Урок української мови "Школа"

Про матеріал
Засвоїти слова за темою, розвивати мовленнєві навички, формувати вміння будувати зв’язні висловлювання за малюнками, розповідати про себе, удосконалювати й розвивати орфоепічні вміння.
Перегляд файлу

Урок з української мови

Тема. Школа.

Мета: засвоїти слова за темою, розвивати мовленнєві навички, формувати вміння будувати зв’язні висловлювання за малюнками, розповідати про себе, удосконалювати й розвивати орфоепічні вміння.

Обладнання: ножиці, клей.

Хід уроку

  1. Повторення вивченого матеріалу
  1. Інсценізація пісні «Пішла киця по водицю».

(Лічилкою «У зеленому саду» обрати котика і кицю.)

Чітко вимовляйте м’який приголосний звук [ц].

 

  1. Вправа на визначення змістової ознаки ряду слів.

 

  • За якою ознакою слова об’єднані у групу?

 

а) Киця, водиця, лисиця, заєць, стілець.

- А ці?

 

б) Яйце, цифра, цирк, цистерна, блюдце.

 

Скажіть українською мовою:

Целый - …  (цілий)

Ценить -  … (цінити)

Цех  -  … (цех)

Циркуль -   … (циркуль)

Цыплёнок -  … (курча)

Доберіть свої слова зі звуками [ц], [ц].

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1. Чистомовка

олі – олі – олі, олі – олі – олі

Вчуся я у школі.

аю – аю – аю, аю – аю – аю

У школі я читаю.

Шу – шу – шу, шу – шу – шу

У школі я пишу.

лю – лю – лю, лю – лю – лю

Школу я люблю.

 

  1. Робота над загадкою

Послухайте і відгадайте загадку.

Входять до неї сліпими,

А виходять зрячими.

Що це?

(Школа)

  • Як ви розумієте вислів «входять до неї сліпими»?
  • А вислів (виходять зрячими»?

 

  1. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні ми поговоримо про школу, вивчимо «шкільні» слова, пограємо у гру.

 

  1. Сприймання та усвідомлення нових знань

 

  1. Практична робота (робочий зошит, с.16, завдання 1).

У додатку знайдіть слова – підписи до малюнків, виріжте і наклейте.

учень                 учениця                        учні

школяр            школярка                      школярі

 

  1. Гра «Повтори, не пропусти» (підручник, с.25).

 

Послухайте і скажіть, якою мовою – російською чи

українською -  вимовлені слова.

Ученик, ученица, ученики, учитель, учительница, учителя, учить, учиться.

Вимовте ці ж самі слова українською мовою.

А тепер – ці:

Школа, школяр, школярка, шкільний, школярі.

Повторіть усі слова разом, не пропустіть жодного.

 

  1. Робота над віршем П.Воронька (підручник, с.133).

 

а) Слухання вірша.

Послухайте вірш і скажіть, про що він.

б) Бесіда за змістом.

- Для чого діти прийшли до школи?

Які «шкільні» слова є у вірші? (Школа, клас, учитись.)

в) Вивчення вірша.

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

 

  1. Закріплення та осмислення знань

 

  1. Розповідь за малюнками (підручник, с. 24).

Розкажіть за малюнками, хто що робить. (Перший ряд малюнків на с.20 опустити, бо за подібними малюнками діти працювали в робочих зошитах.)

  1. Гра «Хто що робить?».

Лічилкою «Дві зелені жабки» обрати першого учасника для гри. Він показує будь – яку навчальну дію, а однокласники описують її. Продовжує гру той, хто розповів про дії першого.

  1. Вправа «Послухай і виправ».

а) На перерві діти працюють, а на уроках відпочивають.

б) На уроках математики учні танцюють і співають.

в) Школярі пишуть у книгах букви і слова.

г) Учениця намалювала крейдою на стіні метелика.

 

  1. Узагальнення і систематизація знань
  1. Практична робота (робочий зошит, с.16, завдання 2).

Знайдіть у додатку слова, що відповідають вашим діям у школі.

Виріжте їх і наклейте.

  1. Вправа «Розплутайте плутанку» (робочий зошит, с.16, завдання 3).

Розплутайте плутанку і дізнайтеся, що робитиме Катруся, що – Тарасик, а що – вчителька. Розкажіть, хто що робитиме.

  1. Робота над прислів’ям.

(На дошці друкованими літерами написані слова.)

 

Незнайко

біжить,

лежить

Знайко

по доріжці

на печі

а

 

Слова розсипалися. Зберіть їх докупи так, щоб вийшло прислів’я.

Знайко по доріжці біжить,

А Незнайко на печі лежить.

 

  • Як ви розумієте це прислів’я?
  • Куди може бігти Знайко?
  • Кого називають Знайками?
  • А кого – Незнайками?

 

  1. Розповідь учителя.

Двадцять чотири століття тому у Греції з’явилися перші школи. Стародавні греки називали їх «схоле». Це було місце, де діти проводили свій вільний час. Потім туту почали навчати. Але до тих шкіл могли ходити тільки хлопчики. Спочатку вони ходили до школи, у якій учили читати, писати й лічити. З цієї школи вони переходили до іншої, де їх навчали співів, музики, поезії. Завершувалося навчання в школі, яка готувала майбутніх воїнів. До нас, на наші словянскі землі, школа прийшла тисячу років тому. І була вона спочатку дуже схожа своїми порядками на оту давньогрецьку. Так грецьке слово (схоле» дорогою до нас і стало «школою».

 

  1. Підсумок  уроку

 

  • Якою була тема нашого уроку?
  • Які «шкільні» слова ви запам’ятали?
docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку