Урок №119
Тема : «Координатна площина»
Мета:
Тип уроку: комбінований(формування і застосування знань, умінь, навичок)
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
II. Перевірка домашнього завдання (самоперевірка)
1. № 1284. Вчитель на картках показує координати точок, а учні відповідають якій точці вони належать ( є неправильні точки (2;2) -А; (5;1)-В; (0;-5)-С; (2;-3)-Д; (-1;-1)-Е; (-5;0)-F; (-4;3)-К (-3;2)-М; (-4;-3)-Н.
№ 1294, 1303 (робимо висновки), працюємо з сигнальними картками «Де розташована точка»
координатна пряма
координатний луч
координатна площина
Вчитель показує точки з координатами: А(2), В(-2), С(-2;8), М(-3), Р(-6;7), О(о).
2. Фронтальний опрос: Гра «Асоціації», які поняття пов’язані з «Координатна площина»
3. Вправи на повторення « Кодовані слова»
а |
б |
в |
г |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
к |
л |
м |
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
х |
ц |
ч |
ю |
я |
-5 |
-4 |
-3 |
-2 |
-1 |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
-8 |
-9 |
-10 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
-11 |
-12 |
-14 |
-15 |
11 |
14 |
15 |
1)-2,5×2= 1)-4,5×(-2)=
2)-49:(-7)=
2)-8+4= 3)-150+149=
3)-3×(-2)= 4)-400÷(-100)=
4)-20+5=
5)-20÷(-5)= 5)300+(-290)=
6)-15-(-10)= 6)-1,2+(-3,8)=
7)-55:5=
8)0,01×50=
Одержані слова: абсциса, ордината
III. Мотивація: ви вже знаєте, як визначити координати точки на координатній площини. Тепер поставимо обернену задачу: як заданими координатами визначити (побудувати) положення точки на координатній площині.
IV. Доповнення знань: Нехай треба знайти положення т. А (4;3) (побудуватит А(4;3).
1. Відшукаємо на осі Ох точку, що має координату 4 і проведемо через неї пряму, що перпендикулярна осі Ох
2. Відшукаємо на осі Оу точку, що має координату 3 і проведемо через неї пряму, перпендикулярну осі ОУ.
3. Точка перетину побудованих до осей прями є шукана т А.
Будуємо ще декілька точок
V. Первинне закріплення.
На якому з рисунків правильно зображено точку М (-1;2).Чому?
VI. Закріплення знань. Вдосконалення вмінь.
№ 1285 (ланцюжком) - кожному рядові. Послідовно виходять один за одним.
№ 1287 (самостійно)
Завдання. Запиши цифрами, числа, які зустрічаються у тексті.
Нікотин – це дуже сильна отрута, яка найбільше діє на нервову, серцево-судинну, дихальну системи і систему живлення організму. Щороку більше мільйона дітей помирає від хвороб, пов’язаних з палінням. Кожний хто курить, скорочує своє життя на вісім - дев’ять років. Кожна цигарка скорочує життя на вісім хвилин. У курців - школярів відбувається кисневе голодування, яке знижує розвиток, пам’ять, увагу. Такий учень ніколи не стане спортсменом.
Зараз у світі зростає число курців серед дитячого віку. За даними статистики, вісімдесят відсотків курців почали курити у школі. У Києві, наприклад, курить сорок п’ять відсотків, у Харкові – шістдесят п’ять відсотків підлітків. Ті, хто почав курити в дитинстві, в одинадцять-дванадцять раз частіше хворіють на рак легень, на хвороби серця у тридцять п’ять-сорок разів.
VII .Розв’язування задач.
Історична задача.
Цей знак в школі Піфагора вважався за символ дружби, він був чимось на зразок талісмана, яким одаровували друзів, таємним знаком, по якому піфагорійці один одного. В середні віки він оберігав від нечистої сили, що, втім, незаважало називати його «Лапою відьми».
Побудуйте малюнок на координатній послідовно з'єднавши :
А (0;3), В (-1;1), С (-3;1), Д (-1;0), Е (-2;-2), F (0;-2), G (2;-2), K (1;0), L (3;1), M (1;1), A(0;3).
№ 1291 Колективно на дошці
VIII. Підсумки уроку:
Назвати координати зображених точок і зробити висновки.
Висновки: ординати всіх точок осі ОХ дорівнюють 0
Абсциси всіх точок осі ординат дорівнюють 0
Точки з рівними ординатами лежать на прямій паралельній осі ОХ
Точки з рівними абсцисами лежать на прямій паралельній осі ОУ
IХ. Домашнє завдання: Вивчати §4 п. 44. Виконати № 1286, № 1288.