Мета: Навчальна: 1) формувати вміння будувати новий алгоритм на прикладі
побудови алгоритма знаходження НСК(методом перебору)
2) виробляти вміння знаходити кратні чисел; спільні кратні
різними способами; НСК різними способами
3) повторити і закріпити розв'язування задач на рух
Розвивати: логічне мислення, усний рахунок, науковий підхід
Виховувати: організованість, наполегливість, почуття колективізму
Тип уроку: урок отримання нових знань
Обладнання: мультимедійний проектор, роздатковий матеріалТема: Кратні натурального числа
Мета: Навчальна: 1) формувати вміння будувати новий алгоритм на прикладі
побудови алгоритма знаходження НСК(методом перебору)
2) виробляти вміння знаходити кратні чисел; спільні кратні
різними способами; НСК різними способами
3) повторити і закріпити розв’язування задач на рух
Розвивати: логічне мислення, усний рахунок, науковий підхід
Виховувати: організованість, наполегливість, почуття колективізму
Тип уроку: урок отримання нових знань
Обладнання: мультимедійний проектор, роздатковий матеріал
Хід уроку
«Те , що я встиг пізнати – чудово.
Сподіваюся, таке ж чудове те,
Що мені ще доведеться пізнати.»
Які вказують на те, що у нас сьогодні урок «відкриття» нових знань. Саме «відкриття», бо ці знання ви будете здобувати самостійно, а я вам буду лише допомагати, системою вправ і запитань.
Запишіть тільки відповіді
(1, 2, 3, 6)
1) 10=5·2 2) 12=3·4
1) D (56) = {1; 2; 4; 7; 8; 14; 28; 56}
2) Спосіб 1:
D (12) = {1; 2; 3; 4; 6; 12};
D (32) = {1; 2; 4; 6; 8; 16; 32};
D (48) = {1; 2; 3; 4; 6; 8; 12; 16; 24; 48}
D (12; 32; 48) = {1; 2; 4; 6}
НСД (12; 32; 48) = 4
Спосіб 2:
D (12) = {1; 2; 3; 4; 6; 12}
12 не є дільником чиcла 32;
6 не є дільником 32,
4 дільник і 12 і 32
НСД (12; 32; 48) = 4
3) НСД (2 ⋅ 7 ⋅ 11; 7 ⋅ 13) = 7
ІV. Засвоєння знань. (Базується на технології діяльного методу.)
Виконання вправ з підручника
№11
К (4) = 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40, … - колективно
Вчитель задає питання, які допомагають учням, з’ясувати означення кратного, як знайти кратні числа:
К (5) = 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, …. - колективно
Записи не витираються з дошки.
К (14) = 14, 28, 42, 56, 70, 84, 98… - один учень виконує на відкидній дошці, решта самостійно.
№12
К (4,5) = 20, 40, …
Формулюється означення НСК (слайд з означенням)
Кратні числа.
Формулюється пробне завдання.
Знайдіть НСК (6, 14)
Учні на протязі двох хвилин виконують завдання. Одна група представляє результат, інші групи або погоджуються, або вносять свої корективи.
1 крок
К (6) = 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54, 60, 66, …
К (14) = 14, 28, 42, 56, 70, 84,…
2 крок
К (6, 14) = 42, 84, …
3 крок
НСК (6,14) = 42
Будується алгоритм знаходження НСК
Спосіб 1
1) Знайти кратні чисел
2) Виписати спільні кратні
3) Виписати із спільних кратних найменше число – НСК
- Чи може кратне бути меншим за число?
- Чи може НСК бути менше за більше число?
- Чи можна скоротити спосіб знаходження НСК?
Будується алгоритм знаходження НСК
Спосіб 2
1) Знайти кратні більшого з даних чисел
2) Знайти, починаючи з найменшого, те із виписаних кратних, яке є кратним інших чисел
3) Записати знайдене число НСК
Первинне закріплення нового матеріалу.
№13(3)
Знайти НСК (5, 15, 25) – біля дошки і у зошитах
№13(6)
Знайти НСК (7, 8, 14) – робота в групах з подальшою самоперевіркою
Робота в групах (еталон для перевірки)
Спосіб 1: Спосіб 2:
К (7) = {7; 14; 21; 28; 35; 42; 49; 56;…} К (14) = {14; 28; 42; 56; …}
К (8) = {8; 16; 24; 32; 40; 48; 56; 64;…}
К (14) = {14; 28; 42; 56; …}
К (7; 8; 14) = {56; …} 14 не кратне 8; 28 не кратне 8
42 не кратне 8; 56 кратне 8;
56 кратне 14
НСК (7; 8; 14) = 56 НСК (7; 8; 14) = 56
Самостійна робота з подальшою самоперевіркою.
Еталон для самоперевірки самостійної роботи
1) К (6) = {6; 12; 18; 24; 30} К (12) = {12; 24; 36; 48; 60} |
Спосіб 1: помнжити 6 на 2, на 3, на 4, на 5. Спосіб 2: збільшити кожне число на 6. Спосіб 1: помножити 12 на 2, на 3, на 4, на 5. Спосіб 2: збільшити кожне число на 12. |
2) К (6) = {6; 12; 18; 24; 30; 36; 42; 48;…} К (8) = {8; 16; 24; 32; 40; 48; …} К (12) = {12; 24; 36; 48; 60; …} К (6; 8; 12) = {24; 48; …} НСК (6; 8: 12) = 24 К (12) = {12; 24; 36; 48; 60; …} 12 кратне 6, 12 не кратне 8; 24 кратне 6, 24 кратне 8 НСК (6; 8: 12) = 24 |
Спосіб 1: 1. Знайти кратні чисел. 2. Виписати спільні кратні. 3. Виписати із спільних кратних найменше число – НСК. Спосіб 2: 1. Знайти кратні більшого з даних чисел. 2. Знайти, починаючи з найменшго, те із виписаних кратних, яке є також кртаним інших чисел. 3. Записати знайдене число – НСК. |
V. Включення в систему знань і повторення
VI.Заповнення краток рефлексії
Означення |
Знаю означення |
Вмію знаходити |
1. Кратні чисел. |
|
|
2. Спільне кратне чисел. |
|
|
3. Найменше спільне кратне (НСК) |
|
|
VII. Підведення підсумків.
Оцінювання учнів.
Домашнє завдання.