запашноїіблощичноїна невеликих улоговинах, а навесні— золотаві віночкиавринії скельної, що уквітчують гори. У заповіднику росте 29 видів флори, занесених до Червоної книги України. Тут можна побачити досить густі зарості дерев і кущів. Тут чимало шипшини, глоду, шовковиці, жостеру, кизильника чорноплідного і в'яза Висоцького. В цілому, флора нараховує 468 видів судинних рослин, 50 — мохоподібних, 38 — водоростей, 78 — лишайників, 182 — грибів. Поверхня гранітних скель покрита головним чином лишайниками, а мохи і вищі рослини зустрічаються тут тільки у заповнених мелкоземом тріщинах. Загалом зелений світ заповідника своєрідний, в ньому безліч рідких і не характерних для півдня України рослин.

Дерево (малюємо разом)

(2;13), (4;11), (6;11), (8;9), (8;7), (9;7), (11;5), (11;2), (8;2), (7;1), (7;-1),(8;-3),

(6;-4), (5;-3), (3;-5), (1;-5), (1;-7), (2;-6), (3;-7), (1;-9), (1;-13), (-1;-13),(-1;-5),

(-3;-5), (-3;-3), (-4;-2), (-5;-2), (-6;-3), (-8;-1), (-8;1), (-7;2), (-7;4), (-8;6), (-8;8),

(-7;9), (-6;9), (-5;10), (-5;11), (-3;11), (-1;13), (2;13).

Малюнок розмальовуємо і перевіряємо за зразком (слайд 9).

Побудуйте малюнок по точкам(0;4)      (-1;4)   (-2;3)    (-4;2,5)   (-4;2)   (-2;1)   (-1;0)(-3;-2)   (-3;-6)   (-2;-7)   ...

Різноманітний і цікавий тваринний світ заповідника. Тут живуть лисиці,зайці, їжаки, сліпакитощо, багато ящірок і гризунів, зустрічаються степова гадюка, водяний і звичайний вужі. У заповіднику мешкає близько 3000 видів комах. Також багата орнітофаунаКам'яних Могил. Найпоширеніші види птахів— жайворонки, лучні трав'янки, кам'янки, сірі куріпки та фазани.

Зайчик(малюємо в парах)

(5;1), (6;2), (6;3), (5;6), (4;7), (5;8), (6;8), (8;9), (9;9), (7;8), (9;8), (6;7), (7;6), (9;6), (11;5), (12;3), (12;2), (13;3), (12;1), (7;1), (8;2), (9;2), (8;3), (6;1), (5;1) та (5;7) (слайд 10).

Малюнок розмальовуємо і перевіряємо за зразком

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/math_6/sistema02.files/image004.jpg

Гімнастика для очей«Будиночок для птахів»

А тепер ми малюємо невідому поки нам тварину. Дізнатися про нього зможемо лише після побудови його на координатній площині.

Малюємо самостійно

Варіант 1: (0;4), (10;2), (16;0), (10;0), (10;-8), (8;-8), (8;-4), (4;-2),(0;-2), (0;-8), (-2;-8),(-2;-2), (-6;2), (-10;2), (-10;4), (-8;4), (-6;6), (-6;8),(-4;6), (-4;8), (0;4), (-5,5;4,5).

Варіант 2: (-8;-9), (-7;-7), (-3;-7), (1;1), (1;3), (4;7), (4;4), (7;2,5), (4;1),(6;-8), (7;-8), (7;-9), (5;-9), (3;-3), (1,5;-6), (3;-8), (3;-9), (-8;-9).

Малюнок розмальовуємо і перевіряємо за зразком.

Відповіді:варіант 1: вовк варіант 2: лисиця

Вовк— один із найбільших хижаків, що живуть в Україні. Колись він становив велику загрозу для свійських тварин, але тепер його популяція в Україні зовсім невелика, та й самі вовки стали дуже обережними, тому наразі вони не являють небезпеки ані для тваринництва, ані для людини.Вовки живуть невеликими сім'ями або зграями. Живляться вовки дрібними гризунами, зайцями, копитними, птахами та іншими тваринами.

Лисиця— хижак середніх розмірів (довжина тіла — 50—90 см при масі 3—10 кг, залежно від місцевості) із гарним цінним хутром. Забарвлення лисиць значно варіює — від майже чорного із «сивиною» до вогненно-рудого.
Основу живлення лисиці становлять дрібні гризуни — миші та полівки.

5. Підсумки уроку.

Ось і закінчилася наша подорож. Але не треба засмучуватися, ми з вами ще неодноразово вирушимо у подорож по своїй рідній країні, адже вона така багата чудовими куточками.

Дидактична гра «Згадати все»

Учні по черзі проговорюють всі основні поняття теми.

6. Домашнє завдання

Опрацювати §45, зробити малюнок в прямокутній системі координат

(5;0), (-5;12), (-7;8), (-3;1), (-9;3), (-5;-6),(-2;-3), (2;-4), (6;-3), (8;-1), (9;2), (12;3), (11;3), (10;4), (9;4), (5;2), (3;4), (3;7,5), (0;9), (-3;14), (-3;9,5), (10;3) або виконати творчу роботу на координатній площині.

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

***

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

 і мову її солов’їну.

Володимир Сосюра

Дякую за урок!

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
1317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку