Урок №120
Тема: «Координатна площина »
Мета:
Тип уроку:застосування знань, умінь, навичок.
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
II. Перевірка домашнього завдання.
Математичний диктант
Варіант 1 (2)
Перевірка за готовими відповідями рефлексія
Я добре розібрався я майже розібрався я ще не розібрався
з матеріалом з матеріалом з матеріалом
III. Повторення матеріалу.
Визначити точку ,яка має координати: (2;4);(-4;2);(-3;-3);(0;-4);(3;0);(-9;0).
Складіть із одержаних букв слово.
Учні отримують слово « Декарт»
31 марта 1596
Место рождения:
Лаэ, Эндр и Луара, Франция
Дата смерти:
11 февраля 1650
Место смерти:
Стокгольм, Швеция
Історична довідка:Ідея координат зародилася в давнину. Перше їх застосування пов’язане з астрономією і географією,з потребою визначити положення світил на небі та визначених пунктів на поверхні Землі при складанні календаря,зоряних та географічних карт.
Древньогрецький астроном Клавдій Птоломей (1ст.)користувався довготою і широтою як географічними координатами. Сліди застосування прямокутної системи координат (палетки)виявлено на стіні однієї з по гребельних камер Стародавнього Єгипту. Прямокутною сіткою користувалися і художники епохи Відродження. Викладення методу координат було вперше опубліковане в «Геометрії» Декарта в1637 році. Звідси і назва «Декартові координати». Терміни «абсциса» і «ордината »походять від латинського перекладу творів Апполонія і були введені в 70-80-х роках 17 ст. Г.В.Лейбніцом. Ним же абсциса з ординатою були названі координатами.
IV учитель пропонує учням об’єднатись в групи «Осінь», «Зима», «Весна», «Літо» (згідно датам народження) та попрацювати над завданням.
Накреслити на координатній площині замкнену
ломану,послідовними вершинами якої є точки
з координатами:
(8;0),(6;2),(0;6),(1;4),(-1;4),(-3;3),(-6;0),(-8;0),(-6;-1),(-6;-2,5),(-5;-1),
(-1;1),(0;1),(3;0),(2;-1),(5;-1),(6;-2),(7;2).(9;-3),(8;-1).Позначте точку (7;-1)
Накреслити на координатній площині замкнену
ломану,послідовними вершинами якої є точки з координатами:
(0;0),(-1;1),(-3;1),(-2;3),(-3;3),(-4;6),(0;8),(2;5),(2;11),(6;10),(3;9),
(4;5),(3;0),(2;0),(1;-7),(3;-8),(0;-8),(0;0).
Накреслити на координатній площині замкнену
ломану,послідовними вершинами якої є точки з координатами:
(0;11),(6;11),(6;8), (8;12),(6;14),(0;14),(-7;9),(-7;8),(0;0),
(-6;-2),(-13;-2),(-6;-8),(7;-8);(8;-7) ,(8;-3),(-2;8).
Позначте точку :(0;11)
Накреслити на координатній площині замкнену
ломану,послідовними вершинами якої є точки з координатами:
(0;6),(1;5,5),(1,5;5),(1;4,5),(2;1,5),(2;0),(1,9;-1),(1,5;-1,5),
(0,5;-2),(-0,5;-2),(-1;-5),(-4;-4),(-1,5;-1),(-4;-0,5),(-7;2,5),(-3;4),
(-2;2,5),(-1,5;1),(-1;1),(-1;5) , (- 0,75;5,75)//
(1,5;3,5),(3,5;5),(7;6),(3,5;0),(2;-1)точка(0,5;5)
Художник малює з своїх почуттів.
Про що ми говоримо?
Скажите ви.
Одну таємницю хочу вам відкрити
Незвичний малюнок робити навчились
про осі х,у вчасно згадали
Визначили без помилок координати
І з’явились з точок перед очима
Зображення страуса,лебедя і дельфіна
Іще утворили пару відрізків
Голуба ,тільки без пір’їв.
Це цікаво знати:
З одного яйця страуса можна зробити одинадцять з половиною омлетів.
Вага страусиного яйця може досягати 1,5 кг
V. Робота з підручником:
Виконати № 1295, 1297.
Запитання до класу.
1. Яку будову має система координат?
2. Яка площина називається координатною?
3. Скільки чисел визначають положення точки на координатній площині?
4. Як знайти координати точки,розташованої на координатній площині?
5. Як записати координати точки?
6. Як побудувати точку на координатній площині,якщо координати точки відомі?
VI. Підсумки уроку.
Рефлексія. Притча.
Йшов мудрець, а назустріч йому три людини, які везли під гарячим сонцем візка з каменями для будівництва. Мудрець зупинився і задав кожному питання. У першого запитав « Що ти робив цілий день?» І той з усмішкою відповів, що цілий день возив прокляті камені. У другого мудрець запитав « А що ти робив щодня?», і той відповів: « А я сумлінно виконував свою роботу». А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю і задоволенням: «А я брав участь в будівництві храму!»
- Діти! Давайте ми спробуємо з вами оцінити кожен свою роботу за урок.
- Хто працював так, як перша людина?
- Хто працював сумлінно?
- Хто брав участь в будівництві храму (храму знань)?
До
Домашнє завдання: повторіть теорію з теми «Координатна площина»,виконайте творче завдання.
Творче завдання: На координатній площині зобразіть який –небудь рисунок, знайдіть і запишіть координати ключових точок.
1