Урок «Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними.»

Про матеріал
Наша країна прагне стати розвиненою, і тому всюди відкриваються різні фірми, які впливають на розвиток держави і на її рух вперед. Ми глобальних проблем вирішити не в змозі, але будемо починати з малого, щоб поступово рухатись до майбутнього. Тож на уроці створили різні фірми, які допомагатимуть нашій державі у різних сферах. За одно згадали, які бувають професії.
Перегляд файлу

Роздільнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Роздільнянської районної ради Одеської області

 

 

 

 

Тема:

«Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними.»

 

Вчителя початкових класів,

спеціаліста вищої категорії

Шипкової Тетяни Сергіївни

 

 

2019 рік

Урок ділова гра з математики в 4 класі

Дата проведення:  05.11.2018

Тема: Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними

Мета: ознайомити учнів з круглими числами; узагальнити прийоми розв’язування задач; закріпити вміння знаходити периметр прямокутних ділянок за планом; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета, бережливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку. Ділова гра.

Хід уроку:

Організаційний момент.

  •         Доброго ранку, діти!
  •         У нас сьогодні гості. Поверніться, будь ласка, і також привітайтеся.
  •         Сьогодні в нашому класі – два іменинника. Привітаємо їх.

Слайд 1.

Слайд 2.

Психологічний настрій."До успіху"

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі

(девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

Перевірка домашнього завдання.

Постановка цілі уроку.

Слайд 3.

Наша країна прагне стати розвиненою, і тому всюди відкриваються різні фірми, які впливають на розвиток держави і на її рух вперед. Ми глобальних проблем вирішити не в змозі, але будемо починати з малого, щоб поступово рухатись до майбутнього.

Тож створимо різні фірми, які допомагатимуть нашій державі у різних сферах. За одно згадаємо, які бувають професії.

Слайд 4.

Сьогодні ми працюватимуть у групах.

  1.                       2-                   3-                      4 -                   5-

 

Слайд 5.

По-перше, потрібно згадати правила роботі в групі. У нас є 5 фірм. Президенти фірм - це наші учні. Потрібно обрати в кожній фірмі президента. За ним буде остаточна відповідь.

Це мої найперші помічники. А я сьогодні в ролі генерального директора головного підприємства.

Майбутнє ваших фірм буде залежати від того, як ви будете виконувати завдання. Правильні відповіді і правильно виконані завдання - це умова накопичення капіталу фірми.

Всі накопичені кошти зберігатимемо в банку «Мрія». Тож стараймося!

За правильні відповіді – шкільні монети (смайли). В кінці уроку порахуємо, яка фірма заробила більше смайлів.

 

Слайд 6.

Щоб фірма офіційно працювала, вона повинна мати пакет документів. Вони знаходяться в одній з трьох скриньок. Та до них треба дібратись. (Робота в групах)

Майте на увазі, що кожний підпис тут не правильний.

1: «скринька 2 не порожня»; 2: «тут гроші»; 3: «тут документи»

(Розвязання: напис на скринці 1 невірний, тобто скринька 2 порожня. Значить, 1 і 3 - не порожні. Напис на скринці 3 теж невірний. Значить, там гроші. Тоді в 1 скринці - документи)

Ви отримуєте пакет з діловими паперами на найближчий час. (завдання в файлах- надруковані).

 

Математична розминка.

 Слайд 7

Опитування за програмою (атестація кадрів фірми) (слайд).

  1.       440+200=600
  2.       2км=200м
  3.       18 міс. = 1рік 6 міс.
  4.       120*4= 840
  5.       Периметр – це сума всіх сторін.
  6.       35004 = 3000 + 5000 + 4
  7.       300*10= 3000
  8.       5 кг400г - 4кг 100г= 1 кг 200г

Ключик: - - + - + - + -

 

Слайд 8

Усний рахунок.

  •         Інколи стає так, що в справі треба попести в ціль, або вибрати саме цей шлях до успіху. Тож перевіримо, хто з вас влучний стрілок. Якщо залишиться час, в кінці уроку я розкажу вам одну легенду про влучного стрілка.

Гра «Влучний стрілок» (Робота в групах)

 

240 · 2 +6

1205 – 100 · 2 

720 : 9 + 17 

630 : 9 + 21 

150 · 3 + 350

160 · 5 : 10

2000 – 400 · 2

 

800

80

1200

486

1005

97

91

 

 

(Слайд 9).

Оголошення теми і мети уроку.

  •         Перед тим, як назвати тему уроку, дайте відповідь на наступне запитання:
  •         Як називаються числа, які закінчуються нулем  або кількома нулями?
  •         КРУГЛІ ЧИСЛА.
  •         Записуємо в зошитах:

Число. Класна робота. Каліграфічна хвилинка – табличка на 5.

(Завдання: підкреслити круглі числа)

Пояснення нового матеріалу

Слайд 10.

Робота з підручником, с. 71

Завдання 439 (фронтально)

Завдання 440

Учні розглядають записи, виконують завдання з коментуванням.

76 = 70 + 6   76 = 80 – 4   379 = 370 + 9   379 = 380 – 1

 

Закріплення вивченого.

Слайд 11.

 1. Робота над задачею з буквеними даними   Задача 441

  •         Зараз ми допоможемо туристичній фірмі.

Учні ознайомлюються із задачею за підручником. Записують її схематично.

 

 

               С                                 С·3

 

Перевіряють, чи всі числа задачі позначені на схемі.

Під час колективного аналізу на дошці ведеться запис:

с км — пройшов турист до зустрічі;

(с · 3) (км) — проїхав велосипедист до зустрічі;

с + с · 3 (км) — відстань між містом і селом.

Відповідь: с + с · 3 (км) — відстань між містом і селом.

 

Слайд 12.

Наступне завдання з бухгалтерії. Завдання №442

- Працюйте в зошитах самостійно. Перші три учні - до мене на перевірку.

 

 

Слайд 13.

  •         Сільске господарство

Завдання №443

(знаходження периметра ділянки за поданим планом)

На малюнку — план ділянки городу. Кожна окрема ділянка є прямокутником.

— Периметр якої ділянки ми можемо знайти відразу? (Периметр ділянки під огірки. У цієї ділянки кожна сторона дорівнює 6 м. Значить, периметр дорівнює 6 · 4 = 24 м.)

— Що потрібно знати, щоб знайти периметр ділянки під картоплю? (Довжину ще однієї сторони.)

— Як знайти довжину цієї сторони? (Від 20 м відняти 6 м, буде 14 м.) Периметр ділянки під картоплю: (14 + 8) · 2 = 44 (м).

— Як знайти периметр ділянки під помідори? (Знайти довжину меншої сторони: 8 – 6 = 2 м.)

— Периметр ділянки, зайнятої під помідори, дорівнює (6 + 2) · 2 = 16 м.

 

Слайд 14

Фізхвилинка ( Україна –це ти. Відео на пісню Тіни Кароль)

 

Слайд 15

Виробництво тканини

 

Робота над складеними задачами

 Завдання 444

— Прочитайте умову задачі. Зіставте її з коротким записом. Розв’яжіть задачу самостійно, з подальшою взаємоперевіркою в парах.

1) 13 750 + 13 750 = 27 500 (м) — тканини виготовили за перший і другий день;

2) 27 500 – 11 800 = 15 700 (м) — тканини виготовили за третій день;

3) 27 500 + 15 700 = 43 200 (м) — тканини виготовила фабрика за 3 дні.

 Відповідь: 43 200 м тканини фабрика виготовила за 3 дні.

 

Слайд 16

Вугільна промисловість (шахтар)

 

Завдання 1 (аналогічна домашній)

Було- ?

Відправили – 3 в. по 60 т

Залишилось – 40 т

  1.      60 · 3 = 180 (т) – відправили
  2.      180 + 40 = 220 (т)

Відповідь : 220 т вугілля було на вугільному складі.

 

Слайд 17 Домашнє завдання    С. 72 № 446, 447

 

Слайд 18

Підсумок уроку.

  •         Які числа називають круглими?
  •         Як знайти периметр прямокутника? Квадрата?
  •         Завдання яких професій ми сьогодні розвязували?

 

Переглянемо свої рахунки в банку «Мрія».

Нагородження фірм.

 

Слайд 19

Робота в групі

(Підведіть руку вгору, якщо так)

  •         Чи ми ділилися, допомагали один одному?
  •         Чи ми сказали один одному приємне?
  •         Чи ми поважали думки, ідеї кожного?
  •         Чи ми всі мали нагоду брати участь в обговоренні завдання?

 

Намалюй і покладіть на набірне полотно «Наш настрій»

 

Слайд 19  (резерв)

 Гра «Упіймай кругле число»

Учитель читає числа, учні сигналізують, якщо почують кругле число.

390; 7800; 66; 305; 740; 234; 3000; 1302; 100 000.

 

Слайд № 21

Дрона і Арджуна ( індійська притча)

 

Слайд № 22

Молодці

 

1

 

docx
Додано
19 жовтня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку