Урок критичного мислення за оповіданням В. Сухомлинського "Чому голуби прилетіли до Олега"

Про матеріал
Урок критичного мислення за оповіданням В. Сухомлинського "Чому голуби прилетіли до Олега"
Перегляд файлу

            Урок

з використанням технології

критичного мислення

 

 

 

 

 

 

                                                          Учителя початкових класів

                                                 Шпаляр Олени Сергіївни


           Урок критичного мислення

              за оповіданням В. Сухомлинського

    

 

 

Мета:  Познайомити з оповіданням В. Сухомлинського.

             Навчати правильного, виразного, свідомого читання.

             Вчити порівнювати, аналізувати, робити висновки.

             Розвивати уяву, вміння висловлювати свою думку;

             логічне  мис­лення,образне мислення.

             Розвивати уміння давати критичну оцінку своїм діям.

             Виховувати почуття відповідальності за доручену справу.

                                        Хід уроку

I.      Організація класу до роботи.

Вчитель: Ось дзвінок нам дав сигнал: працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо і урок наш починаймо.

 Девіз уроку:           Видумуй, пробуй, твори!

                                Розум, фантазію прояви!

                                Активним і уважним бувай!

                                І про кмітливість не забувай!

Правила, за якими будемо працювати на уроці:

-   поважати думку кожного;

-   говорити по черзі.

 

II.   Актуалізація опорних знань.

-     Діти, ми продовжуємо знайомство з творами видатного українського педагога В.Сухомлинського. Зараз ви зробите припущення, якого саме буде тема сьогоднішнього твору.

Загадка                                                    Скоромовка

Невеличка, сніжно-біла,                    У голубки - горлички

Це її в небесну шир                            Туркотливе горлечко

Люди радісно пускають                     Горличка туркоче,

 Сповістити всіх про мир.                  Горличка воркоче.

Кожний з нас цю пташку знає,

її назву відгадає.

                               /Голуб/

///. Передбачення. Знайомство з темою уроку

( На дошці записана тема, опорні слова закриті. А групи отримують такі слова.)

Робота в групах. ( музичне оформлення).

а)   3 та 4 групи працюють лише за назвою тексту.

б)  1,2,5 - за назвою й за опорними словами:                                                                                                                                                                                                                                                                      

                    - сільська школа;

                    - голуби;

                    - пшеницю та хліб;

                    - по черзі;

                    - минуло літо;

                    - принесли корм;

                    - всі до Олега.

Перевірка / Спочатку читають свої твори З та 4 групи. Відкриваються на дошці опорні слова. Перечитують свої твори 1,2,5 групи.)

- Чому твори цих груп схожі?

            / Вони працювали за опорними словами./

IV.  Усвідомлення.

1. Читання тексту, порівняння зі своїми творами.

-  Твір якої групи наблизився до прочитаного оповідання?

             (Фіз. Хвилинка під музичний супровід)

2. Читання тексту, діти задають питання до частин тексту.

-   Які питання автора залишилися без відповіді? Спробуйте ви відповіс­ти на ці питання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

-   Назва оповідання - розповідне речення. Прочитайте його так, щоб во­но стало питальним. Дайте відповідь на це питання.

-   Діти, на вашу думку, як почували себе учні, коли всі голуби полетіли до Олега?

-  А перед ким їм повинно бути соромно?

-  Чи сподобався вам Олег? Чим?

3.  Які прислів'я підходять до нашого тексту?

-   Не хвались, а вчись!

-  Почати - починає, та кінчати не кінчає.

-  Хто діло робить, а хто гави ловить.

-  Лінь — гірше хвороби.

V.  «Сенкан» (п'ятиряддя)

 1. Голуби

2.  Які? Розумні благодатні, красиві, сизокрилі.

3.  Що роблять? Кружляють, пурхають, літають, піднімаються вгору, каменем падають вниз.

4. Своє ставлення; почуття: цікаво спостерігати, ніжність, вірність,красиві птахи.

5. Перефразуй сутності,      

образні вирази                                                                                                                                                                                                                                                        

                                                   дівчина голубка,

                                                         хлопець — сизокрилий голуб,

                                                        живуть як голубки,

                                                        голуб — символ миру.

VI. Твір-есе. /Підсумок/

Чи обов'язково було дітям підгодовувати птахів?

Якщо — так, то чому?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Якщо ні, то чому?

Д/з. "Голуби в цирку" - за і проти.

Ось і уроку кінець!

Хто працював, той молодець!

 

doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
585
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку