Урок "Круг. Площа круга"

Про матеріал
Застосування кейс-методу на уроках, як засобу розвитку мотивації пізнавальної діяльності Ландшафтний дизайн Кейс-урок для учнів 6-го класу
Перегляд файлу

Матеріали на дистанційний семінар учителів математики з теми: «Сучасні підходи до формування позитивної мотивації учнів на уроках математики».

ІІ тема – «Застосування кейс-методу на уроках,  як засобу розвитку мотивації пізнавальної діяльності»

Ландшафтний дизайн

Кейс-урок для учнів 6-го класу

 

Автор уроку: Павлова Оксана Іванівна, учитель фізики, математики                                                         Лукашівського НВК, спеціаліст вищої  категорії.

Предмет: математика.                                                           

Клас - 6

Час заняття – 45 хвилин

Тип кейсу – аналітичний (Case-incident method)

Вид кейсу –  навчальний

Тема уроку : Круг. Площа круга

Мета уроку:
Освітня:
продовжити формування знань про геометричні фігури на площині (коло,круг), їх властивості, а також умінь застосовувати здобуті знання у навчальних і життєвих ситуаціях;

Розвивальна:

 сприяти розвитку умінь опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію та її джерела, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в особистому житті; прищеплювати  навички  інтелектуальної праці; а також уміння застосовувати здобуті знання у навчальних і життєвих ситуаціях. Сприяти формуванню в учнів предметної та ключових компетентностей: спілкування державною мовою, математичної, інформаційно – цифрової.

Виховна:

Викликати інтерес школярів до математики як науки, бажання до самостійного здобуття знань; виховувати пізнавальну активність, самостійність, відповідальність за результати своєї праці та здатність до колективної роботи; виховувати здатність вислуховувати альтернативну точку зору, і аргументовано висловлювати свою. Проведення профорієнтаційної роботи.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:                            Учень (учениця)

Знаннєвий компонент:

розрізняє: коло і круг; розуміє, що таке: коло, круг, круговий сектор; знає формулу площі круга та одиниці вимірювання площі.

Діяльнісний компонент:

зображує та знаходить на малюнках: коло і круг, круговий сектор;

розв’язує вправи, що передбачають:  знаходження площі круга, радіуса, діаметра;

користується найпростішими засобами вимірювання та побудови круга.

Ціннісний компонент:

 усвідомлює значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.

Тип уроку: урок закріплення  знань з використанням кейс-методу

Випереджувальні завдання:

           Учням завчасно повідомляють, що на наступному уроці математики будуть розглядати поняття круга в ландшафтному дизайні та застосування формули площі круга у життєвих ситуаціях.

            Клас розбивають на 3 групи, які складає вчитель. У кожній групі є учні різного рівня підготовки. Учитель пояснює перебіг майбутнього уроку. Пропонує знайти інформацію з теми, необхідні факти, опрацювати терміни.

Обладнання: Комп'ютери або планшети для кожної групи, мультимедійний проектор або інтерактивна дошка, кейси для учнів, вислови видатних людей про математику

Місце проведення: кабінет математики (наявність комп’ютерів)

Оформлення дошки:

По центру: запис теми уроку.

Зліва: епіграф

                                               «Те, що я встиг пізнати, - чудово.

                                                Сподіваюся, таке ж чудове те,

                                               Що мені ще доведеться пізнати» Сократ  

Вислови на інтерактивній дошці:

  • Математика – це не так знання, як уміння. (В. Серве)
  • Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика… (П. Карус)
  • Математика є прообразом краси світу. (І. Кеплер)
  • Все в природі повинно бути виміряно, все може бути пораховано.

                                                                                                      (М. Лобачевський)

  • Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті.

                                                                                          (М.Лобачевський).

План уроку

І. Мотиваційний етап

 1. З’ясування емоційного настрою. Вправи «Асоціативний кущ», «Посмішка».

 2. Актуалізація опорних знань учнів. (Експрес-опитування).

ІІ. Етап цілевизначення і планування діяльності.

1. Ознайомлення учнів із темою, вироблення разом мети уроку. 

2. Робота з епіграфом.

3. Узгодження цілей і плану уроку. Метод «Прес»

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1.Отримання  та обговорення завдання

2. Робота з кейсами

3. Представлення результатів роботи

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

 1. Бесіда.

 2.Оцінювання учнів.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

 1. З’ясування емоційного настрою. Вправи «Асоціативний кущ»,  «Посмішка»

Учитель. «Те, що я встиг пізнати, - чудово. Сподіваюся, таке ж чудове те, що мені ще доведеться пізнати», - сказав Сократ    І справді, особливість будь якого математика, та й будь якої людини, що любить математику, не зупинятися на досягнутому. Якщо ти знаєш багато, то хочеш знати ще більше. Але  не тільки знати, а й розуміти, пояснювати, застосовувати на практиці, тобто у житті. 

 Нам часом здається, що математика складна , іноді не зрозуміла наука. Але під час розв’язування задач ми з вами не раз пересвідчувалися, що вони тісно пов’язані з життям. І, прочитавши вислови відомих людей, ми зробимо висновок, що слова: математика , краса, гармонія,  природа -  співзвучні!

   Давайте подумаємо,  з  якими сферами людського життя пов’язана математика? (виконання вправи «Асоціативний кущ»)

   Отже, з певністю можемо сказати, що  ми з вами живемо в світі, який тісно пов'язаний з математикою.   І сьогодні ви ще раз у цьому переконаєтеся.

Для успішної роботи ви на передодні уроку об’єдналися у 3 групи, кожна з яких готувалася до виконання  певного завдання.

             Погляньте одне на одного й подаруйте посмішку. Візьміться за руки, відчуйте дотик тепла товариша і побажайте йому всього найкращого.

Подаруйте посмішку собі,

Один одному, мені.

Я дарую посмішку і вам,

Радість допоможе у роботі нам.

2. Актуалізація опорних знань учнів. Усний марафон

   Учитель.

           Сьогодні на уроці ми застосуємо відомий у світі «кейс – метод». І  ви будете працювати з практичним кейсом (зображення кейсу на екрані – мал.1)  Напередодні уроку кожна група отримала завдання ознайомитися з певним набором інформації, зокрема, теоретичної, що входить до складу окремо узятого деякого «кейсу». І сьогодні використовуючи цю інформацію та знання, які ви отримали на попередніх уроках теми «Круг. Площа круга» вам необхідно буде виконати  завдання з метою  розв’язання конкретної життєвої ситуації.

              Мал.1

       Перед тим, як приступити до роботи над кейсом, пропоную вам невеликий усний марафон , який допоможе актуалізувати опорні знання, необхідні для роботи з кейсом та за допомогою шифру розгадати ключове слово нашого уроку.

   На мультимедійному екрані проектуються питання до класу:

 

1. Число Пі = ?              ( 3,14 )                  Л

2. R = 2 cм , D - ?          ( 4 см)                   У

3. R = 3 cм , S - ?            (28,26 см²)          А

4. D = 16 см , R -?          (8 см)                  М

5. R = 3 cм , С - ?            (18,84 м)            Б

6. S = 3,14 м² , R -?         (1м)                    К

7. Як називається фігура на малюнку 2 ?

 

 

                        Мал.2

КЛЮЧІ ШИФРУ :   Записати числа в порядку зростання і розшифруємо ключові слова нашого уроку   КЛУМБА - КРУГ

      ІІ. Етап цілевизначення і планування діяльності.

  1. Ознайомлення учнів із темою, обговорення мети уроку.

2. Узгодження цілей і плану уроку.  Метод «Прес»

  Висловіть, будь ласка, свої думки таким чином: «Я вважаю…», «Оскільки…», «Наприклад…», «Отже…» (учні висловлюють свої думки)

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Отримання та обговорення завдання.

Учитель.

Отож,  ви вже знаєте ключові слова нашого уроку і в якій формі він буде проходити .  Тісний зв’язок математики   з природою дає змогу за допомогою математики  розв’язувати не тільки математичні, але й життєві проблеми та задачі. Сьогодні мова піде про зв’язок математики і архітектури, зокрема, про ландшафтний дизайн, про який ви читали вдома.

                                                   ЗАВДАННЯ:
        Адміністрація нашого НВК виділила кожному класу ділянку на пришкільній території для оформлення клумб – квітників. Класу треба розрахувати як, максимально  використовуючи розміри ділянки, зробити клумбу форми круга і посадити квіти не менше трьох  сортів з мінімальними затратами.

         2. Робота з кейсом.      

                Для вирішення проблеми  підготовлений кейс, в якому є елементарна інформація про ландшафтний дизайн,  про   розміри ділянки, про сорти квітів і вартості їх покупки. Учні повинні ознайомитись з інформацією і, спираючись на неї, зробити свої розрахунки.

 

  Завдання для груп

  1. Ознайомитися із змістом «кейсу», тобто із життєвою ситуацією, її особливостями.
  2. Вивчення головного завдання «кейсу».
  3. Спільне знаходження  шляхів  і методів  для розв’язання даної ситуації.
  4. Розв’язання завдання.
  5. Представлення результатів роботи з «кейсом» усьому класу.

 

Групова робота.

                Групам пред’являються  матеріали «кейсів», розміщені у планшетах або у роздрукованому вигляді в папці, які вони розглядають, вивчають та виконують відповідне завдання. Учитель може надавати консультацію.

 Кейс 1. 

Завдання:

1. Дізнатися, що таке ландшафтний дизайн (додаток 1)

2. Переглянути відео «Ландшафтний дизайн своїми руками»

http://bud-porada.in.ua/landshaftnyi-dizain-svoimi-rukami.htm

          3.  Ознайомитись з різноманітністю круглих клумб (додаток2)                                   https://www.google.com/search?

           4. Дізнатись перелік квітів та їх вартість ( додаток 3,таблиця)

 5. Пригадати формулу площі круга та як обчислити кількість насіння на цю площу та вартість посадкового матеріалу

Завдання:   Використовуючи завдання кейсу проведіть розрахунки, щоб дізнатися вартість покупки квітів, якщо клумбу розділити на  3 рівні сектори. Порівняти результат з іншими групами.

 

Кейс 2. 

Завдання:

1. Дізнатися, що таке ландшафтний дизайн (додаток 1)

2. Переглянути відео «Ландшафтний дизайн своїми руками»

http://bud-porada.in.ua/landshaftnyi-dizain-svoimi-rukami.htm

          3.  Ознайомитись з різноманітністю круглих клумб  (додаток2 )                                   https://www.google.com/search?

         4. Дізнатись перелік квітів та їх вартість ( додаток 3,таблиця)

          5. Пригадати формулу площі круга та як обчислити кількість насіння на цю           

             площу та вартість посадкового матеріалу

Завдання:   Використовуючи завдання кейсу проведіть розрахунки, щоб дізнатися вартість покупки квітів, якщо клумбу розділити на  4 рівні сектори. Порівняти результат з іншими групами.

 

Кейс 3. 

Завдання:

1. Дізнатися, що таке ландшафтний дизайн (додаток 1)

2. Переглянути відео «Ландшафтний дизайн своїми руками»

http://bud-porada.in.ua/landshaftnyi-dizain-svoimi-rukami.htm

          3.  Ознайомитись з різноманітністю круглих клумб  (додаток 2)                                   https://www.google.com/search?

           4. Дізнатись перелік квітів та їх вартість ( додаток 3,таблиця)

          5. Пригадати формулу площі круга та як обчислити кількість насіння на цю 

               площу та вартість посадкового матеріалу

Завдання:   Використовуючи завдання кейсу проведіть розрахунки, щоб дізнатися вартість покупки квітів, якщо клумбу розділити на  2 рівні півкруги.. Порівняти результат з іншими групами.

 

 -  Релаксаційна фізкультхвилинка для очей.

3.   Презентація  результатів роботи  груп.

Представники груп знайомлять усіх присутніх із результатами своєї роботи із «кейсом» (презентація, малюнки з розрахунками, таблиця з розрахунками – на вибір)

               Приклад математичної складової презентації 1групи

    S= Пі *R²

    R = 5м     R²= 25м²   Пі= 3,14   S = 3,14*25=78,5м²   - площа нашої клумби

 

 

 

 

 

78,5:3 =26,2=26 м²   - площа одного сектора клумби

                                           Вибрали квіти :

                           чорнобривці, цінія, іберіс (дані- матеріли кейсу)

c638b12c4a796f987bb7c9d92b4404c7 Чорнобривці: фото квітів, описчорнобривці   - 10*26=260 шт. – потрібно для посадки

   10шт.  -  5грн.

 260шт. -   х грн.

 х= 260*5:10=130грн. – вартість чорнобривців.

 

ciniya3.jpg (108.35 Kb)цінія  10*26 = 260шт.- потрібно для посадки

10шт. – 7 грн.

260 шт. – х грн.

х =260*7:10=182 грн. – вартість ціній

Іберіс - квітки, фото і насіневе вирощуванняіберіс -  12*26= 312шт. – потрібно для посадки

  12шт. - 4грн.

 312шт.- х грн.

х= 312*4:12= 104 грн.- вартість іберісів

Отже, 130 грн. + 182 грн. + 104 грн. = 416 грн.- потрібно для посадки даних квітів на круглу клумбу радіусом 5м.

ІY. Рефлексивно- оцінювальний етап

      Учитель  

         Дякую всім за роботу на уроці. Я прошу лідерів груп визначитись і оцінити участь кожного в розв’язуванні кейсів, а кожного  - оцінити роботу лідера з керівництва групою.

     Дорогі  діти! Чи досягли ви  визначеної мети? (думка дітей)

   І на мій погляд – так! Я вдячна керівникам груп, доповідачам, всім, хто приймав участь у обговоренні кейсів. Хочу звернути вашу  увагу на вислови відомих математиків (на екрані).  

 Ми дійсно переконалися, що математичні знання нам дуже потрібні в житті.  А,можливо, когось із вас зацікавить професія ландшафтного дизайнера!

Отже, ваш успіх попереду ! Важливо не втрачати шлях до нього! 

(Учитель оцінює роботу кожного на уроці)

 Д/З

  • Написати казку «Коло і круг»
  • Презентувати домашню клумбу у формі круга

Учитель.

 І хочеться зкінчити урок словами великого математика М. Лобачевського

      «Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були достатні для звичайних потреб у житті»

 

 

 

 

 

 

Зміст кейсу

Частина 1  Інформаційний матеріал

Додаток 1

Що таке ландшафтний дизайн?

Ландшафтний дизайн - це мистецтво благоустрою, озеленення, організації садово-паркових насаджень, гірок, газонів, та малих архітектурних форм в будівництві.

Насправді, кожна людина, хоч трохи займається облагороджуванням своєї ділянки, створює на ній ландшафтний дизайн, в міру своїх знань, навичок і смаку. Навіть ті, хто використовує землю тільки для вирощування врожаю, так чи інакше планують, що де має рости і як має бути прокладена доріжка між грядками і клумбами. Правда, при городництві дизайн ділянки найчастіше продиктований прагматизмом - одні культури не можна вирощувати на одному і тому ж місці рік за роком, інші мають свої переваги в освітленості, вологості і т.д.

Справжній ландшафтний дизайн ділянки - це сплав мистецтва, науки і психології. Простіше кажучи: на ділянці гарно, всі рослини добре ростуть і квітнуть, а ви відчуваєте себе затишно і зручно.

 

Клумба своїми руками

 

Додаток 2     Різноманітність круглих клумб

https://www.google.com/search?

Традиційна клумба у формі круга

 Клумба своїми рукамиКартинки по запросу ландшафтний дизайн Круглі клумби

Картинки по запросу ландшафтний дизайн Круглі клумбиКартинки по запросу ландшафтний дизайн Круглі клумбиКартинки по запросу ландшафтний дизайн Круглі клумбиКартинки по запросу ландшафтний дизайн Круглі клумбиКартинки по запросу ландшафтний дизайн Круглі клумбиКартинки по запросу ландшафтний дизайн Круглі клумби

 

 

Додаток 3

Перелік рослин, рекомендованих для озеленення території навчально-виховних закладів

             Квіти - один з основних засобів декоративного оформлення квітника. Існує безліч способів прикрасити клумби, зробити їх розкішними і прекрасними.

Квіти наповнюють сад калейдоскопом фарб і чаруючих ароматів. Не може обійтися без квітів жоден будинок, жодна школа  яка має хоча б саму маленьку присадибну ділянку. Квіти створюють атмосферу свята, піднімають настрій. Але саджати їх у саду безсистемно не варто - вони повинні служити прикрасою саду, гармонійно доповнюючи навколишній ландшафт.

 

Однорічні - ці рослини мають насичені, яскравими фарби, їх цвітіння триває протягом досить тривалого періоду часу, приблизно з червня по жовтень, але висаджувати їх треба щорічно. Життя однорічних продовжується протягом одного вегетаційного періоду.

C:\Users\Юля\Desktop\Клумби\IMG_3249.JPGБагаторічні - такі рослини можуть кілька років поспіль рости на вибраному для них місці, добре переносять зимові холоди. Однак такого тривалого і яскравого цвітіння, як у однорічних, від них чекати не слід. Кожен з видів цвіте від декількох днів до місяця.

IMG_0292 

 

 

 

 

 

На прилавках магазинів зараз продається величезна кількість насіння всіляких квіткових рослин. Які ж з них найкраще підходять для створення клумб? В першу чергу, орієнтуйтеся на ріст і період цвітіння рослин, а також і на колір їх пелюсток.

 

 

Таблиця. Найпопулярніші види квіткових рослин для клумб.

Назва

період цвітіння

Висота, см

На 1м²,шт

Ціна,грн

Лобелія

Червень-вересень

близько 15

10

9

Агератум

Липень-жовтень

15-70

8

5

Іберіс

Червень-жовтень

до 40

12

8

Чорнобривці

Червень-вересень

15-100

10

5

Настурція

Червень-жовтень

Стелеться до 400, кущова 50

8

6

Петунія

Червень-середина жовтня

15-80

12

6

Цінія

Червень-жовтень

20-70

10

7

 

Також до низькорослим однолітникам відносяться: карликова бегонія, віола, Лобулярія, астра карликова; до високорослим: люпин, півонія, астільба

Іберіс –  https://agronomist.in.ua/prisadibna-dilyanka/kviti/iberis.html

Чорнобривці - http://poradum.com.ua/gardening/28471-chornobrivci-foto-kvitiv-opis.html

Цінія - https://kvitkainfo.com/roslini-vidkritogo-gruntu/ciniya-maiorci1.html

Петунія - https://kvitkainfo.com/roslini-vidkritogo-gruntu/petuniya.html

Настурція - http://zerept.com/kvitnikarstvo/1883-nasturcija-viroshhuvannja-dogljad-peresadka-i.html

 

Частина 2   Практична

Кейс 1. 

Завдання:

1. Дізнатися, що таке ландшафтний дизайн (додаток 1)

2. Переглянути відео «Ландшафтний дизайн своїми руками»

http://bud-porada.in.ua/landshaftnyi-dizain-svoimi-rukami.htm

          3.  Ознайомитись з різноманітністю круглих клумб (додаток2)                                   https://www.google.com/search?

           4. Дізнатись перелік квітів та їх вартість ( додаток 3,таблиця)

           5. Пригадати формулу площі круга та як обчислити кількість насіння на цю площу та вартість посадкового матеріалу

Завдання:   Використовуючи завдання кейсу проведіть розрахунки, щоб дізнатися вартість покупки квітів, якщо клумбу розділити на  3 рівні сектори. Порівняти результат з іншими групами.

 

 

Кейс 2. 

Завдання:

1. Дізнатися, що таке ландшафтний дизайн (додаток 1)

2. Переглянути відео «Ландшафтний дизайн своїми руками»

http://bud-porada.in.ua/landshaftnyi-dizain-svoimi-rukami.htm

          3.  Ознайомитись з різноманітністю круглих клумб  (додаток2 )                                   https://www.google.com/search?

         4. Дізнатись перелік квітів та їх вартість ( додаток 3,таблиця)

          5. Пригадати формулу площі круга та як обчислити кількість насіння на цю           

             площу та вартість посадкового матеріалу

Завдання:   Використовуючи завдання кейсу проведіть розрахунки, щоб дізнатися вартість покупки квітів, якщо клумбу розділити на  4 рівні сектори. Порівняти результат з іншими групами.

 

Кейс 3. 

Завдання:

1. Дізнатися, що таке ландшафтний дизайн (додаток 1)

2. Переглянути відео «Ландшафтний дизайн своїми руками»

http://bud-porada.in.ua/landshaftnyi-dizain-svoimi-rukami.htm

          3.  Ознайомитись з різноманітністю круглих клумб  (додаток 2)                                   https://www.google.com/search?

           4. Дізнатись перелік квітів та їх вартість ( додаток 3,таблиця)

          5. Пригадати формулу площі круга та як обчислити кількість насіння на цю 

               площу та вартість посадкового матеріалу

Завдання:   Використовуючи завдання кейсу проведіть розрахунки, щоб дізнатися вартість покупки квітів, якщо клумбу розділити на  2 рівні півкруги.. Порівняти результат з іншими групами.

 

 

 

 

     

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2021
Переглядів
797
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку