Урок з української мови "Навчальне приладдя. Лічба."

Про матеріал
Засвоїти українські назви навчальних речей; учити вступати в діалог і підтримувати його (2 – 3 репліки); формувати вміння вживати деякі форми особових займенників (мені, вам, у мене, у тебе, тобі), а також присвійних (мій, моє, мого); уміння вживати суфікс –в у дієсловах чоловічого роду минулого часу; збагачувати словниковий запас, удосконалювати орфоепічні вміння.
Перегляд файлу

Урок з української мови

Тема. Навчальне приладдя. Лічба.

Мета: засвоїти українські назви навчальних речей; учити вступати в діалог     і підтримувати його (2 – 3 репліки); формувати вміння вживати деякі форми особових займенників (мені, вам, у мене, у тебе, тобі), а також присвійних (мій, моє, мого); уміння вживати суфікс –в у  дієсловах чоловічого роду минулого часу; збагачувати словниковий запас, удосконалювати орфоепічні вміння.

Обладнання: ножиці, клей, клубочок ниток, предметні малюнки навчальних речей.

Хід уроку

  1. Повторення вивченого матеріалу

 

  1. Мовна розминка.

Послухайте вірш для мовної розминки і скажіть, який він веселий чи сумний?

  • Як справа в тебе, Грицю?-

Пита сестра Марійка.

  • Та краще: одиницю

Вже виправив на двійку!

                                       Г.Бойко

- Про кого розповідається у вірші?

(Промовляння вірша в особах: дівчатка – за Марійку, хлопчики – за Гриця.)

Чітко вимовляйте звуки [а],[о],[ц’] у словах.

  1. Читання вірша П.Воронька «Ось і школа…» напам’ять.
  2. Словесний опис дій «Подивись і розкажи».

Подивіться і розкажіть, хто що робить.

(Дії виконуються учнями і вчителем у класі.)

Даринка поливає квіти.

Дмитрик малює на дошці.

Лера взяла із шафи книгу.

Ігор стирає з дошки малюнок.

Ганнуся взяла крейду.

Павлусь відчинив двері.

Учителька поклала на стіл журнал.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1. Робота над загадками.

Послухайте і відгадайте загадки.

а) З ним подружить кожен з вас,

    Як піде у перший клас.

    Бо хоч він завжди мовчить,

    Та читати вас навчить.

                                         (Буквар.)

(Увага до вимови звука [р].)

 

б) Виводить букви і слова

    Ота цікава штучка.

    В руці виблискує здаля

    Нова гарненька….(ручка)

 

в) У носатого Івана

    Одежина дерев’яна.

    Він у чистім полі ходить

    І по ньому носом водить,

    Нестрижений, нечесаний –

    Гострим ножем затесаний.

                                          (Олівець.)

 

  1. Вправа на узагальнення.

 

  • Чи можна слова «буквар», «ручка», «олівець» об’єднати в одну групу?

Дайте назву цій групі.

 

  1. Повідомлення теми і завдань уроку

 

Сьогодні ми познайомимося з українськими назвами навчальних речей, вивчимо лічилку, пограємо у гру.

 

  1. Сприймання та усвідомлення нових знань

 

 

  1. Практична робота (робочий зошит, с.18, завдання 1).

Доберіть у додатку малюнки до слів і наклейте їх.

олівець               пензлик           зошит

фарби                 лінійка            підручник

альбом                ранець             гумка

 

  1. Гра «Клубочок».

Обрати лічилкою першого учасника гри. Він називає будь – яку навчальну річ, другий – слово першого і додає своє слово і т.д.

 

  1. Гра «Загадай предмет».

Загадайте предмет, зображений на малюнках. Розкажіть про предмет, не називаючи його. Хто першим відгадав заданий предмет, той продовжує гру.

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

  1. Вивчення лічилки (робочий зошит, с.18, завдання 2).

Вивчимо лічилку, щоб обрати продавця магазину для гри «У магазині ‘‘Все до школи’’».

Я до школи вранці йду,

До портфеля покладу

Фарби, пензлик, олівець

А водити буде…

 

  1. Гра «У магазині “Все до школи’’».

Використати особисті навчальні речі учнів як товар. Повторити теми «Вітання», «Чарівні слова».

 

  1. Закріплення та осмислення знань

 

  1. Робота над віршем Н.Кир’ян «Миколка – першокласник» (підручник, с.133).

а) Слухання вірша.

Послухайте і скажіть, які навчальні речі взяв Миколка до школи.

б) Інсценізація вірша.

Діти повторюють вірш за вчителем, а учень, який виступає за Миколку, виконує дії і промовляє його слова. (Повторити 2 – 3 рази.)

  1. Фізкультхвилинка.

 

  1. Узагальнення і систематизація знань
  1. Вправа «Упізнай нас і назви правильно» (підручник, с.28).
  2. Робота за малюнками (підручник, с.28, малюнки внизу).

 

  1. Підсумок уроку

 

  • Що нового вивчили на уроці?
docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку