Урок з теми "Соціальне здоров'я. Розв'язання конфліктів" розраховано на вивчення матеріалу учнями 6 класу в умовах дистанційного навчання. Структура уроку, який складається з теоретичного, практичного та контрольного блоків допоможе учням отримати знання, батьки ж мають змогу за допомогою представлених тестів ці знання проконтролювати.
Соціальна складова здоров'я
Урок 7
Тема "Способи розв язання конфліктів".
Успішне вивчення теми дозволить:
-сформувати знання про способи розв’язання конфліктів;
- навчитеся моделювати ситуації з конструктивним розв’язанням конфлікту.
Інструктивно-методичні матеріали:
Методичні рекомендації по вивченню змісту модуля.
Інформація для вивчення:
1.1. Способи розв’язання конфліктів.
1.2. Моделювати ситуації з конструктивним розв’язанням конфлікту.
Контрольно-оцінювальний блок
Інформаційне забезпечення
Література
Посилання на сайти
Тема 7 " Способи розв язання конфліктів"
Успішне вивчення теми дозволить:
1. Вміти обирати шляхи вирішення спільних проблем.
2. Запобігати конфліктним ситуаціям або вміти їх розвязувати.
Інструктивно-методичні матеріали
Урок присвячено вивченню понять "конфлікт", " розвязання конфлікту", «моральне здоров’ я»
Прошу звернути увагу на умовні позначки, які будуть вам у нагоді при вивченні теми:
! Пригадайте
Те, що необхідно пригадати з вивченого раніше
* Вивчаємо самостійно
? Питання для самоконтролю
Відповідаючі на питання в кінці теми, зробиш висновок з вивченного, краще зрозумієш матеріал.
+ Практична робота
завдання цієї рубрики допоможуть тобі самостійно набути та вдосконалити вміння та навички безпечного спілкування з людьми.
Інформація для вивчення складається з розділів:
Інформація для вивчення
! Пригадайте
1.Чому при спілкуванні людей виникають конфлікти?
2. Які види конфліктів ти знаєш?
3. Як конфлікти можуть вплинути на здоров’ я людини?
4. Чи завжди конфлікти приносять шкоду людині?
* Вивчаємо самостійно
1.1. Способи розв’язання конфліктів.
Конфлікт на стадії роздмухування (ескалації) вважається таким, який уже важко загасити. Чи правильне твердження, що цьому заважають бурхливі емоції?
Як можна успішно розв’язати конфлікт
Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти набути не просто. Щодня ви спостерігаєте різні життєві ситуації і бачите, що розвиток конфлікту певною мірою залежить від поведінки людей, які беруть у ньому участь.
Поміркуйте, чи є у вашому класі учні, які майже ніколи не конфліктують, бо уникають конфліктів. Є люди, що пристосовуються до ситуації, аби не довести її до конфлікту, поступаючись власними інтересами.
Однак більшість ваших однолітків постійно свариться з однокласниками, вчителями, батьками. Це поведінка нападу та суперництва, яка найчастіше і є причиною важкого розв’язання конфлікту.
Розважлива поведінка людини, вміння володіти собою, розуміти співрозмовника, доводити свою позицію може запобігти конфлікту.
+ Практична робота
Поміркуйте
Виберіть із запропонованих ситуацій варіанти, коли підліток уникає конфлікту, пристосовується до ситуації та нападає першим.
1. Дівчата домовилися про зустріч. Одна з них прийшла трохи раніше, а інша запізнилася на півгодини і замість вибачення чи пояснення
причини запізнення почала згадувати подрузі, як вона колись запізнилася до неї на день народження.
2. 2. На перерві хлопчик розклав на парті фотографії своїх улюблених співаків модної групи. Однокласники обступили його, розглядаючи фото. До них підійшов підліток з іншого класу і нахабно забрав собі найкраще фото. Всі обурились, але власник фотографій заспокоїв їх, сказавши, що в нього є ще таке саме.
3. 3. Дівчата почали обговорювати свою однокласницю, критикуючи її зачіску та одяг. Поряд стояла подружка цієї однокласниці. Її обурили несправедливі слова дівчат, їй подобалося, як її подруга стежить за своїм зовнішнім виглядом, але вона промовчала, щоб не на- разитися на критику щодо себе. 3б.
1.2. Моделювання ситуації з конструктивним розв’язанням конфлікту.
« Три щаблини до розв язання конфлікту».
Якщо конфлікт уже розпочався, чи є способи його розв’язання? Звичайно, є. Розв’язувати конфлікт потрібно конструктивно і для цього слід виконувати такі правила:
1 щаблина. Краще вирішити проблему за допомогою переговорів, аніж не помічати її чи сваритися. Переконайте в цьому інших учасників конфлікту
Домовтеся про час і місце для переговорів.
Обговоріть правила проведення переговорів, наголосіть на тому, що вони мають відбуватися в спокійному тоні
Намагайтеся вирішити проблему, а не виграти за будь-яку ціну.
2 щаблина. Дотримуйтеся принципів конструктивного ведення переговорів:
- обговорюйте проблему, а не людей;
- з’ясуйте глибинні причини виникнення конфлікту;
- запропонуйте якнайбільше ідей щодо розв’язання конфлікту;
- розгляньте, наскільки ці ідеї відповідають вашим інтересам.
3 щаблина. Прийміть рішення, яке влаштовує обох, і домовтеся його виконувати.
? Питання для самоконтролю
1. Що таке ескалація конфлікту? 1б.
2. Яка поведінка провокує конфлікт? 1б.
3. Чому важливо розв’язати конфлікт конструктивним шляхом? 1 б.
+ Практична робота
Напишіть ваші дії у таких ситуаціях:
1.Дівчина прийшла у кінотеатр, а хлопець, що сидить за її спиною, час від часу стукає ногою по її кріслу. 2 б.
2.Вигулюючи собаку, ви почули зауваження двірника про те, що за собакою потрібно прибирати. Навколо вас уже збираються люди. 2.б.
3.У тролейбус зайшли контролери та просять показати проїзний квиток, який ви купили, але не пам’ятаєте, куди поклали. 2 б.
Інформаційний ресурс уроку:
1. Агєєв В.С. «Міжгрупова взаємодія». М: Изд-во МГУ, 1990. стор 239.
2. Гришина Н.В. «Психологія конфлікту». СПб.: Вид. Питер, 2005. стор 264.
3. Кричевський Р.Л. «Якщо Ви керівник». М.: Изд. Справа, 1993. стор 352.
4. Левін К. «Дозвіл соціальних конфліктів» Пер. з англ. СПб.: Вид. Мова, 2000.
5. Почебут Л.Г., Чікер В.А. «Організаційна соціальна психологія». СПб.: Вид. Йдеться, 2002. стор 298. стор 408.
6.Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво