Пояснити учням, як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої та переваги адекватної самооцінки, вправляти навички постановки і досягнення мети.
ТРЕНІНГ
Самооцінка і здоров’я людини.
Мета.Пояснитиучням, як формуєтьсясамооцінка, обговоритинедолікизавищеної і заниженої та перевагиадекватноїсамооцінки, вправлятинавички постановки і досягнення мети.
Очікуванірезультати.
Наприкінцізаняттяучні: пояснюютьзначеннятерміна «самооцінка»; розпізнаютьзанижену, завищену й адекватнусамооцінку в запропонованихситуаціях; називаютьщонайменшедвіперевагиадекватної (здорової) самооцінки; пояснюють, як самооцінкавпливає на поведінкулюдини; демонструютьуміння адекватно оцінювати себе, підвищуватисамоповагузавдякивибору і досягненняцілей.
Обладнання і матеріали:
Класна дошка і кольорова крейда
Що підготувати заздалегідь:
1.Кольорові листочки, квіточки;
2. Серветки;
Хтовідчуваєвласнупривабливість, той і стаєпривабливим.
Хід тренінгу.
І.Знайомство.
Вправа «Який Я»
Підібрати прикметник до свого ім’я.
Вправа «Лагіднеім'я»
Назватьласкавосусіда. Сусід неодмінно повинен подякуватимовця, сказавши "Спасибі".
ІІ. Мотивація
Прийом «Мозковий штурм»
Поясніть, як Ви розумієте вислів «Хто відчуває власну привабливість, той і стає привабливим». Йоганн Вольфган фон Гете.
Визначення теми уроку. Сьогодні ви дізнаєтеся, як формується самооцінка, її види та способи підвищення.
Вправа « Глечик».
На дошці намальований глечик. Учням роздаються зелені листочки на яких вони пишуть одне слово- що очікують від тренінгу, листочки прикріпляють в глечик.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Прийом «Розповідь вчителя с елементами бесіди»
Прийом «Робота з підручником»
1.Використовуючи текст підручника, заповнітьтаблицю.
Занижена самооцінка |
Адекватна самооцінка |
Завищенасамооцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Прийом «Робота в парах»
Придумайте та обговорітьситуації, які б давали змогупродемонструватирозуміннязаниженої, адекватної, завищеноїсамооцінки.
Прийом «Мозковий штурм»
Як самооцінкавпливає на поведінку та здоров’я
Прийом «Робота з підручником»
Заповнітьтаблицю.
Коли людинамаєадекватнусамооцінку, то ….. |
Коли людинамаєнеадекватнусамооцінку, то ….. |
впевнена |
боязка |
спокійна |
тривожна |
врівноважена |
дратівлива |
доброзичлива |
агресивна |
Реально ставить завдання |
Ставить нереальніцілі |
Знаєсобіціну |
Не знаєсобіціну |
Меншехворіє |
Частішехворіє |
Прийом «Мозковий штурм»
Створити порадник «Як мати адекватну самооцінку»
Учні пропонують власні поради для людей з заниженою чи завищеною самооцінкою.
Руханка «Оркестр».
Виберіть собі інструмент, пригадайте які рухи притаманні музикантам певних інструментів. Під фонограму супроводжуйте музику рухами музикантів.
Вправа «Ось який Я!»
У кожного в руках серветка. Розірвіть її на скільки забажаєте шматочків. Назвіть про себе стільки позитивних та негативних (на вибір) рис, скільки шматочків серветки.
«Проект самовдосконалення»
Слово вчителя: «Здатність реально оцінювати себе і позитивно ставитися до себе дужеважлива для здоров’ялюдини, їїдобрихстосунків з оточенням та успіху. Теперкоженіз вас маєнагодурозпочати проект самовдосконалення. Вінскладатиметься з однієїабокількохцілей, яківи оберете для себе.С початку давайте з’ясуємо Вашу самооцінку.
Методика «Визначеннясамооцінкиособистості»
Інструкція: “Перед Вами є ряд слів, щоозначаютьякостіособистості позитивного, негативного та нейтрального змісту. З цихслів Ви повинніскласти ряд тих якостей, якімають бути у хорошоїлюдини в ідеалі. Кількістьслів у колонці не обмежується. Ці слова записуються в колонку А. Потімсередцього ряду Ви маєтевизначититіякості, якімаєтесамі і записати у колонку а. Якщо все зрозуміло - приступайте до роботи. Бажаюуспіху.”
Перелікякостей.
Охайність, легковажність, гордість, грубість, життєрадісність, турботливість, сором’язливість, заздрісність, злопам’ятність, відвертість, капризність, повільність, мрійливість, наполегливість, ніжність, невимушеність, нервовість, нерішучість, нестриманість, обережність, рухливість, розв’язність, розсудливість, рішучість, стриманість, терплячість, боягузтво, захопленість, впертість, поступливість.
Бланк відповідей
А |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
Всього |
Обробка та аналізотриманихрезультатів.
Підраховуєтьсяокремо сума балів в колонці А і а; записується в рядок “всього”. Для визначеннясамооцінки суму балів у колонці а ділять на суму слів у колонці А. Отриманий результат є показникомсамооцінки.
Сума а:Сума А
Самооцінкавважаєтьсясередньою (адекватною), якщоїїпоказникзнаходиться в межах 0,4 – 0,6. Якщоїїпоказникперебільшує 0,6 – самооцінказавищена. Якщопоказникменшийніж 0,4 – самооцінка занижена.
Проект «Самовдосконалення» (проект готують учні дома )
1. Заповніть таблицю.
Мої переваги |
Мої недоліки |
|
|
2.Що хотівбизмінити.
3.Моя мета.
ІV. Закріпленнязнань та вмінь.
Прийом «Робота в парах»
Опрацюйте та поясніть вислови відомих людей про самооцінку.
1.Уникайте тих, хтонамагаєтьсяпідірвати вашу віру в себе. Велика людина, навпаки, вселяєпочуття, щови можете стати великим. Марк Твен
2.Я завждибороласяіззаниженоюсамооцінкою. Думаю, всі через цепроходять. У менівеличезнакількістьнедоліківАнджелінаДжолі
3.Самолюбство не так заслуговуєосуду, як недоліксамоповаги.ВільямШекспір
4.Для воїна головне залишатисябездоганним у власних очах.
5.Невміння вірно себе оцінювати — ось що може тобі зашкодити в майбутньому. Френсіс Скотт Фіцджеральд
6.Треба завжди вміти змусити себе цінувати.Оноре де Бальзак
V.Релаксаційна вправа.
Вправа «Висока енергія»
Уявіть собі яскраве нічне зоряне небо. Виберіть собі найяскравішу зірку. А тепер проковтніть її. Вона вибухає в вас, наповнюючи весь організм енергією. Енергія проникає в усі клітини вашого організму, наповнюючи його бажанням щось зробити, змінити, виправити.
Вправа «Глечик»
Учням роздаються квіточки на яких вони пишуть( одним словом)- що отримали від тренінгу, прикріплюють до глечика на дошці.
VІ. Домашнєзавдання
1. Опрацювати §
2.Знайти та пояснити 11 правил Білла Гейтса