9 березня о 18:00Вебінар: Навчаємося не тільки за партою, або рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням на уроках суспільного і гуманітарного циклу

Урок «Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними.»

Про матеріал
Наша країна прагне стати розвиненою, і тому всюди відкриваються різні фірми, які впливають на розвиток держави і на її рух вперед. Ми глобальних проблем вирішити не в змозі, але будемо починати з малого, щоб поступово рухатись до майбутнього. Тож на уроці створили різні фірми, які допомагатимуть нашій державі у різних сферах. За одно згадали, які бувають професії.
Перегляд файлу

Роздільнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Роздільнянської районної ради Одеської області

 

 

 

 

Тема:

«Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними.»

 

Вчителя початкових класів,

спеціаліста вищої категорії

Шипкової Тетяни Сергіївни

 

 

2019 рік

Урок ділова гра з математики в 4 класі

Дата проведення:  05.11.2018

Тема: Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними

Мета: ознайомити учнів з круглими числами; узагальнити прийоми розв’язування задач; закріпити вміння знаходити периметр прямокутних ділянок за планом; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку. Ділова гра.

Хід уроку:

Організаційний момент.

  •         Доброго ранку, діти!
  •         У нас сьогодні гості. Поверніться, будь ласка, і також привітайтеся.
  •         Сьогодні в нашому класі – два іменинника. Привітаємо їх.

Слайд 1.

Слайд 2.

Психологічний настрій."До успіху"

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі

(девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

Перевірка домашнього завдання.

Постановка цілі уроку.

Слайд 3.

Наша країна прагне стати розвиненою, і тому всюди відкриваються різні фірми, які впливають на розвиток держави і на її рух вперед. Ми глобальних проблем вирішити не в змозі, але будемо починати з малого, щоб поступово рухатись до майбутнього.

Тож створимо різні фірми, які допомагатимуть нашій державі у різних сферах. За одно згадаємо, які бувають професії.

Слайд 4.

Сьогодні ми працюватимуть у групах.

  1.                       2-                   3-                      4 -                   5-

 

Слайд 5.

По-перше, потрібно згадати правила роботі в групі. У нас є 5 фірм. Президенти фірм - це наші учні. Потрібно обрати в кожній фірмі президента. За ним буде остаточна відповідь.

Це мої найперші помічники. А я сьогодні в ролі генерального директора головного підприємства.

Майбутнє ваших фірм буде залежати від того, як ви будете виконувати завдання. Правильні відповіді і правильно виконані завдання - це умова накопичення капіталу фірми.

Всі накопичені кошти зберігатимемо в банку «Мрія». Тож стараймося!

За правильні відповіді – шкільні монети (смайли). В кінці уроку порахуємо, яка фірма заробила більше смайлів.

 

Слайд 6.

Щоб фірма офіційно працювала, вона повинна мати пакет документів. Вони знаходяться в одній з трьох скриньок. Та до них треба дібратись. (Робота в групах)

Майте на увазі, що кожний підпис тут не правильний.

1: «скринька 2 не порожня»; 2: «тут гроші»; 3: «тут документи»

(Розвязання: напис на скринці 1 невірний, тобто скринька 2 порожня. Значить, 1 і 3 - не порожні. Напис на скринці 3 теж невірний. Значить, там гроші. Тоді в 1 скринці - документи)

Ви отримуєте пакет з діловими паперами на найближчий час. (завдання в файлах- надруковані).

 

Математична розминка.

 Слайд 7

Опитування за програмою (атестація кадрів фірми) (слайд).

  1.       440+200=600
  2.       2км=200м
  3.       18 міс. = 1рік 6 міс.
  4.       120*4= 840
  5.       Периметр – це сума всіх сторін.
  6.       35004 = 3000 + 5000 + 4
  7.       300*10= 3000
  8.       5 кг400г - 4кг 100г= 1 кг 200г

Ключик: - - + - + - + -

 

Слайд 8

Усний рахунок.

  •         Інколи стає так, що в справі треба попести в ціль, або вибрати саме цей шлях до успіху. Тож перевіримо, хто з вас влучний стрілок. Якщо залишиться час, в кінці уроку я розкажу вам одну легенду про влучного стрілка.

Гра «Влучний стрілок» (Робота в групах)

 

240 · 2 +6

1205 – 100 · 2 

720 : 9 + 17 

630 : 9 + 21 

150 · 3 + 350

160 · 5 : 10

2000 – 400 · 2

 

800

80

1200

486

1005

97

91

 

 

(Слайд 9).

Оголошення теми і мети уроку.

  •         Перед тим, як назвати тему уроку, дайте відповідь на наступне запитання:
  •         Як називаються числа, які закінчуються нулем  або кількома нулями?
  •         КРУГЛІ ЧИСЛА.
  •         Записуємо в зошитах:

Число. Класна робота. Каліграфічна хвилинка – табличка на 5.

(Завдання: підкреслити круглі числа)

Пояснення нового матеріалу

Слайд 10.

Робота з підручником, с. 71

Завдання 439 (фронтально)

Завдання 440

Учні розглядають записи, виконують завдання з коментуванням.

76 = 70 + 6   76 = 80 – 4   379 = 370 + 9   379 = 380 – 1

 

Закріплення вивченого.

Слайд 11.

 1. Робота над задачею з буквеними даними   Задача 441

  •         Зараз ми допоможемо туристичній фірмі.

Учні ознайомлюються із задачею за підручником. Записують її схематично.

 

 

               С                                 С·3

 

Перевіряють, чи всі числа задачі позначені на схемі.

Під час колективного аналізу на дошці ведеться запис:

с км — пройшов турист до зустрічі;

(с · 3) (км) — проїхав велосипедист до зустрічі;

с + с · 3 (км) — відстань між містом і селом.

Відповідь: с + с · 3 (км) — відстань між містом і селом.

 

Слайд 12.

Наступне завдання з бухгалтерії. Завдання №442

- Працюйте в зошитах самостійно. Перші три учні - до мене на перевірку.

 

 

Слайд 13.

  •         Сільске господарство

Завдання №443

(знаходження периметра ділянки за поданим планом)

На малюнку — план ділянки городу. Кожна окрема ділянка є прямокутником.

— Периметр якої ділянки ми можемо знайти відразу? (Периметр ділянки під огірки. У цієї ділянки кожна сторона дорівнює 6 м. Значить, периметр дорівнює 6 · 4 = 24 м.)

— Що потрібно знати, щоб знайти периметр ділянки під картоплю? (Довжину ще однієї сторони.)

— Як знайти довжину цієї сторони? (Від 20 м відняти 6 м, буде 14 м.) Периметр ділянки під картоплю: (14 + 8) · 2 = 44 (м).

— Як знайти периметр ділянки під помідори? (Знайти довжину меншої сторони: 8 – 6 = 2 м.)

— Периметр ділянки, зайнятої під помідори, дорівнює (6 + 2) · 2 = 16 м.

 

Слайд 14

Фізхвилинка ( Україна –це ти. Відео на пісню Тіни Кароль)

 

Слайд 15

Виробництво тканини

 

Робота над складеними задачами

 Завдання 444

— Прочитайте умову задачі. Зіставте її з коротким записом. Розв’яжіть задачу самостійно, з подальшою взаємоперевіркою в парах.

1) 13 750 + 13 750 = 27 500 (м) — тканини виготовили за перший і другий день;

2) 27 500 – 11 800 = 15 700 (м) — тканини виготовили за третій день;

3) 27 500 + 15 700 = 43 200 (м) — тканини виготовила фабрика за 3 дні.

 Відповідь: 43 200 м тканини фабрика виготовила за 3 дні.

 

Слайд 16

Вугільна промисловість (шахтар)

 

Завдання 1 (аналогічна домашній)

Було- ?

Відправили – 3 в. по 60 т

Залишилось – 40 т

  1.      60 · 3 = 180 (т) – відправили
  2.      180 + 40 = 220 (т)

Відповідь : 220 т вугілля було на вугільному складі.

 

Слайд 17 Домашнє завдання    С. 72 № 446, 447

 

Слайд 18

Підсумок уроку.

  •         Які числа називають круглими?
  •         Як знайти периметр прямокутника? Квадрата?
  •         Завдання яких професій ми сьогодні розвязували?

 

Переглянемо свої рахунки в банку «Мрія».

Нагородження фірм.

 

Слайд 19

Робота в групі

(Підведіть руку вгору, якщо так)

  •         Чи ми ділилися, допомагали один одному?
  •         Чи ми сказали один одному приємне?
  •         Чи ми поважали думки, ідеї кожного?
  •         Чи ми всі мали нагоду брати участь в обговоренні завдання?

 

Намалюй і покладіть на набірне полотно «Наш настрій»

 

Слайд 19  (резерв)

 Гра «Упіймай кругле число»

Учитель читає числа, учні сигналізують, якщо почують кругле число.

390; 7800; 66; 305; 740; 234; 3000; 1302; 100 000.

 

Слайд № 21

Дрона і Арджуна ( індійська притча)

 

Слайд № 22

Молодці

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Болбот Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 жовтня 2019
Переглядів
1355
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку