Урок на тему "НСД і НСК"

Про матеріал
Урок з математики для 6 класу на тему: "Розв’язування вправ на знаходження НСД і НСК. «Життя врятує обізнаність (Про коронавірус)»
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування вправ  на знаходження НСД і НСК. «Життя врятує обізнаність (Про коронавірус)» 

Мета: формувати математичну компетентність: вміння знаходити НСД та НСК кількох чисел;  ключові компетентності: спілкування державною мовою – чітко та зрозуміло формулювати думку; уміння вчитися впродовж життя – прагнути вдосконалення результатів своєї діяльності; соціальну та громадянську компетентності – аргументувати та відстоювати свою позицію; розв’язувати вправи, задачі з даної теми; вчити дітей піклуватися про своэ здоров’я;

розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, вміння аналізувати, робити висновки, інтелектуальні здібності учнів;

виховувати самостійність, наполегливість, взаємоповагу, бажання вдосконалювати свої знання, вміння працювати в парах.  

Тип уроку: формування знань, умінь, навичок.

Обладнання і матеріали: конверти із завданнями, проектор, дошка

План уроку

  1.   Організаційний етап.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  3.                     Формування вмінь і навичок знаходити НСД та НСК. Застосування вмінь і навичок на практиці.
  4.                     Тестування за допомогою платформи для навчання Кahoot
  5. Підсумок уроку.
  6.                     Рефлексія.
  7.                  Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Оголошення мети і теми уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

  •            Домашнім завданням було скласти порівняльну таблицю для НСД і НСК

НСД

Найбільший спільний дільник

НСК

Найменше спільне кратне

Найбільше натуральне число, на яке без остачі ділиться кожне з даних

Найменше натуральне число, яке ділиться на кожне з даних чисел

Алгоритм знаходження

1. Розкласти дані числа на прості множники

1. Розкласти дані числа на прості множники

2. Виписати всі спільні прості множники в знайдених розкладах

2. Доповнити розклад одного з них тими множниками розкладу другого числа, яких не вистачає у розкладі першого

3. Обчислити добуток

3. Обчислити добуток

 

ІІІ. Формування вмінь і навичок знаходити НСД та НСК. Застосування вмінь і навичок на практиці.

(Учнів класу ділю на 3 команди, кожна команда обирає капітана і отримує контейнер-кейс. Вміст 1го контейнера – медична маска, рукавички, антисептик, пам’ятка, задачі. Вміст 2го контейнера – фрукти, пам’ятка, задачі. Вміст 3го контейнера – Червона стрічка, задачі, пам’ятка)

 

Друзі, сьогодні, як ніколи, нам потрібно “озброїтися” знаннями про COVID-19 та пандемію, аби протидіяти поширенню хвороби. Наша обізнаність “не на руку” новому типу коронавірусу, тоді як паніка та розпач – його союзники. Важливо одразу зауважити, що COVID-19 – це захворювання, яке спричиняє збудник, вірус SARS-CoV-2. Тобто, COVID-19 та SARS-CoV-2 – це не одне й те саме. Щоб зрозуміти, у чому підступність цього вірусу, та переконатися в доцільності карантинних заходів і дотримання правил особистої гігієни, ми маємо зануритися в загальні відомості про віруси та їх вплив на наш організм. За словами великої науковиці Марії Склодовської-Кюрі, у житті немає нічого, чого варто було б боятися, є тільки те, що потрібно зрозуміти.

Метод кейсів

Кейс 1. «Захисти Себе» 

Уявімо, що наш організм – фортеця, в яку намагаються проникнути різні вороги. Хто ці вороги? Серед них є вже відомі нам бактерії, які, окрім користі, завдають і багато шкоди, спричиняючи захворювання, а також віруси – неклітинні форми життя. Імунна система завжди бореться з інфекціями, але не завжди буває успішною в цій боротьбі. Є таке поняття, як “специфічний імунітет” — він утворюється або після хвороби, або завдяки введенню вакцини. Оскільки цей коронавірус — новий для всіх вірус, практично ні в кого немає до нього специфічного імунітету, а вакцини поки що не створено.Ось чому від цього вірусу слід захищатися самостійно.

 

Пам’ятка

КОРИСТУЙТЕСЯ ЗАХИСНИМИ МАСКАМИ!

ЧАСТО І РЕТЕЛЬНО МИЙТЕ РУКИ З МИЛОМ І ОБРОБЛЯЙТЕ АНТИСЕПТИЧНИМИ ЗАСОБАМИ!

ПІД ЧАС КАШЛЮ І ЧХАННЯ ПРИКРИВАЙТЕ РОС І НІС СЕРВЕТКОЮ АБО ЗГИНОМ ЛІКТЯ!

 

Задачі

  1. Між учнями 6 класу поділили порівну 155 захисних масок і 62 антисептики. Скільки в цьому класі учнів?

НСД (155; 62)

 

  1. На столі лежать маски, число яких менше, ніж 100. Скільки лежить масок,

якщо відомо, що їх можна розкласти по 3, по 4, і по 5 штук?

НСК (5; 4; 3)

 

  1.               Два учні одночасно прийшли до шоли. Перший миє руки кожні 48 хвилин, а інший через 1 годину 12 хвилин. Через скільки часу учні зустрінуться біля рукомийника?

НСК (48; 72).

 

Кейс 2. «Не забувай за профілактику»!

Віруси – це неклітинні інфекційні агенти, яким для розмноження потрібна клітина. Віріон – це вірусна частинка. Віріон потрапляє в нашу клітину, і починає там «панувати». І тут на захист стає наш імунітет. Як швидко організм справиться із хворобою, залежить саме від нашого імунітету. Тому важливо постійно підтримувати наш імунітет.

 

ЗАЙМАЙСЯ СПОРТОМ!

«НІ» ШКІДЛИВИМ ЗВИЧКАМ!

ВЖИВАЙ ТІЛЬКИ КОРИСНУ ЇЖУ, ОСОБЛИВО ФРУКТИ І ОВОЧІ!

ДБАЙ ПРО ОСОБИСТУ ГІГІЄНУ, БО В ЗДОРОВОМУ ТІЛІ ЗДОРОВИЙ ДУХ!

 

  1.        Марійка ходить до басейну один раз на 3 дні, Юрко – раз на 4 дні, Петрик – раз на 5 днів. Вони зустрілися в басейні у вівторок. Через скільки днів вони зустрінуться наступного разу?

НСК (3; 4; 5)

 

  1.        Дмитро й Петро вирушили в похід з одного пункту в одному напрямі. Петро робив зупинки для відпочинку через кожні 2400 м, а Дмитро – через кожні 2800 м. На якій найменшій відстані від пункту відправлення їхні зупинки збігатимуться?

НСК (2400; 2800)

 

  1.        Зі 156 бананів, 234 яблук, 390 апельсинів склали вітамінні кошики. Яку найбільшу кількість однакових кошиків можна скласти, якщо треба використати всі фрукти?

НСД (156; 234; 390)

 

 Кейс 3. «Тримай дистанцію»

А як щодо загальних правил поведінки?

ВАЖЛИВО! ТРИМАЙ ДИСТАНЦІЮ!

УТРИМУЙТЕСЬ ВІД ПОЇЗДОК ЗА КОРДОН, ПОХОДІВ У ЛЮДНІ МІСЦЯ!

НЕ КОНТАКТУЙТЕ ІЗ ЛЮДЬМИ ІЗ СИМПТОМАМИ ОРВІ!

 

  1.        Кожний із учнів 6 класу на дистанційному навчанні отримали варіанти із однаковою кількістю завдань. Скільки учнів у класі, якщо було задано 87 прикладів і  58 задач?

НСД (87, 58)

  1.        Знайдіть НСК чисел 50 і 30, і ви дізнаєтесь, яку дистанцію у см потрібно тримати один від одного, стоячи  в черзі)
  2.        6 клас на дистанційному навчанні пишуть і здають вчителям самостійні роботи з укр.мови кожні 6 днів, з математика кожні 12 днів, а з природознавства кожні 9 днів. Через скільки днів вчителям одночасно прийдуть в один день роботи учнів?

НСК (6;9;12)

 

IV. Тестування за допомогою платформи для навчання Кahoot

 

  1. Яке з наведених чисел ділиться націло на 2?

49

1236

73

81

 

2. Яке з наведених чисел ділиться на 3?

996354

3223

4141

2662

 

3. Яке з наведених чисел ділиться на 9?

20sec

919191

801108

113311

541145

 

4. Яке з наведених чисел ділиться на 5?

20sec

80505

104104

71171

10004

 

5. Укажіть кількість усіх простих натуральних дільників числа 14.

20sec

2

4

1

5

 

6. Укажіть прості числа, які розташовані в натуральному ряді між числами 4 і 14.

20sec

4,5,7,11,13,1

5,7,11,13

5,7,7,11,13,14

4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14

 

7. Укажіть найбільший спільний дільник чисел 18 і 45.

60sec

9

18

45

90

 

8. Укажіть найменше спільне кратне чисел 12 і 15

60sec

3

60

15

12

 

9. Яке з наведених чисел ділиться на 15?

60sec

405

104

71

1004

 

10. Укажіть пару взаємно простих чисел

60sec

5 і 45

14 і 49

20 і 27

13 і 169

 

11. Укажіть НСД чисел 6600 і 6300

90sec

600

320

400

300

 

12. Укажіть НСК чисел 120 і 134

90sec

3240

5650

6480

1234

  1. Підсумок уроку.

Аналіз помилок після тестування

  1.                     Рефлексія

Кубик Блума

  1.                  Домашнє завдання

Знайти інформацію про решето Ератосфена і про знаходження НСД за алгоритмом Евкліда.

Підготуватися до КР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЕЙС 1.

«ЗАХИСТИ СЕБЕ»

 

КОРИСТУЙТЕСЯ ЗАХИСНИМИ МАСКАМИ!

 

ЧАСТО І РЕТЕЛЬНО МИЙТЕ РУКИ З МИЛОМ І ОБРОБЛЯЙТЕ АНТИСЕПТИЧНИМИ ЗАСОБАМИ!

 

ПІД ЧАС КАШЛЮ І ЧХАННЯ ПРИКРИВАЙТЕ РОС І НІС СЕРВЕТКОЮ АБО ЗГИНОМ ЛІКТЯ!

 

 

 

  1. Між учнями 6 класу поділили порівну 155 захисних масок і 62 антисептики. Скільки в цьому класі учнів?

 

  1. На столі лежать маски, число яких менше, ніж 100. Скільки лежить масок,

якщо відомо, що їх можна розкласти по 3, по 4, і по 5 штук?

 

  1.                    Два учні одночасно прийшли до шоли. Перший миє руки кожні 48 хвилин, а інший через 1 годину 12 хвилин. Через скільки часу учні зустрінуться біля рукомийника?

 

Кейс 2.

«Не забувай за профілактику»!

 

ЗАЙМАЙСЯ СПОРТОМ!

 

«НІ» ШКІДЛИВИМ ЗВИЧКАМ!

 

ВЖИВАЙ ТІЛЬКИ КОРИСНУ ЇЖУ, ОСОБЛИВО ФРУКТИ І ОВОЧІ!

 

ДБАЙ ПРО ОСОБИСТУ ГІГІЄНУ, БО В ЗДОРОВОМУ ТІЛІ ЗДОРОВИЙ ДУХ!

 

  1.                    Марійка ходить до басейну один раз на 3 дні, Юрко – раз на 4 дні, Петрик – раз на 5 днів. Вони зустрілися в басейні у вівторок. Через скільки днів вони зустрінуться наступного разу?

 

  1.                    Дмитро й Петро вирушили в похід з одного пункту в одному напрямі. Петро робив зупинки для відпочинку через кожні 2400 м, а Дмитро – через кожні 2800 м. На якій найменшій відстані від пункту відправлення їхні зупинки збігатимуться?

 

  1.                    Зі 156 бананів, 234 яблук, 390 апельсинів склали вітамінні кошики. Яку найбільшу кількість однакових кошиків можна скласти, якщо треба використати всі фрукти?

 

Кейс 3.

«Тримай дистанцію»

 

 

ВАЖЛИВО! ТРИМАЙ ДИСТАНЦІЮ!

 

УТРИМУЙТЕСЬ ВІД ПОЇЗДОК ЗА КОРДОН, ПОХОДІВ У ЛЮДНІ МІСЦЯ!

 

НЕ КОНТАКТУЙТЕ ІЗ ЛЮДЬМИ ІЗ СИМПТОМАМИ ОРВІ!

 

 

  1.                    Кожний із учнів 6 класу на дистанційному навчанні отримали варіанти із однаковою кількістю завдань. Скільки учнів у класі, якщо було задано 87 прикладів і  58 задач?

 

  1.                    Знайдіть НСК чисел 50 і 30, і ви дізнаєтесь, яку дистанцію у см потрібно тримати один від одного, стоячи  в черзі)

 

 

  1.                    6 клас на дистанційному навчанні пишуть і здають вчителям самостійні роботи з укр.мови кожні 6 днів, з математика кожні 12 днів, а з природознавства кожні 9 днів. Через скільки днів вчителям одночасно прийдуть в один день роботи учнів?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гапонюк Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
7039
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку