Тема: Корисна і шкідлива їжа. Які вони? (1 клас)
Мета: ознайомити учнів з основними вимогами до правильного харчування; вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти харчування; розвивати в учнів творче мислення; викликати інтерес до вживання в їжу корисних традиційних страв.
Обладнання: малюнки із зображенням різних продуктів харчування, фотографії, презентація, аудіо запис. Кошики, малюнки каструль макети годиннків.
Хід уроку.
Дорогі учні, покладіть перед собою тренажери для очей, які ви виготовили на уроці трудового навчання. Зараз налаштуємося на роботу з їх допомогою.
Щоб очі все бачили на уроці,
Вушка, щоб все чули,
Ротики правильно і вчасно відповідали,
А голівоньки добре працювали.
Пройдіться по тренажерах очима, зосередьтесь на квіточках, посміхніться і налаштуйтесь на плідну роботу.
Бажаю вам успіхів на уроці.
Сьогодні, діти, у нас особливий день, на наш урок завітало багато гостей. Давайте їх привітаємо.
-Зараз послухаємо прогноз синоптика.
- Щоденник спостереження
Корисна порада!
Діти, подивіться на малюнки. Назвіть їх. Як назвати їх одним словом? Що це?. Що треба для того щоб вони почали працювати?.
- Правильно. Не попливе рікою пароплав , не поїде автівка, не здійметься вгору космічний корабель . не приїде до хворого « Швидка допомога», якщо двигун не отримає пального.
- А що для людини є пальним?
- Навіщо людина вживає їжу?
-Щоб жити (вивішується на дошку)
-Щоб бути здоровою
-Щоб були сили працювати, вчитися
-Щоб зростати
Щоб зростати, вчити уроки, працювати, бігати, стрибати, сміятися, спати-необхідна енергія.(сила).
-Звідки ж вона береться ця енергія?
-Вона виробляється в організмі людини з їжі, що надходить.
–Ще їжа потрібна ,як будівельний матеріал. Щоб рости-треба їсти.
Фізкультхвилинка1хв
Стиглі ягоди в саду-
Позбирати їх піду
Тут червона полуниця,
Там черешня білолиця,
Вишні просяться червоні
Дам їх Саші, Вікі, Тоні
їжте діти вітаміни,
То позбудетесь ангіни.
II. Актуалізація опорних знань.1хв
- Чи може людина жити без їжі? (Людина без їжі жити не може. Якщо людина не їсть 2-3 дні, вона стає блідою, слабшає, їй важко працювати. Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.)
- Чи знаєте ви, скільки часу без їжі витримують тварини?
Учитель показує фотографії цих тварин і розповідає:
- Наприклад, гадюка витримує 20 днів, крокодил - 100, жаба - 1 рік, черепаха 1,5 року (презентація)
- Скільки разів на день треба їсти людині?
РОБОТА В ПАРАХ 3 хв (Робота з макетами годинників)
Як називається останній прийом їжі?
- Що можна їсти на вечерю? (малюнки)
Приклад:
Перший сніданок |
8.00 |
Другий сніданок |
10.00 |
Обід |
13.00 |
Полудень |
16.00 |
Вечеря |
19.00 |
IV. Вивчення нового матеріалу.
Чи можна їсти все , що заманеться і скільки заманеться? (Перегляд
мультфільмів)
Давньогрецький філософ Сократ говорив : «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо , щоб жити» (повісити на дошку на початку уроку).
Тому для того, щоб їжа не стала ворогом , харчуватися треба помірно і правильно.
РОБОТА В ПАРАХ (виходить 2 учень, який не вміє говорити, прикріплює напис на організм людини) 2хв
Їжа містить такі елементи (на ватмані організм людини, куди прикріплюють написи)
Білки — будівельний матеріал нашого організму (м’ясо, риба, сир, бобові, горіхи, яйця).
Вуглеводи — основні виробники енергії (крупи, хліб, овочі, фрукти, цукор, варення).
Жири — продовольчі склади та запаси “пального” (масло, олія, горіхи, сало, жир, маргарин).
Вітаміни
Гра «Що це?»2хв
Відгадайте загадки . знайдіть , яка це група продуктів:білки, Жири. Вуглеводи, мінерали, вітаміни.
З білком на грядці квітну, в’юся
І в борщ попасти не боюся
Змагатись з м’ясом – моя доля,
А люди звуть мене _(квасоля)
А я рідка, немов водиця
Салат без мене не годиться, Бо все змастити-моя мрія
Я-жир по імені-(олія)
Візьміть лопати-й на городи,
Смачні копати вуглеводи
В мішку, як пані, їду з поля,
Завжди в пошані (бараболя)
Мене , біленьке, наливали
Пили поживні мінерали
Маленькі дітки, кіт Мурко
Всім на здоров’я –(молоко)
Без цукру я завжди скучаю
Тож швидше дайте мені чаю!
Я ж –вітамінів вам сто тонн!
Усі впізнали? Я-(лимон)
А що ж таке вітаміни?
Слово «Вітаміни» походить від латинського слова 2Віта», що означає життя. Назва ця невипадкова. Якщо вітамінів не вистачає в організмі людини. То вона важко хворіє. Для нормального росту і розвитку дитячого організму дуже потрібні вітаміни..
Варто включити до складу харчування різноманітні продукти багаті на ці поживні речовини.
-Яку користь приносить їжа?
(читають по 1 рядку)
Корисна їжа для дитини-
Що містить різні вітаміни,
Що робить нас усіх сильнішими
Що робить діток здоровішими
У їжі добрій для дитини
Є всі потрібні речовини
І кальцій є, і мінерали
Аби кістки міцні зростали.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 1ХВ
Супчик з вами ми варили
Трохи спинки притомили
Вправо пальці позгинали
Кулачки порозминали
До плечей поставим руки
Й колові ми зробим рухи.
Слово “вітаміни” походить від латинського слова “віта” — життя.
Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
ЛЕГО
Перегляд фільму про вітаміни 2хв
-Ой, діти. До нашого класу підкинули пакет. Давайте разом поглянемо, а що в ньому знаходиться?
А зараз кожен з вас витягує із пакету певний продукт і говорить . він корисний чи шкідливий?
З давніх-давен люди харчувалися натуральними продуктами: молоком, яйцями, свіжою городиною. Натуральні продукти смачні та корисні для здоров’я. На жаль, вони швидко псуються, їх не можна довго зберігати і перевозити на великі відстані.
Тому люди почали використовувати різні способи подовжити термін зберігання цих продуктів, зокрема, винайшли харчові добавки: консерванти, барвники, підсилювачі смаку та ароматизатори. Таку їжу недоцільно вживати, адже вона, хоча й смачна, шкодить здоров’ю. Часом у яскравих пакетах і пляшках містяться продукти, некорисні для здоров’я.
Дієтологи раз по раз удосконалюють списки найбільш шкідливих для здоров’я продуктів. І яскраво-червоним маркером ставлять чергові табу в нашому повсякденному меню. Останній список харчових заборон виглядає так.
Запам’ятайте! Надавайте перевагу свіжим натуральни Вчитель Діти
У швидкій їжі мало вітамінів. |
Якщо ми вживатимемо мало вітамінів, то станемо кволими й захворіємо. |
|
У швидкій їжі забагато цукру, солі, жиру. |
Від них псуються зуби. Може виникнути ожиріння.
|
|
У швидку їжу додають підсилювачі смаку, барвники, консерванти. |
Це дуже шкідливо, особливо для дитячого організму. |
|
В. Чабан
. Робота в зошиті. 2ХВ
VI. Поговоримо про страви.
Наші предки знали, що споживали (презентація)1хв
5 учень. М’ясні страви були рідкістю, натомість споживали багато сала.
6 учень. Страви з птиці готували лише в неділю. Яйця споживали на свята. Молочні страви вживали частіше.
7 учень. В давнину українці очищали свій організм — постилися. Перед великими святами завжди є піст. Постили також у середу та п’ятницю щотижня. У ці дні люди не вживали м’ясної і молочної їжі.
VII. Хвилинка-цікавинка. 2хв
Збираємо 3 кошики .Кожна дитина виходить до дошки . бере картку із зображенням продукту і кладе у відповідний кошик.. –Допоможемо Вінні –Пухові зясувати , яка їжа є корисною . пояснюючи свій вибір.
1 група – вибрати корисну їжу, яку слід вживати щодня.
2група вибрати корисну їжу, але яку слід уживати періодично.
3 група вибрати їжу, яка шкодить вашому здоров’ю.
Морква, біб і цибулина.
Бурячок і капустина.
Ще й картопля – шусть у горщик
Ну й смачний зварили борщик.
-Робота в групах.
У кожної групи є малюнки . вам треба вибрати лише ті. На яких зображені продукти. Які матусі і бабусі кладуть у борщ.(Лунає пісня про борщ).
Борщ-це символ надійного даху над головою. Родинного тепла. сімейної злагоди і спокою .Мабуть кожен із вас друзі, знає стародавню народну закличку-руханку.
Іди,іди,дощику !
Зварю тобі борщику.
У новенькому горщику.
Поставлю на дуба.
Лини ,як з луба
Цебром, відром, дійничкою
Над нашою Пшеничкою.
ПІДСУМОК УРОКУ
Щоб мати здоров’я слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятайте про вітаміни.
Друзі, щодня хай вам легко працюється,
Добре живеться,
Все вміється, множиться і додається
Здоров’я міцного, щастя без краю
Усього найкращого щиро бажаю.