Тема: Культура в Давньому Єгипті.
Мета:
- Ознайомити учнів зі змістом поняття «культура», дати уявлення про основні галузі культури; розглянути їх розвиток у Стародавньому Єгипті; визначити особливості пам'яток давньоєгипетської культури; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «ієрогліфи», «папірус», «сфінкс», «піраміди»;
- розвивати вміння учнів працювати в гупах, самостійно використовувати різні джерела інформації, готувати міні-презентації, систематизовувати історичний матеріал;
- сприяти естетичному вихованню учнів; усвідомити роль культури Стародавнього Єгипту в доховному розвитку людства; виховувати почуття колективізму, спільну відповідальність за успіх виконаної роботи.
Очікувані результати: Після уроку учні зможуть:
дати визначення терміну «культура», назвати галузі культури; скласти уявлення про розвиток писемності; наукових знань, літератури, архітектури, мистецтва в Стародавньому Єгипті; самостійно отримувати додаткові знання із заданої теми; набудуть навички складання узагальнюючих таблиць, вдосконалять уміння працювати в групах.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: урок-подорож з елементами дидактичної гри та групової роботи.
Обладнання: підручник «Всесвітня історія.Історія України.(Інтегрований курс).»Щупак І.Я.,
плакати, ілюстративний матеріал, стінна карта «Стародавній Єгипет», мультимедійна презентація, кросворд.
Хід уроку:
I. Організація навчальної діяльності.
II. Актуалізація опорних знань:
« І кожна цеглина, статуя, колона,
Мережечка, різьба і малювання
Незримими устами промовляє:
«Мене створив єгипетський народ
І тим навік своє імення вславив.»
- Про яку країну йде мова у вірші? Як ви здогадалися?
2. Метод «Прес» .Ознайомлення з терміном «культура».
Єгипет — дивовижна цивілізація, яка не зникла безслідно, вона залишила багатющу спадщину у вигляді пам'яток історії.
Які пам'ятки ви можете назвати?
Яким словом їх можно назвати? (культура)
Так що ж таке культура?
Які галузі культури ви можете назвати?
3. Слово вчителя:
-Отже, сьогодні у нас незвичайний урок, ми створили його разом, ви всі — його співавтори.
Гасло нашого уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
-Я бажаю вам, щоб урок пройшов вдало. На хвилинку заплющте очі і побажайте собі і своїм однокласникам успіхів.
4. Групова робота учнів. Презентація групових проектів.
Метод «Навчаючи — вчуся»
I творча група: «Писемність, освіта, наука»
II творча група: «Релігія і міфологія»
III творча група: «Мистецтво»
Творчі групи готують запитання для закріплення:
I група:
- Як єгиптяни ставилися до навчання?
- Що таке папірус, як з нього виготовляли матеріал для письма?
II група:
- Як єгиптяни уявляли своїх богів?
-Яку релігію це нагадує?
- Якому богові був присвячений самий відомий міф єгиптян?
III група:
- Назвіть найвищу піраміду Єгипту, яка її висота?
- Що єгиптяни називали «батьком жаху»? Чому?
VI Закріплення нових знань
V Підсумки уроку. Рефлексія.
- На уроці я довідався...
- Мені сподобалося...
- Мені запам'яталося...
- Виникли складності...
VI Домашнє завдання:
Опрацювати § 12.
Скласти таблицю «Культура Стародавнього Єгипту».