Урок критичного мислення "Значення фруктів і овочів для здоров’я людини"

Про матеріал

Урок розширить уявлення учнів про овочі, фрукти , про їх користь та використання людиною продуктів саду та городу; сприятиме розвитку зв'язного мовлення учнів, критичність мислення; вміння діяти у нестандартній ситуації; вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу; виховуватиме естетичні почуття від краси осінньої природи.

Перегляд файлу

Тема: Значення фруктів і овочів для здоровя людини

Мета:  розширювати уявлення учнів про овочі, фрукти , про їх користь та  використання людиною  продуктів саду та городу; розвивати  зв’язне мовлення учнів, критичність мислення; вміння діяти у нестандартній ситуації; вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу; виховувати естетичні почуття від краси осінньої природи.

Очікувані результати:

  • розрізняє овочі, фрукти, плоди, насіння, як дари осені;
  • знає, яку користь вони  приносять та як людина їх використовує;
  • приймає участь у грі;
  • вміє діяти у нестандартній ситуації;
  • висловлює власні думки, припущення.

Обладнання та матеріали :  класна дошка, комп’ютер, мультимедійний проектор, зображення овочів, фруктів,  персонажів  народної пісні «Ходить гарбуз по городу»,  мультиплікаційний ролик до цієї пісні; муляжі овочів, фруктів, ягід.

Хід уроку

Організаційний момент

Психоформула

- Доброго ранку!
- Доброго Дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки, працюють голівки.
- Доброго ранку!
- Доброго дня! Усім я бажаю, здоров’я й добра!

Актуалізація опорних знань

(Перед вчителем на столі стоїть старенька скринька. В якій лежить люстерко.)

- Як на вашу думку, хто в житті найцінніший і найдорожчий?

- Дати відповідь на питання, допоможе старенька скринька! Ті, хто загляне до неї-дізнається відповідь.

(Представники по черзі заглядають до скриньки)

- Хто готовий відповісти на питання?                                                                (Скринька,дзеркало)

- Отже, в житті найголовніша людина!

- Який найцінніший скарб для людини?(Здоров’я)

 

- Шановні, памятайте !

 Нема більшого багатства ,

 як здоров’я ваше.

 На радість всім – і тату, й мамі

 ростіть усі здорові й гарні.

 

Для того, щоб наш язичок гарно працював ми зробимо вправи для язика. 

Артикуляційна гра

Ах як смачно                                                                                                                                                          Ось.. (яблуко)                                                                                                                                                       ми кусочок відкусили (широко відкрили рот,клац)                                                                                      Пожували та-та-та-та (жуємо, та-та та-та)                                                                                        Проковтнули АМ! (широко відкрили рот Ам)                                                                                               Дуже смачноно (глибоко вдихнули)                                                                                                         Ароматно –АХ (Видих)                                                                                                                          Дивовижно приємно. (облизати нижню и верхню губу)

Мотивація навчальної діяльності

Сюрпризний момент. Прихід їжачка з кошиком.

Гра «Що в кошику?»

Дмитро: роздивитись, назвати овочі і фрукти

 

Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі.    ( Морква)

Хто на неї подивився,

Той сльозами залився.   ( Цибуля)

Ми живем в розсолі,

Нас їдять доволі.

Хоч ми зовсім не гіркі,

Та зовемось ….( Огірки)

 

-  Як одним словом назвати відгадки? Як можна по – іншому  ще сказати?

 

На смак чудова, жовта, медова,
Їсть її малий Павлуша.
Здогадались, що це? (Груша)
Соковите, червоненьке,
Круглобоке, солоденьке. (Яблуко)
Цього фрукту по шматку
В чай добавлю для смаку.
Запашненький та кисленький,
Наче сонечко жовтенький. (Лимон)

 

-  Як одним словом назвати відгадки? Як можна по – іншому  ще сказати?

 

  А де ростуть фрукти, овочі?  Гра «Допоможи їжачку?»          (Сад, огород)

Дмитро: розділити фрукти і овочі

 

Ознайомлення з матеріалом та його осмислення

Дидактична (мовленнєва)гра «Я люблю...»

Їжачок дуже любить смакувати соковиті фрукти, смачні овочі, а ви що полюбляєте?  Пропоную погратися в гру і дізнатися про ваші уподобання та хобі.

Учасники працюють у групах. Один учас­ник тримає м'яку іграшку і продовжує фразу: «Я — ... (ім'я). Я люблю... А ти?», — і кидає іграшку одному з учасників.

Фізкультхвилинка

 Ми ділили апельсин

Багато нас, а він - один.

Ця часточка для їжака (Діти піднімають над головою долоні з розчепіреними пальцями, зображаючи голки.)

Ця часточка для стрижа, (Махають руками, як крильцями.)

Ця часточка для котенят, (Діти руками імітують рухи котячих лапок.)

Ця часточка для качат (Двома долоньками, поверненими один до одного, зображають дзьоби.)

Ця часточка для бобра, (Ляскають в долоні.)

Ну, а вовкові -- шкірка. (Топають ногами.)

 

 – Діти, плесніть у долоні ті,  у кого вдома  є город. Для чого він потрібен вашій сімї? (припущення дітей: щоб вирощувати овочі для харчування; працювати; щоб займатися спільною справою; варіантів може бути безліч).

  • Зараз ми з вами відвідаємо родину, яка мешкає на городі. Хто це може  бути?

 Вправа «Передбачення» (Діти висловлюють припущення, але вчитель повинен бути готовий, що будуть називатися і комахи, і пташки, і тварини, яких діти бачили на городі. )

Перегляд  мультиплікаційного ролика та слухання  української народної пісні «Ходить гарбуз по городу».

https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM

  • Чи сподобалася вам  пісенька?
  • Хто мешкав на городі? (гарбуз,огірки, морква, буряки, квасоля,

картопля).

- Чому їх називають родичами?

  • Як можна назвати їх одним словом? (овочі)
  • Хто сподобався вам найбільше?

Гра «Звари борщ  та компот». Для гри потрібні 2 каструлі та муляжі. Діти беруть по 1 муляжу не знаючи завдання, а потім вчитель оголошує правила: потрібно правильно розподілити продукти  (муляжі) для приготування борщу та компоту. (Важливо! Потрібно прибрати зайві муляжі, (ті, які не використовують для приготуваня цих страв ) їх повинно вистачити кожній дитині)).

 

 Для чого потрібно вживати ці страви?  (Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. Вам їжа потрібна не тільки, щоб рухатися, працювати,а ще  щоб ви виросли міцними та здоровими. Харчуватися 4 — 5 разів на день. Продукти харчування мають бути корисними та свіжими.)

 

Гра «Суперечка овочів і фруктів»

Овочі та фрукти

Хто із нас смачніший,

Хто із нас важніший?

 

Морква

Якщо треба вітаміни,

Всі звертайтесь до морквини .

Пийте всі із моркви сік –

Будете здорові вік.

 

Помідор

Не чіпай, морквино,соки!

Наш смачний з любого боку.

А салат із помідорів

Переможе в кожнім спорі.

 

Капуста

Помідоре, ти помовч!

Із капусти варять борщ.

Тай з капусти пиріжки

Найсмачніші в світі!

Їх з’їдають залюбки

І дорослі, й діти!

 

Цибуля

Тихо, тихо, капустино!

І дорослий, і дитина

Знає, що я цибулина!

Я завжди потрібна людям

Як приправа в кожнім блюді.

 

Картопля

Я, картопля, все мовчала,

Навіть слова не сказала.

А без мене, як без хліба.

Я усім, усім потрібна!

 

В грушах, яблуках, хурмі

Вітаміни різні всі.

 

А в  чудових апельсинах

Насолода для дитини.

Вітамінами багаті,

Гості бажані у хаті.

 

А лимон теж силу має,

Хворим теж допомагає.

 

Хто найголовніший?

 

Розповідає їжачок 

Фрукти та овочі багаті вітамінами. Це -  такі корисні речовини, які є у всіх овочах і фруктах. Вчені кожному вітаміну дали свою назву. (Вітамін А – морква, допоможе зберегти зір), (Вітамін С – апельсини, лимони – допоможуть не застудитися). Щоб добре себе почувати, бути здоровим і бадьорим, людині щодня необхідно їсти і овочі, і фрукти. Тільки пам’ятайте, що перед тим, як їсти , їх необхідно обов’язково вимити. На фруктах можуть жити шкідливі мікроби, які викликають захворювання.   Багато фруктів і овочів  подобаються і тваринам, і вони із задоволенням їх їдять.

 

Їжачок пропонує вивчити віршика

Фрукти й овочі  вживай

І міцне здоровя май!   Дмитро: розказати віршика їжачку з опорою на малюнки

 

Закріплення вивченого матеріалу

 

Гра «Чарівний мішечок». Використовують тканевий мішечок у якому знаходяться  овочі, фруктів. Учні наосліп вгадують що вони «спіймали».

 

Гра «Збери пазли» (в парах)

Резерв. Гра «Знайди зайве»

 Підсумкове завдання. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

Назвіть фрукти та овочі, які запамятали.  «Мікрофон»

Яка користь овочів і фруктів для вашого здоров’я? Розкажіть віршика.

 

Будьте здоровими, 
Будьте щасливими, 
Будьте розумними, 
Будьте красивими! 

Здоров'я - це сила! 
Здоров'я – це клас! 
Хай буде здоров'я 
у вас і у нас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку