Урок з української мови
Тема. Навчальне приладдя. Лічба.
Мета: засвоїти українські назви навчальних речей; учити вступати в діалог і підтримувати його (2 – 3 репліки); формувати вміння вживати деякі форми особових займенників (мені, вам, у мене, у тебе, тобі), а також присвійних (мій, моє, мого); уміння вживати суфікс –в у дієсловах чоловічого роду минулого часу; збагачувати словниковий запас, удосконалювати орфоепічні вміння.
Обладнання: ножиці, клей, клубочок ниток, предметні малюнки навчальних речей.
Хід уроку
Послухайте вірш для мовної розминки і скажіть, який він веселий чи сумний?
Пита сестра Марійка.
Вже виправив на двійку!
Г.Бойко
- Про кого розповідається у вірші?
(Промовляння вірша в особах: дівчатка – за Марійку, хлопчики – за Гриця.)
Чітко вимовляйте звуки [а],[о],[ц’] у словах.
Подивіться і розкажіть, хто що робить.
(Дії виконуються учнями і вчителем у класі.)
Даринка поливає квіти.
Дмитрик малює на дошці.
Лера взяла із шафи книгу.
Ігор стирає з дошки малюнок.
Ганнуся взяла крейду.
Павлусь відчинив двері.
Учителька поклала на стіл журнал.
Послухайте і відгадайте загадки.
а) З ним подружить кожен з вас,
Як піде у перший клас.
Бо хоч він завжди мовчить,
Та читати вас навчить.
(Буквар.)
(Увага до вимови звука [р].)
б) Виводить букви і слова
Ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля
Нова гарненька….(ручка)
в) У носатого Івана
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить,
Нестрижений, нечесаний –
Гострим ножем затесаний.
(Олівець.)
Дайте назву цій групі.
Сьогодні ми познайомимося з українськими назвами навчальних речей, вивчимо лічилку, пограємо у гру.
Доберіть у додатку малюнки до слів і наклейте їх.
олівець пензлик зошит
фарби лінійка підручник
альбом ранець гумка
Обрати лічилкою першого учасника гри. Він називає будь – яку навчальну річ, другий – слово першого і додає своє слово і т.д.
Загадайте предмет, зображений на малюнках. Розкажіть про предмет, не називаючи його. Хто першим відгадав заданий предмет, той продовжує гру.
Вивчимо лічилку, щоб обрати продавця магазину для гри «У магазині ‘‘Все до школи’’».
Я до школи вранці йду,
До портфеля покладу
Фарби, пензлик, олівець
А водити буде…
Використати особисті навчальні речі учнів як товар. Повторити теми «Вітання», «Чарівні слова».
а) Слухання вірша.
Послухайте і скажіть, які навчальні речі взяв Миколка до школи.
б) Інсценізація вірша.
Діти повторюють вірш за вчителем, а учень, який виступає за Миколку, виконує дії і промовляє його слова. (Повторити 2 – 3 рази.)