Урок: « Краю мій, моя Батьківщина!»

Про матеріал
Розробка уроку розрахована для учнів 1-класу, які знайомляться з поняттям "батьківщина", "символи Укрііни ", "державні символи". Вчаться граючись з Lego 6 цеглинок. Закріплюють знання за допомогою підручника Буквар.
Перегляд файлу

Розробка уроку: « Краю мій, моя Батьківщина!»

Клас: 1

Предмет; літературне читання

Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; формувати повагу до державних символів України.

Обладнання: картини рідної природи; карта України; символи України; вишиваний рушник, колосся, калина, мак; « Буквар» ст. 52-53. Lego 6 цеглинок.

Очікувані результати: учень зможе розкрити зміст поняття «батьківщина», зможе за допомогою Lego 6 цеглинок навести приклади символів України, охарактеризувати важливість державних символів нашої батьківщини.

Хід заходу

Девіз: Виростай,дитино,й пам'ятай: Батьківщина, то найкращий край!

 І Організація класу.

Стали, діти, всі рівненько. 
Посміхніться веселенько. 
Настрій на урок взяли, 
Працювати почали.

Мовленнєва розминка
1. Робота над чистомовкою
Па-па-па — розсипана крупа.
Пе-пе-пе — кошеня сліпе.
По-по-по — річка Лімпопо.
Іп-іп-іп — зеленіє кріп.
Ап-ап-ап — травку щипле цап.
2. Робота над скоромовкою
Гра «Дощик»
У діброві — дуби,
Під дубами — гриби,
Трава — між грибами,
Хмарки — над дубами.

II Повідомлення теми і завдань уроку.

- Добрий день, любі друзі. Сьогодні ми проведемо урок на тему: «Краю мій, моя Батьківщина!» Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати – Батьківщина.

- Давайте зараз ми з вами подивимось уважно на дошку. Це фізична карта нашої України, що є в неї визначного, знаменитого, милого і рідного; за що її можна любити. Україна – це прекрасна, чудова земля, яка розкинулася на тисячу кілометрів з заходу на схід і сотні кілометрів з півночі на південь. На такій величезній території є гори і низовини, височини і балки, та багато великих і малих річок. Країна складаеться з 25 областей)

- Діти хто знає з якими країнами межує наша Батьківщина? (Росія, Угорщина, Польща, Білорусь, Молдова, Румунія,Словаччина )

- Назвіть найбільші річки та моря? ( Дніпро, Дунай, Чорне і Азовське море)

- Дітки знайдіть у вашому Букварику сторінку 52 і прочитайте про українську державу.

ІІІ. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.

Вчитель роздає кожній дитині набір із 6 цеглинок Лего.

1.Послухайте легенду про три основні символи України.

   Колись давно жила жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Попідростали сини і вирішили піти в світ прославляти свою країну і матір. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про свою країну подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син в люди. Іза трипроменеву корону , яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові ім’я Тризуб. Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто- блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив синматір. І одержав він ім’я Прапор. Атам, де був наймолодший син, завжди лунала пісня. Адже мати сину подарувала соловейків голос. І одержав син за свій голос і великий спів ім’я Гімн. Із того часу ідуть три брати поруч – Тризуб, Прапор, Гімн – і прославляють свою неньку Україну.

 - Отже, золотий тризуб на блакитному тлі – це символ влади, це частина корони, яку носив київський Князь

 Де ми можемо побачити зображення герба? ( відповіді дітей)

- Прапор України – синьо - жовтий стяг. Хто знає, що означають ці кольори? (Сине небо, жовте поле).

- Де ми можемо побачити прапор?

- Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. –

 - Як повинен поводити себе українець під час звучання цієї пісні? –

 - В яких випадках ми чуємо цю пісню?

2. Робота з підручником (сторінка 53)

Я - українка!
Пишаюсь , радію,
бо рідною мовою я  володію,
Я - українка! Живу в Україні,
у вільній, єдиній красивій країні.,
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я - українка!


Прапор нашої країни                                                        

Має колір синьо-жовтий

Синє небо – верхня смуга,

Жовте поле – смуга друга.

Не забудь ніде й ніколи:

Україна – небо й поле.

А також ти добре знай:

Україна – мирний край!

 

-Скажіть мені які ще є символи України?  Які нас вирізняють від інших країн?(Калина, мак. жито, пшениця. соняшник, родючі землі чорнозему, рушник вишитий українськими орнаментами).

-Отже беремо цеглинки з набору лего і для кожного кольору підберемо символ України

Червоний (калина, мак)

 Оранжевий ( сонечко)

Жовтий (жито, пшениця)

Зелений (родючі землі, дерева)

Синій ( небо)

Блакитний ( вода – річки і моря)

3. Гра «Угадайка»

Вчитель відвертається від класу, бере в руки 6 цеглинок і пропонує скласти піраміду з кількома символами України. ( Наприклад називає калина, небо, родючі землі і дерева , тобто червоний, синій і зелений. В такій послідовності діти мали скласти піраміду).

Фізхвилинка:

 Ми крокуєм, ми крокуєм, (крокуємо на місці)

Україною мандруєм.

 Ось побачили Карпати.

 Як вершини нам дістати? (піднімають руки вгору)

 Заглядаємо в озерця, (нахили тулуба вперед)

Не торкнутися нам денця.

Порівняйтесь, усміхніться, (посміхаються

Батьківщині поклоніться. І вклоняються)

- Але, крім держаних існують і народні символи. Їх часто називають скарбами народу. І одним із таких скарбів є верба. Чим же заслужило це дерево таку шану? Вербу українці висаджували біля ставків та криниць, вона оберігала річки та джерела від замулювання. У народі кажуть: «Там, де живе верба, - жили і річки» З верби плетуть кошики, гілочкою верби вітають зі святом вербної неділі перед Великоднем.

 - А зараз відгадайте загадку.

 У віночку зеленолистім,

 У червоному намисті,

Видивляється у воду.

 На свою хорошу вроду. (Калина)

Азнаєте чому кущ назвали калиною? Ось послухайте легенду. Калинка – це ім’я української дівчинки. Ішла вона якось повз городи і натрапили на криницю. Задивилась Калинонька на свою вроду, а з криниці голос: «Не дивись довго у воду, калиною станеш». Не послухалась дівчинка і перетворилась на кущ. Зашуміла листям, потягнулась гілочками до людей, до сонечка, до вітру: «Поверніть мені дівочу красу», але ніхто її не почув. Минав час. Пролітав мимо журавель, задивився на калину – сумну та самотню – накинув на неї чарівне намисто і вкрилась калина червоними ягодами. Про калину складено багато віршів , пісень, прислів’їв. Аякі ви знаєте прислів’я? (Діти називають прислів’я).

Без верби і калини - немає України.

Любиш Україну – посади калину.

Дівчина у вінку – мов калина у цвіту

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

Україна – велика, багата й прекрасна країна. Це безмежні колосисті поля, пишні вишневі та яблуневі сади, повноводні ріки та синьоокі озера, різнобарвні луки і затишні гаї, мальовничі села і великі міста, це мудрі й талановиті люди. Щоб бути справжніми синами і доньками України, треба любити свою Батьківщину, знати і шанувати її традиції, закони і символи. Вправа «Закінчи речення»

 Наша Батьківщина - …. (Україна)

Державними символами України є …..(гімн, прапор, герб).

Прапор України двоколірний - ……(жовтий, синій)

Гімн України – це пісня…… («Ще не вмерла України…»)

Слова гімну написав…… (Павло Чубинський)

Музику до гімну створив … (Михайло Вербицький).

Герб України - ….(тризуб)

У тризубі відображено триєдність життя -…. (Батько-Мати-Дитя).

 

-Діти виберіть будь ласка кілька цеглинок відповідного кольору і намалюйте символи нашої Батьківщини.

 

 

docx
Додав(-ла)
Malyukh Larochka
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку