Урок Космічна подорож Тема: закріплення знань про часові форми дієслова.

Про матеріал
Космічна подорож Тема: закріплення знань про часові форми дієслова. Формувати вміння учнів визначати час дієслів та змінювати дієслова за часами; спостерігати за роллю дієслів у реченні; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення; виховувати гордість за свою Батьківщину
Перегляд файлу

Космічна подорож

Тема: закріплення знань про часові форми дієслова.

Мета: формувати вміння учнів визначати час дієслів та змінювати дієслова 

             за часами; спостерігати за роллю дієслів у реченні; збагачувати

             словниковий запас; розвивати мовлення; виховувати гордість за

             свою Батьківщину.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

                                                 Затишно й тепло

                                                 В класі у нас

                                                 Доброго ранку

                                                 Вітаю я вас

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці здійснимо подорож на космічному кораблі до яскравої зірки – символу сонця. Мандруючи з планети на планету ми закріпимо знання про дієслово, побуваємо в минулому, теперішньому та майбутньому часах, повторимо синоніми, збагатимо свій словниковий запас і постійно з нами буду любов до Батьківщини.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Починаємо з планети «Дієслово».

Прочитайте тему на дошці.

  • Що називається дієсловом?
  • Як змінюються дієслова?
  • Як визначити час дієслова?

ІV. Хвилинка каліграфії.

Перша планета «Зоряна».

   Зз  з  з  З  З ......       Продовжіть ряд не порушуючи закономірність

   за  зл  вз  оз  Зо  Зу  за  Зе

   V. Вибірковий диктант.

Друга планета «Загадкова».

Загадки.

а) На небі біліє,                               б) На ракеті він літає

     Світить, а не гріє.(Місяць)                     І скафандр чудовий має.(Космонавт)   

в) Засвітила, полетіла –                                 г) Один баранець

     Хвіст вогненний залишила. (Ракета)         Пасе тисячі овець(Місяць, зорі)

Діти пишуть в зошит відгадки.(Місяць, Космонавт, ракета, Зорі)

  • Якою темою об’єднані ці слова – відгадки? (Космос)
  • Продовжіть ряд слів про космос (Супутник, космічний корабель, космонавтика)
  • А коли відмічається Всесвітній день авіації і космонавтики? 12 квітня  - Всесвітній день авіації і космонавтики. - Робота по малюнку в підручнику Впр. 158, с.68.
  •  
  • Дібрати до слів-відгадок дієслова теперішнього часу.

Діти записують: місяць – світить, космонавт – керує, ракета – летить, зорі – сяють.

VI. Добре впорались і на нашому космічному кораблі прибуваємо на

третю планету «Самостійна».

  • Два учні працюють біля дошки, а всі інші -  по варіантах. Учні першого варіанту ставлять дієслова в минулий час, а другого – в майбутній час.

                 Ів Минулий ІІв Майбутній

                  світив                                                                    засвітить

                  керував                                                                керуватиме

              летів                                                                        полетить

              сяяли                                                                       засяють

Взаємоперевірка.

Висновок:

1-й учень: дієслова минулого часу відповідають на питання що робив?, що зробив? І означають дію, яка вже відбулася.

2-й учень: дієслова майбутнього часу відповідають на питання що буде робити?, що зробить?, що робитиме? І означають дію, яка ще відбудеться.

VII.Ми добре попрацювали і тепер відпочинемо на

четвертій планеті «Затишок».

Фізкультхвилинка.

VIII. А тепер ми прибуваємо на

п’яту планету «Космічна».

Робота по підручнику Впр.159, с.69. Прочитайте вправу.

  • Про що розповідається в тексті?
  • Які імена вчених-конструкторів згадуються?
  • Хто є першим космонавтом нашої незалежної держави?(Леонід Каденюк)

Розповідь учениці про Леоніда Каденюка.

     Леонід Каденюк народився в селі Клишківці хотинського району Чернівецької області. Навчався в Чернігівському училищі льотчиків. У 1995р. переміг у конкурсі на спільний українсько-американський політ. Підготовку до польоту пройшов у місті Х’юстоні. У космосі перебував 16 діб. Екіпаж у складі 6 чоловік проводив важливі біологічні дослідження.

Вчитель: Ми пишаємось нашими космонавтами, бо вони зробили вагомий внесок в розвиток нашої країни.

Завдання 2 до вправи. Коментоване письмо.

   Злетів, облетів, керував, пишаємося, побували – визначте час дієслів. Знайдіть зайве слово (пишаємося).

Робота над реченням.

   Космічні кораблі мандрують орбітами.

Дві учениці знайомлять дітей з новими словниковими словами: орбіта, керував.

Учень на дошці записує і речення на дошці і установлює зв'язок слів у реченні за допомогою питань.

           кораблі (що роблять?) мандрують;

           кораблі (які?) космічні;

           мандрують (чим?) орбітами.

ІХ. Ось ми і летимо на останню «Підсумкову» планету.

1.

  • Діти, а які ж тварини побували в космосі? (собаки Білка і Стрілка)
  • Ану ж подивіться яка тваринка полетить з нами до нашої зірочки? Прочитайте це у віршах. Діти читають вірші стоячи хором по варіантах.
  • Знайдіть дієслова у віршах і визначте час.

2. Гра «Сходинки»(усно по таблиці).

                                 1. Хто частини мови знає,

                                  «Зайве» слово відгадає,

      Зустрічай, чай, умикай, спати.

                                   2. Тепер повинен, друже, ти

                                   Споріднені слова знайти.

        До слова пильную: запилився, пилок, пилка, пильно.

                                     3. Тепер завдання номер три:

                                      Синонім точний добери.

        До слова кепкувати: вітатися, реготати, глузувати, штовхатися.

                                       4. А до дієслів також

                                        Є антоніми. Атож!.

   До слова підняти: вирівняти, відняти, опустити, зменшити.

Х. Нарешті ми долетіли до нашої зірочки.

-  А як же її звати? – Виберіть з таблиці. Звукова схема:

 

                Гілея                        Мрія            Оріон

  • Хто з вас мріяв бути космонавтом?
  • Що для цього потрібно?

ХІ. Домашнє завдання.

Написати про свою мрію Впр.163(2),с.70.  Виставляння оцінок.

doc
Додано
25 липня 2019
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку