Урок "Корозія металів.Види корозії".

Про матеріал
Тема корозії металів цікава і актуальна. Сучасний світ неможливо уявити без металів і сплавів. Та, на жаль, корозія цих матеріалів завдає величезних збитків народному господарству. В ході уроку учні набувають компетентностей. Вони не тільки засвоюють поняття «корозія», знайомляться з її видами, але й вивчають методи захисту металів від корозії, тобто вчаться використовувати здобуті знання на практиці. Учні залучаються до дослідницької роботи, проводять експерименти, спостерігають за їх наслідками, вчаться робити висновки. Готуючи повідомлення до теми уроку, учні вчаться працювати самостійно з підручником, шукати інформацію з кількох джерел, критично її аналізувати, працювати з інтернет-ресурсом, набувати практичних навиків роботи з хімічними реактивами. Учні вчаться працювати у складі групи, брати на себе обов’язки і виконувати їх, що сприяє формуванню лідерських якостей, навичок спілкування. Я вважаю, що на цьому уроці розвивається одна з актуальних проблем сучасної методики викладання – проблема розвиваючого навчання, а саме - самовизначення, самореалізація, формування і розвиток навичок критичного мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

1) Назвіть метал, що входить до складу гемоглобіну крові: а) Магній; б) Алюміній; в) Залізо; 2) Який метал є найтугоплавкішим: а) Свинець; б) Вольфрам; в) Хром; 3) Назвіть метал, що здатен намагнічуватися: а) Нікель; б) Хром; в) Магній; 4) Який метал найлегший: а) Магній; б) Літій; в) Алюміній; 5) Зв'язок в металах називається: а) йонний; б) ковалентний; в) металічний; 6) Назвіть найпоширеніший у природі металічний елемент: а) Залізо; б) Алюміній; в) Магній;

Номер слайду 2

7) Метал, що має найбільшу густину: а) Залізо; б) Осьмій; в) Свинець; 8) Який метал здатний «бігати» по гладкій поверхні: а) Натрій; б) Барій; в) Ртуть; 9) Назвіть метал, що має бактерицидні властивості: а) Срібло; б) Кобальт; в) Олово; 10) Сполуки металів з оксигеном: а) сульфіди; б) оксиди; в) нітриди 11) Лідер серед металів по електропровідності: а) Алюміній; б) Срібло; в) Мідь; 12) Найпластичніший метал: а) Алюміній; б) Золото; в) Цинк;  

Номер слайду 3

Залізо ___ з’їдає, а заздрий від заздрощів погибає. Поки залізо в роботі, його __ не візьме. ____ їсть залізо, а чоловіка – хвороба Гризе мов ___ залізо. ____ їсть залізо, а горе – серце. Встав пропущені слова в українські народні приказки

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Економічні наслідки від корозії „Апетит” корозії зростає гігантськими темпами!

Номер слайду 6

Корозія металів. Види корозії: хімічна та електрохімічна. Захист від корозії

Номер слайду 7

З'ясувати причини корозії Ознайомитись із видами корозії Дізнатися про фактори, які спричиняють корозію та впливають на її швидкість Дізнатися про способи захисту металів від корозії Наші завдання :

Номер слайду 8

Корозія – руйнування металів під впливом речовин навколишнього середовища Причини виникнення корозії металів полягають в хімічній взаємодії їх з речовинами, які знаходяться в навколишньому середовищі. Найнебезпечнішими для металів компонентами довкілля є кисень O2 , водяна пара H2O, карбон (IV) оксид CO2, сульфур (IV) оксид SO2 та нітроген (IV) оксид NO2. Суть процесу корозії: Me0 – n ē → Men +

Номер слайду 9

Корозія хімічна електрохімічна Руйнування металів окисненням без виникнення електричного струму. Газова корозія заліза: 3Fe + 2O2 = Fe3O4 Mg, Al, Zn, Cr утворюють тонку оксидну плівку, що захищає метал 4Al + 3O2 = 2Al2O3 Руйнування металів у розчинах електролітів або в контакті із водою Ржавіння заліза: 4Fe + 3O2+ 6H2O = 4Fe(OH)3

Номер слайду 10

Електрохімічна корозія заліза в контакті з міддю в розчині електроліту – соляної кислоти Fe – 2e- = Fe2+ 2H+ + 2e- = H2 ____________________________ Fe + 2HCl = FeCl2 + H2

Номер слайду 11

Способи захисту металів від корозії Застосування захисних покриттів Виробництво корозійностійких сплавів Електрохімічний захист Зміна середовища 1. Покриття виробів цинком, оловом, нікелем, хромом 2. Лакофарбове покриття. Виготовлення деталей із сталі, що містить добавки хрому, нікелю, ванадію, кобальту та ін. Застосування протекторів (більш активних металів, ніж метал конструкції, що захищають). Застосування інгібіторів – речовин, що сповільнюють корозію.

Номер слайду 12

Проведення експерименту Пробірка № 1 – залізний цвях у дистильованій воді. Пробірка № 2 – залізний цвях у розчині кухонної солі Пробірка № 3 – залізний цвях у контакті з міддю у розчині кухонної солі. Пробірка № 4 - залізний цвях у контакті з цинком у розчині кухонної солі. Пробірка № 5 – залізний цвях у розчині кухонної солі з добавкою натрій гідроксиду . Пробірка № 6 - залізний цвях покритий лаком для нігтів.

Номер слайду 13

Результати дослідів: У пробірці під №1 залізо поржавіло не сильно. Корозія в чистій воді відбувається повільніше . Це пояснюється тим, що вода є слабким електролітом. У пробірці під №2 - корозія відбувається швидше (наявність NаСІ – сильного електроліту). У пробірці під №3 швидкість корозії дуже велика - утворилось багато іржі. Залізо як активний метал порівняно з міддю піддалося корозії. У пробірці під №4 спостерігаємо корозію не заліза, а цинку. Тому, що залізо в контакті з більш активним металом навіть у присутності NаСl залишається захищеним. У пробірці під №5 добавлено розчин NаОН - корозія зменшилася. Отже, NаОН сповільнює процес корозії. У пробірці під № 6 – корозія не відбувається, бо залізо захищене лаком.

Номер слайду 14

Кутубська колона Чому?

Номер слайду 15

Al Fe Cu Fe В якому випадку залізо буде іржавіти? Чому?

Номер слайду 16

Оцинковане відро Луджене відро На двох залізних відрах, одне з яких оцинковане, а друге – луджене (покрите оловом), виникли поверхневі ушкодження. Яке з цих відер служитиме довше?

Номер слайду 17

Як впливає на металеві частини машин те, що дороги взимку посипають сумішшю піску і солі?

Номер слайду 18

Домашнє завдання Вивчити §18 (ст. 129-131). Скласти сенкан до слова «корозія»

Номер слайду 19

Складіть сенкан до слова «корозія» 1) Іменник; 2) Два прикметники; 3) Три дієслова; 4) Речення з чотирьох слів; 5) Синонім

Номер слайду 20

ppt
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія (профільний рівень) 10 клас (Буринська Н.М. та інші)
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку