Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок критичного мислення за оповіданням В. Сухомлинського "Чому голуби прилетіли до Олега"

Про матеріал
Урок критичного мислення за оповіданням В. Сухомлинського "Чому голуби прилетіли до Олега"
Перегляд файлу

            Урок

з використанням технології

критичного мислення

 

 

 

 

 

 

                                                          Учителя початкових класів

                                                 Шпаляр Олени Сергіївни


           Урок критичного мислення

              за оповіданням В. Сухомлинського

    

 

 

Мета:  Познайомити з оповіданням В. Сухомлинського.

             Навчати правильного, виразного, свідомого читання.

             Вчити порівнювати, аналізувати, робити висновки.

             Розвивати уяву, вміння висловлювати свою думку;

             логічне  мис­лення,образне мислення.

             Розвивати уміння давати критичну оцінку своїм діям.

             Виховувати почуття відповідальності за доручену справу.

                                        Хід уроку

I.      Організація класу до роботи.

Вчитель: Ось дзвінок нам дав сигнал: працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо і урок наш починаймо.

 Девіз уроку:           Видумуй, пробуй, твори!

                                Розум, фантазію прояви!

                                Активним і уважним бувай!

                                І про кмітливість не забувай!

Правила, за якими будемо працювати на уроці:

-   поважати думку кожного;

-   говорити по черзі.

 

II.   Актуалізація опорних знань.

-     Діти, ми продовжуємо знайомство з творами видатного українського педагога В.Сухомлинського. Зараз ви зробите припущення, якого саме буде тема сьогоднішнього твору.

Загадка                                                    Скоромовка

Невеличка, сніжно-біла,                    У голубки - горлички

Це її в небесну шир                            Туркотливе горлечко

Люди радісно пускають                     Горличка туркоче,

 Сповістити всіх про мир.                  Горличка воркоче.

Кожний з нас цю пташку знає,

її назву відгадає.

                               /Голуб/

///. Передбачення. Знайомство з темою уроку

( На дошці записана тема, опорні слова закриті. А групи отримують такі слова.)

Робота в групах. ( музичне оформлення).

а)   3 та 4 групи працюють лише за назвою тексту.

б)  1,2,5 - за назвою й за опорними словами:                                                                                                                                                                                                                                                                      

                    - сільська школа;

                    - голуби;

                    - пшеницю та хліб;

                    - по черзі;

                    - минуло літо;

                    - принесли корм;

                    - всі до Олега.

Перевірка / Спочатку читають свої твори З та 4 групи. Відкриваються на дошці опорні слова. Перечитують свої твори 1,2,5 групи.)

- Чому твори цих груп схожі?

            / Вони працювали за опорними словами./

IV.  Усвідомлення.

1. Читання тексту, порівняння зі своїми творами.

-  Твір якої групи наблизився до прочитаного оповідання?

             (Фіз. Хвилинка під музичний супровід)

2. Читання тексту, діти задають питання до частин тексту.

-   Які питання автора залишилися без відповіді? Спробуйте ви відповіс­ти на ці питання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

-   Назва оповідання - розповідне речення. Прочитайте його так, щоб во­но стало питальним. Дайте відповідь на це питання.

-   Діти, на вашу думку, як почували себе учні, коли всі голуби полетіли до Олега?

-  А перед ким їм повинно бути соромно?

-  Чи сподобався вам Олег? Чим?

3.  Які прислів'я підходять до нашого тексту?

-   Не хвались, а вчись!

-  Почати - починає, та кінчати не кінчає.

-  Хто діло робить, а хто гави ловить.

-  Лінь — гірше хвороби.

V.  «Сенкан» (п'ятиряддя)

 1. Голуби

2.  Які? Розумні благодатні, красиві, сизокрилі.

3.  Що роблять? Кружляють, пурхають, літають, піднімаються вгору, каменем падають вниз.

4. Своє ставлення; почуття: цікаво спостерігати, ніжність, вірність,красиві птахи.

5. Перефразуй сутності,      

образні вирази                                                                                                                                                                                                                                                        

                                                   дівчина голубка,

                                                         хлопець — сизокрилий голуб,

                                                        живуть як голубки,

                                                        голуб — символ миру.

VI. Твір-есе. /Підсумок/

Чи обов'язково було дітям підгодовувати птахів?

Якщо — так, то чому?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Якщо ні, то чому?

Д/з. "Голуби в цирку" - за і проти.

Ось і уроку кінець!

Хто працював, той молодець!

 

doc
Додав(-ла)
Шпаляр Елена
Додано
21 березня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку