Урок: «Кут. Трикутник. Прямокутник»

Про матеріал
Тема: «Кут. Трикутник. Прямокутник» (5 клас) Мета: Повторити поняття про кут, трикутник та прямокутник, навчитися класифікувати трикутники за кутами, розвивати просторове мислення і геометричне уявлення, формувати в учнів вміння працювати в команді, активність, увагу, висловлювати свою думку. Тип уроку: урок-гра, закріплення та систематизації раніше набутих знань. Обладнання: інтерактивна дошка, картки, дошка, крейда, картинки, комп’ютер (ноутбук), фігурки для складання.
Перегляд файлу

Тема: «Кут. Трикутник. Прямокутник» (5 клас)

Мета: Повторити поняття про кут, трикутник та прямокутник, навчитися класифікувати трикутники за кутами, розвивати просторове мислення і геометричне уявлення, формувати в учнів вміння працювати в команді, активність, увагу, висловлювати свою думку.

Тип уроку: урок-гра, закріплення та систематизації раніше набутих знань.

Обладнання: інтерактивна дошка, картки, дошка, крейда, картинки, комп’ютер (ноутбук), фігурки для складання.

Хід урока

  1. Організаційний момент. (2 хв)

Вчитель вітається з учнями та повідомляє, що сьогодні урок буде в форматі гри.

  1. Актуалізація знань. (12 хв.)

Вчитель ділить учнів на 2 команди. Команди придумують назви і обирають командирів. Вчитель на дошці записує назву команди та командира.

Завдання 1. «Розпізнай фігури». Вчитель учням розглянути малюнки та визначити, де і які геометричні фігури на ньому зображено. (1 б.)

https://naurok.com.ua/uploads/blog/sovi.jpghttps://naurok.com.ua/uploads/blog/sovi.jpg

Прямокутник, рівносторонній трикутник, рівнобедрений трикутник, прямокутний трикутник

Завдання 2. Мозковий шторм. (1 б.)

Вчитель роздає командам карточки з питаннями на які треба відповісти так чи ні, останнє завдання треба вибрати правильну відповідь. Учні повинні відповісти на якомога більше питань.

Питання на карточках:

  1.          Якщо дві сторони трикутника рівні, то його називають рівностороннім? (Ні, рівнобедрений)
  2.          Гострокутним трикутником називають трикутником в якому всі кути гострі? (Так)
  3.          Прикладом для вимірювання кутів є циркуль? (Ні, транспортир)
  4.          Величина розгорнутого кута дорівнює 180°? (Так)
  5.          Кути, величина яких більше 90°, називаються гострим? (Ні, тупим)
  6.          Половина розгорнутого кута називається тупим кутом?  (Ні, прямим)
  7.          У геометричній фігурі прямокутник має 4 сторони? (Так)
  8.          Кожний трикутник має три сторони і три вершини? (Так)
  9.          Трикутники можна розрізняти за видом їх кутів? (Так)
  10.     Знайдіть рівнобедрений трикутник. Обведіть його.

  1. Узагальнення та систематизація знань. (13 хв)

Завдання 3. Гра «Порахуй кути». (1 б.)

На дисплеї окремо демонструються геометричні фігури (загалом 10). Команда обирає свого представника, який буде виконувати завдання. Учню\учениці необхідно порахувати, скільки кутів має кожна фігура, та обрати відповідний варіант серед запропонованих варіантів відповідей.

Посилання на гру: https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/matematicheskie-igry/poschitaj-ugly

Завдання 4. Доповнити речення. (2 б.)

Вчитель зачитує речення, а учні повинні правильно доповнити або закінчити речення. Відповідь зараховується, якщо учень/учениця підняв(ла) руку і сказав(ла) правильну відповідь.

  1.          Прямий кут – це кут… (90°)
  2.          Прямокутний трикутник – це трикутник, у якого один кут… (прямий)
  3.          Кут 180 градусів – це… (розгорнутий)
  4.          Кути бувають:  … (прямий, тупий, розгорнутий)
  5.          Р – це… (периметр)
  1. Застосування знань і вмінь. (15 хв.)

Завдання 5. Намалювати більше малюнків на дошці з використанням геометричних фігур – трикутник та прямокутник. (3 б.)

Наприклад,

 

 

 

 Завдання 6. Гра «Танграм». (4 б.)

Вчитель роздає команді 3 фігури, учням необхідно всередину білого контура вмістити всі 7 фігур таким чином, щоб вони не накладалися одна на одну.

Танграм для Малюків (Tangram) Дорожня Магнітна Дерев'яна Гра Головоломка —  в Категории "Пазлы и Головоломки" на Bigl.ua (1205418340)

  1. Підсумки уроку. (3 хв.)

Підбиваємо підсумки нашої гри, команди показали сьогодні себе найвищому рівні. Всі молодці! Чи сподобався вам сьогодні такий урок? Бачу ваші посмішки і розумію, що вам сподобався такий формат уроку. Дякую вам за підготовку та за роботу на уроці. Бажаю всім успіху та гарного настрою!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 червня 2023
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку