ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ

Про матеріал
Стаття про особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у шкільному курсі математики
Перегляд файлу

XVII Міжнародна науково-практична конференція «System analysis and intelligent systems for management», 02-05 травня 2023 р., Анкара, Туреччина

Секція – Фізико-математичні науки

 

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ

 

Чернишов Максим Віталійович

студент-магістрант

Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

maxchernysh13@gmail.com

 

Тарасенко Оксана Володимирівна

Кандидат фізико-математичних наук, доцент,

перший проректор; проректор з науково-педагогічної роботи

Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

oxana.tarasenko@gmail.com

 

Чернишова Еліна Олександрівна

Кандидат технічних наук, вчитель інформатики та технологій

Ніжинський обласний педагогічний ліцей Чернігівської обласної ради

elinazlata@gmail.com

 

Поштовхом до широкого використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та педагогічних програмних засобів (ППЗ) в українській освіті стали карантинні обмеження, запроваджені через пандемію коронавірусу 2020 року. Іншим серйозним викликом для освіти стало повномасштабне вторгнення російських військ на територію України, що змусило деякі заклади освіти перейти на дистанційне та змішане навчання.

На сьогодні у світі накопичено значний досвід впровадження систем дистанційної освіти. У США дистанційну освіту здобувають близько мільйона осіб. Дистанційна освіта розвивається і в інших частинах світу. Китайський університет телекомунікацій (Китай), Національний відкритий університет Індіри Ганді (Індія), Університет Пейнам Нур (Іран), Корейський національний відкритий університет (Південна Корея), Університет Південної Африки, Відкритий університет Сукхотай Тампаріат (Таїланд) та Університет Анадолу (Туреччина) є вдалими прикладами успішного впровадження дистанційної освіти [3].

Перш за все, дистанційна освіта – це відкрита система активного спілкування між вчителем та учнями з використанням сучасних технологій та мультимедійних засобів. Ця форма освіти охоплює широкий сегмент суспільства, а Інтернет, який стає важливим фактором її розвитку, дозволяє учням вільно обирати місце, час і темп навчання. Слід зазначити, що дистанційна освіта не протиставляється очній освіті. Дистанційна освіта не вступає в конфлікт з очною формою навчання, а є природною інтеграцією інформаційних систем, доповнюючи і розвиваючи їх, сприяючи створенню мобільного навчального середовища [2].

Педагогічні програмні засоби на уроках математики є дуже корисним інструментом, що допомагає вчителеві створити більш ефективне та інтерактивне навчальне середовище. Педагогічні програмні засоби забезпечують можливість учням більш ефективно навчатися та допомагають збільшити їх інтерес до математики.

Використання ІКТ на уроках математики може бути корисним, оскільки дозволяє учням швидше та ефективніше виконувати розрахунки та аналізувати дані. Деякі з можливостей використання комп'ютерів на уроках математики включають:

  1. Використання програм для розв’язання математичних задач, таких як Geogebra, Wolfram Alpha або Desmos, з метою не лише їх безпосереднього розв’язання, але й візуалізації математичної концепції.
  2. Використання математичного програмування: створення програм різними мовами, такими як Python, MATLAB або R, для розв’язання математичних задач та створення математичних моделей.
  3. Використання електронних таблиць, наприклад Microsoft Excel або Google Sheets, для виконання математичних обчислень та створення графіків та діаграм.
  4. Використання онлайн ресурсів, таких як Khan Academy або Mathway, для вивчення нових математичних концепцій та розв’язання складних математичних задач.

Загалом, використання комп'ютерів на уроках математики допомагає учням краще зрозуміти математичні концепції та розв’язувати складні задачі, що може підвищити їхній інтерес та успішність в навчанні математики.

Однією із популярних навчальних платформ є Moodle. Її часто використовують заклади вищої освіти задля забезпечення та покращення освітнього процесу застосовуванням додаткових матеріалів та чіткою структуризацією викладання. Тепер же Moodle  набуває популярності на всіх рівнях освіти, і заклади загальної середньої освіти не стали виключенням.

Одним з найпоширеніших педагогічних програмних засобів для викладання математики є GeoGebra. Це програмне забезпечення дозволяє створювати математичні графіки та візуалізації, що допомагає учням краще розуміти математичні концепції. GeoGebra забезпечує можливість візуалізувати геометричні об'єкти та функції, що допомагає учням бачити їх у відношенні один до одного та розуміти їх взаємодію. Вчителі можуть використовувати GeoGebra для створення інтерактивних завдань та ігор, що допомагають учням навчатися математики з більшим зацікавленням та ефективністю.

Зупинимось та розглянемо більш детально використання GeoGebra та Moodle на уроках математики при вивченні теми «Графіки тригонометричних функцій».

GeoGebra – це безкоштовна комп'ютерна програма, яка допомагає вчителям та учням у навчанні математики, фізики та інших наук. Програма включає в себе ряд математичних інструментів, таких як точки, вектори, графіки та функції, що дозволяє виконувати різноманітні операції, такі як будування графіків, розв'язання математичних задач та моделювання математичних об'єктів [1].

Moodle – це система, яка підходить як для дистанційного, так і для очного навчання, і працює для забезпечення інтерактивної взаємодії між учасниками навчального процесу [4]. За допомогою неї можна створювати онлайн-курси, публікувати навчальні матеріали, тести та завдання, зберігати та систематизувати результати. Moodle дозволяє вбудувати GeoGebra за допомогою спеціалізованого плагіну, що дозволяє не розпорошувати урок на кілька платформ, а зберігати інтегральність освітнього процесу.

GeoGebra може бути використана на уроках математики у школі для викладання різних тем геометрії, алгебри, тригонометрії та аналізу. Деякі з можливостей використання GeoGebra на уроках математики включають:

  1. Побудову графіків та функцій: GeoGebra дозволяє вчителям та учням будувати графіки функцій та математичних виразів, що дозволяє легко відображати залежності між різними змінними.
  2. Вивчення геометрії: GeoGebra дозволяє використовувати геометричні об'єкти, такі як лінії, кути та кола, для вивчення різних геометричних концепцій.
  3. Розв'язання математичних задач: GeoGebra дозволяє розв’язувати математичні задачі, що дозволяє учням легше розуміти та розв’язувати складні математичні проблеми.
  4. Моделювання математичних об'єктів: GeoGebra дозволяє створювати математичні моделі та досліджувати їх властивості, що може бути корисним для вивчення різних наукових концепцій.

Підводячи підсумок можна зазначити, що використання GeoGebra та Moodle на уроках математики допоможе учням краще зрозуміти математику і дозволить вчителям зробити заняття більш інтерактивними та продуктивними.

 

Список використаних джерел

 

  1. Kovács Z. Giac and GeoGebra: improved Gröbner basis computations / Z. Kovács, B. Parisse., 2013. – 14 с.
  2. Мала І. Б. Дистанційне навчання як дієвий інструмент управлінської освіти / І. Б. Мала // Вчені записки Університету «КРОК» 2022 №2 (66) / І. Б. Мала., 2022. – С. 132–151.
  3. Степаненко С. В. Про трансформацію системи заочної освіти в умовах інтеграції в Європейський освітній простір / С. В. Степаненко // Вища школа. 2007. №2. / С. В. Степаненко., 2007. – С. 31–37.
  4. Шандра Р. Організація дистанційного навчання в Moodle [Електронний ресурс] / Р. Шандра – Режим доступу до ресурсу: http://osvita.ua/vnz/high_school/72285/.
docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
28 червня 2023
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку