Урок "Координатна площина"

Про матеріал
  • Øзакріпити знання змісту основних понять теми;
  • Øвиробити вміння будувати точки із заданими координатами та розвязувати задачі ,що передбачають застосування цих умінь;
  • Øсприяти розвитку уваги ,пам'яті учнів та їх графічних навиків,
  • Øсприяти вихованню в учнів точності, охайності, вміння аналізувати.
Перегляд файлу

Урок №119

Тема : «Координатна площина»

Мета:

  • закріпити знання змісту основних понять теми;
  • виробити вміння будувати точки із заданими координатами та розвязувати задачі ,що передбачають застосування цих умінь;
  • сприяти розвитку уваги ,пам’яті учнів та їх графічних навиків,
  • сприяти вихованню в учнів точності, охайності, вміння аналізувати.

Тип уроку: комбінований(формування і застосування знань, умінь, навичок)

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

II. Перевірка домашнього завдання (самоперевірка)

1. № 1284. Вчитель на картках показує координати точок, а учні відповідають якій точці вони належать ( є неправильні точки (2;2) -А;  (5;1)-В;  (0;-5)-С;  (2;-3)-Д;  (-1;-1)-Е;  (-5;0)-F;  (-4;3)-К  (-3;2)-М;  (-4;-3)-Н.

№ 1294, 1303 (робимо висновки), працюємо з сигнальними картками «Де розташована точка»

координатна пряма

 

координатний луч

 

координатна площина

 

Вчитель показує точки з координатами: А(2), В(-2), С(-2;8), М(-3), Р(-6;7), О(о).

2. Фронтальний опрос: Гра «Асоціації», які поняття пов’язані з «Координатна площина»


  • Координати
  • Площина
  • Початок координат
  • Вісь абсцис
  • Вісь ординат
  • Точка
  • Напрямок
  • Координатні чверті

3. Вправи на повторення « Кодовані слова»

а

б

в

г

д

е

є

ж

з

и

к

л

м

н

о

п

р

с

т

у

х

ц

ч

ю

я

-5

-4

-3

-2

-1

0

1

2

3

4

-8

-9

-10

10

9

8

7

6

-11

-12

-14

-15

11

14

15

 

1)-2,5×2=                                                          1)-4,5×(-2)=

                                                                          2)-49:(-7)=   

2)-8+4=     3)-150+149=

3)-3×(-2)=                                                        4)-400÷(-100)=

4)-20+5=

5)-20÷(-5)=      5)300+(-290)=

6)-15-(-10)=                                                   6)-1,2+(-3,8)=

                                                                          7)-55:5=

                                                                        8)0,01×50=

Одержані слова: абсциса, ордината

III. Мотивація: ви вже знаєте, як визначити координати точки на координатній площини. Тепер поставимо обернену задачу: як заданими координатами визначити (побудувати) положення точки на координатній площині.

IV. Доповнення знань: Нехай треба знайти положення т. А (4;3) (побудуватит А(4;3).

1. Відшукаємо на осі Ох точку, що має координату 4 і проведемо через неї пряму, що перпендикулярна осі Ох

2. Відшукаємо на осі Оу точку, що має координату 3 і проведемо через неї пряму, перпендикулярну осі ОУ.

3. Точка перетину побудованих до осей прями є шукана т А.

ам.pngБудуємо ще декілька точок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Безымянный.pngV. Первинне закріплення.

На якому з рисунків правильно зображено точку М (-1;2).Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Закріплення знань. Вдосконалення вмінь.

№ 1285 (ланцюжком) - кожному рядові. Послідовно виходять один за одним.

№ 1287 (самостійно)

D:\Учитель Года\радуга.jpg

Завдання. Запиши цифрами, числа, які зустрічаються у тексті.

Нікотин – це дуже сильна отрута, яка найбільше діє на нервову, серцево-судинну, дихальну системи і систему живлення організму. Щороку більше мільйона дітей помирає від хвороб, пов’язаних з палінням. Кожний хто курить, скорочує своє життя на вісім - девять років. Кожна цигарка скорочує життя на вісім хвилин. У курців - школярів відбувається кисневе голодування, яке знижує розвиток, пам’ять, увагу. Такий учень ніколи не стане спортсменом.

Зараз у світі зростає число курців серед дитячого віку. За даними статистики, вісімдесят відсотків курців почали курити у школі. У Києві, наприклад, курить сорок п’ять відсотків, у Харкові – шістдесят п’ять відсотків підлітків. Ті, хто почав курити в дитинстві, в одинадцять-дванадцять раз частіше хворіють на рак легень, на хвороби серця у тридцять п’ять-сорок разів.

VII .Розвязування задач.

 Історична задача.

Цей знак в школі Піфагора вважався за символ дружби, він був чимось на зразок талісмана, яким одаровували друзів, таємним знаком, по якому піфагорійці упізнавали один одного. В середні віки він оберігав від нечистої сили, що, втім, не заважало називати його «Лапою відьми».

Побудуйте малюнок на координатній площині, послідовно з'єднавши точки:

А (0;3), В (-1;1), С (-3;1), Д (-1;0), Е (-2;-2), F (0;-2), G (2;-2), K (1;0), L (3;1), M (1;1), A(0;3).

№ 1291 Колективно на дошці

 

 

VIII. Підсумки уроку:

abuh.pngНазвати координати зображених точок і зробити висновки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки: ординати всіх точок осі ОХ дорівнюють 0

                     Абсциси всіх точок осі ординат дорівнюють 0

                  Точки з рівними ординатами лежать на прямій паралельній осі ОХ

         Точки з рівними абсцисами лежать на прямій паралельній осі ОУ

IХ. Домашнє завдання: Вивчати §4 п. 44. Виконати № 1286, № 1288.

 

docx
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
1902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку