Урок "Кругові та стовпчасті діаграми"

Про матеріал
Актуалізувати знання щодо використання та наслідків твердих відходів ; удосконалити вміння виконувати відсоткові розрахунки; сформувати вміння будувати та читати кругові та стовбчасті діаграми; здійснювати екологічну соціалізацію учнів, впроваджувати правильне поводження з природою; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння пояснювати дії; виховувати наполегливість, увагу та зосередженість.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Новокаховської міської ради

Херсонської області

 

 

 

Урок в 6 класі з використанням матеріалів « Зеленого пакету»

 

 

                                           Федотова Ольга Григорівна

                                           вчитель математики

                                           загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4

                                           Новокаховської міської ради,Херсонської області

 

 

М.Нова Каховка

2019

Тема уроку: Кругові та стовпчасті діаграми                        

Мета уроку: актуалізувати знання щодо використання та наслідків твердих

відходів ; удосконалити вміння виконувати відсоткові розрахунки; сформувати вміння будувати та читати кругові та стовбчасті діаграми; здійснювати екологічну соціалізацію учнів, впроваджувати правильне поводження з природою;

 розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння пояснювати дії; виховувати наполегливість, увагу та зосередженість.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: матеріали диску «Зелений пакет», мультимедійна система,креслярське приладдя, картки з завданнями, картинки для формування груп.

                                  Крила  потрібні лише тим, хто літає.

                                  Подумай, як живуть люди, що  вони роблять, де вони?

Затримайся і поміркуй, як зберегти навколишнє                середовище?

                                         Хід уроку

 І.Організаційний етап

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (музичний супровід диска «Зелений пакет». Папка Snd .07 трек.)

Вчитель.   Жили – були добрі і злі гноми. Добрі гноми жили на землі. Вони вирощували дивовижні квіти, очищали водойми, ліс, допомагали людям зберігати природу. Але люди, ясна річ, навіть не підозрювали про їхнє існування. Тим часом злі гноми жили під землею й намагались людям нашкодити. Добрі й злі гноми завжди ворогували між собою.

     Упродовж багатьох років добрі гноми намагались створити в своїх      лабораторіях формулу очистки Землі від твердих відходів. Адже ви розумієте, наскільки це потрібно,особливо зараз.

        Дізнавшись про це, злі гноми викрали таку важливу, вже майже готову формулу, щоб знищити людей, а заразом і їхніх помічників – добрих гномів.

До вас, учні 6 класу, надійшло зашифроване послання. Розшифрувати його зможуть тільки такі за шифрувальники, як ви.

ІІІ.   Актуалізація опорних знань (робота в групах)

Кожна група отримує картку та алфавіт з числами. Кожен член групи знаходить чому дорівнює відношення дробів і складає слово із розшифрованих прикладів. (На виконання завдання 7 хв.)

І група

  1. 4 : / = 7                                                                                    р
  2. ²²/ : ¹¹/ = ²²/ · ³/₁₁ = 2                                                               я
  3. ¹/ : ³/₁₂ = ¹/ · ¹²/ = 10                                                             т
  4. 0,6 : 0,04 = 15                                                                            у
  5. 1¹/ : ³/₁₆ = / ∙ ¹/ = 6                                                               й
  6. ¹/ : ¹/₂₀ = 10                                                                               т
  7. ¹²/ : / = ¹²// = 3                                                                 е

 

 

ІІ група

  1. 10 : /  = 16                                                                           ш
  2. 1/ : ³/₂₅ = / ∙ ²/ = 15                                                          у
  3. 3⅛ : /₃₂ = ²/ ∙ ³²/ = 20                                                          к
  4. 0,7 : 0,02 = 35                                                                          а
  5. 2/ : ¹/₃₆ = ¹/ ∙ ³/₁₇ = 6                                                         й
  6. / : ²/₄₅ = /⁴⁵/ = 10                                                            т
  7. 2¹/ : ²/₃₅ = ¹/ ∙ ³/₂₅ = 3                                                          е

 

ІІІ група

  1. 30 : ²/ = 30 ∙ / = 135                                                                   ф
  2. /₁₆ : ²¹/₄₈ = /₁₆⁴⁸/₂₁ = 1                                                                 о
  3. ³/ : / = ³// = 7                                                                     р
  4. 0,9 : 0,03 = 30                                                                                 м
  5. 8¹/ : / = ²// = 15                                                                    у
  6. ³/ : ³/₂₄ = ³/ ∙ ²/ = 60                                                                 л
  7. 3/ : ²³/₈₀ = ²³/⁸⁰/₂₃ = 15                                                              у

ІV група

  1. ¹¹/ : ¹¹/= 1                                                                                       о
  2. /₁₅ : ¹/₁₂₀ = /₁₅ ∙ ¹²/₁₄ = 4                                                                ч
  3. 1 : ³/₇₂ = 1 ∙ ²/ = 24                                                                          и
  4. 0,25 : 0,05 = 5                                                                                    с
  5. 1/₁₆ : ²¹/₁₆ = ²¹/₁₆ ∙ ¹⁶⁰/₂₁ = 10                                                             т
  6. ¹/ : ¹/₆₀ = 20                                                                                        к
  7. 3¹/ : ¹/₇₂ = ¹/²/₁₀ = 24                                                                   и

 

ІV Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Ми розшифрували лист добрих гномів. Чому вони призивають знайти формулу очистки? (Відходи. Зовнішні загрози. Посібник «Зелений пакет»,с.100.)    

Розглянемо приблизний склад твердих побутових відходів в Україні.

Задача. Приблизний склад твердих побутових відходів в Україні становить :

               папір – 37%, скло – 3%, метали – 3%, пластик – 6%, текстиль – 2%, гума і шкіра – 2%, деревина – 2%, харчові відходи та овочеві очистки – 25%, будівельні матеріали – 10%, інші – 10%.  Зобразіть ці данні у вигляді кругової діаграми.

Розв’язання. Склад ТПВ приймемо за 100% (37% + 3% + 3% + 6% + 2% + 2%  + 2% +25% + 10% + 10%) = 100%. Його відсоткове співвідношення можна наглядно зобразити за допомогою кругової діаграми. Для цього скористаємось транспортиром. Але спочатку знайдемо співвідношення відсотків та градусів круга.

360º : 100% = 3,6º - 1%

Маємо:  1)  37% · 3,6º = 133,2º - папір

              2)  3% · 3,6º = 10,8º - скло,метали

              3)  6% · 3,6º = 21,6º - пластик

              4)  2% · 3,6º = 7,2º - деревина

              5)  25% · 3,6º = 90º - очистки

              6)  10% ·  3,6º = 36º - будівельні матеріали

Креслимо круг, його центр та радіус. За допомогою транспортира відкладаємо кути 133º, 11º, 11 º, 22º, 7º, 7º, 90º, 36º, 36 º.

Кругова діаграма має вигляд круга, поділеного радіусами на сектори.

Вчитель. Зараз ми з вами потрапимо в місто під назвою Безтурботна Недбалість. Вчитель зачитує відомості про місто . зачитує відомості про

 

Вчитель . Крім кругових діаграм є ще один вид діаграм – стовпчасті. Ми з вами по групам розглянемо ці діаграми і дізнаємось про причини існування міста під назвою Безтурботна Недбалість.

І група . Зробити висновок про основні перешкоди, які заважають сортувати відходи згідно установлених правил.

http://www.economy-confer.com.ua/admpanel/spaw2/uploads/images/77677.jpg

ІІ група. Зробити висновок як мешканці міста на власному  досвіді відчули процес впровадження технології роздільного збору побутового  сміття.

http://www.economy-confer.com.ua/admpanel/spaw2/uploads/images/88878.jpg

 

ІІІ група.  Проаналізувати рівень обізнаності опитаних про технологію

                 роздільного збору побутових відходів.

 

http://www.economy-confer.com.ua/admpanel/spaw2/uploads/images/3343.jpg

 

 

ІV група.   Проаналізувати відповіді на запитання.

                  « Що б Ви хотіли знати про роздільне збирання відходів? »

http://www.economy-confer.com.ua/admpanel/spaw2/uploads/images/5545.jpg

V Підсумок уроку  

 

VІ   Домашнє  завдання

 Скласти  проект « Екологічні проблеми мого міста»

 Вивчити теоретичний матеріал:   «  Кругові та стовпчасті діаграми.»

№ 833, 836[5]

 

 

 

 

 

 

 

Литература:

1. Закон України  «Про відходи» від 5 березня 1998 р./ Верховна Рада України.- Офіц. вид. – К.: Парлам. Вид-во, 1998.- 168с.
2. Рішення Київської міської ради V сесії VI скликання "Про затвердження Програми поводження з побутовими відходами у м. Києві на 2010-2015 роки" № 996/ 4434 від 02.09.2009

3. Науково - методичний журнал « Біологія » № 32 ( 188 )

4. Т. Л. Корнієнко « Тиждень математики в  школі » 5 -11 класи / Ранок Веста/

5. Г. П. Бевз, В. Г. Бевз Підручник Математики 6 клас / Київ « Ґенеза » 2006/

6. А. Г. Мерзляк, та ін. Математика 6 клас / Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання / Харків « Гімназія » 2006 /

 7.Матеріали   диску «Зелений пакет». Відходи, с.100,106.

Папки snd. 07 (муз. супровід), відеоролик (active Антропогенне забруднення  ).

 

docx
Додано
29 липня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку