Урок "Культурні рослини"

Про матеріал
На уроці використаний дидактичний матеріал: загадки про культурні. рослини, відеопрезентація з поданої теми, ілюстрації культурних та хвойних рослин, тести, карта світу.
Перегляд файлу

Конспект уроку з «Людина і світ» для 3 класу

за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»

Тема: Культурні рослини

Мета: формувати уявлення про культурні рослини, розширити знання про різноманітність культурних рослин, значення  в житті людини , вміти визначати групи культурних рослин і їх ознаки; розвивати память, логічне мислення, формувати навички раціонального читання; виховувати любов до рослин

Обладнання: зошит-посібник «Людина і світ» ( автори І.В. Гавриш, Г.О. Калиновська), карта, ілюстрації культурних рослин, відеопрезентація, ілюстрації хвойних рослин (сосни звичайної, ялини європейської); технічні засоби: ноутбук, телевізор.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок!

Знаю, що працювати охочі –

Тому сяють допитливі очі.

Одне одному усміхнімося

І мерщій до роботи берімося!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Лист від Центаврика
  • Прочитайте лист від Центаврика й напишіть відповідь до загадки.
  • Допоможіть, будь ласка, Питайлику до якої групи належить ялина? (Хвойні)
  • На підставі власних спостережень визначте, чому хвойні рослини називають вічнозеленими? (Вони не скидають листя)
  1. Порівняння сосни звичайної і ялини європейської за ілюстраціями  і та та запис їх ознак у таблицю (за стовбуром, розташуванням гілок, довжиною хвої, форми шишок).
  2. Висновок. Закріплення інформації про хвойні рослини від Мудрої Сови. Відтворення з пам’яті.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Відгадування загадок:


На городі молода пишні коси розпліта, у зелені хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза) 
Сімсот поросят на кілочку висять. (Квасоля)

І печуть мене, і варять мене, і їдять мене, і хвалять мене, бо я дуже добра! (Картопля)
Сидить баба на грядках вся закутана в хустках. (Капуста) 
Ні вікон, ні дверей - повна хата людей. (Гарбуз) 
В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі. (Морква) 
Стоїть півень на току в червоному ковпаку. (Мак) 
Під лопухом лежить яйце с хвостом. (Огірок) 
Зверху зелененьке, а всередині червоненьке. (Кавун) 
На сонечко я схоже і сонечко люблю, до нього повертаю голівоньку свою. (Соняшник)
- Молодці! Поміркуйте, в яку групу можна ці рослини об’єднати і чому?

Так, ці рослини людина вирощує, споживає. Отже, тема уроку – культурні рослини.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Вправа «Повітряні кульки».
  • Прочитайте слова мавпочки. Відтворіть з памяті.
  • Прочитайте слова ведмедика. Відтворіть з памяті.
  • Значення яких слів незрозуміло?
  1. Довідка Адаптера.
  • Читайте разом з аудіофайлом дуже уважно, щоб відповісти на питання Питайлика.
  1. Первинне закріплення. Завдання Питайлика.
  • Укажіть, як називають рослини, які людина вирощує для задоволення своїх потреб. (Культурні)
  • На які групи поділяють культурні рослини? ( Зернові, технічні, овочі, плодово-ягідні)
  1. Вправа «Фотоапарат»
  • Приготуйте свої оченята. Увага на екран! Що прочитали? Повторіть, будь ласка, цю інформацію.(2 учні)
  • Запишіть її з памяті.
  • Повторіть.

         5. Фізкультхвилинка.

V. Контроль, корекція знань учнів

      1. Вправа 9. Робота за таблицею.

  • Незнайко сьогодні пропустив урок. Він захворів. Але хоче виконати домашнє завдання. До кожного слова з першої колонки знайди пару з другої колонки та зєднай їх лінією. Обгрунтуйте свій вибір.
  • Перевірте себе, переглянувши презентацію.

       2. Робота в парах. Діти отримують роздатковий матеріал, на якому зображені зернові рослини.

  • Напишіть, з яких рослин зазначені продукти харчування.

VI. Закріплення і повторення матеріалу

  1. Зоряні перегони.
  • Ви всі добре попрацювали. А тепер пропоную позмагатись. Сідаємо в зорельоти і стартуємо. (За 4 хвилини діти виконують тести. Із літер складають слово і записують свій результат)
  1. Робота з картою.

VII. Підсумок уроку

  • Про що ви сьогодні вивчали на уроці?
  • Яка інформація вас вразила?
  • Про що б розповіли своїм батькам?

 

  • Пропоную закінчити урок піснею про Центаврика.

(Діти співають пісню і виконують танцювальні рухи, знімаючи втому)

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку