Урок "Квадратична функція, її графік і властивості"

Про матеріал

Одним із найважливішим елементом на Землі є кругообіг води.Вже нині на планеті відчувається брак чистої води. На уроці через квадратичну функцію, її графік та властивості донести учням бережливе ставлення до води, берегти безцінний дар природи

Перегляд файлу

 Тема :  Розв’язування задач з теми « Квадратична  функція, її графік і властивості»

Мета : Закріпити уміння учнів  будувати квадратичну функцію.

             Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, навички самостійної роботи, сприяти формуванню особистісної, соціальної, здоровозберігаючої  компетентностей через поширення екологічних знань учнів, розширювати кругозір учнів: розвивати розуміння учнями необхідності водозбереження.

Виховувати інтерес до предмету, дбайливе ставлення до природи, прагнення захищати природу.

Тип . Ділова гра з елементами  економіки та екології.

                       Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Сьогодні ший урок поділено на три компоненти. Перший компонент – це, звичайно, математика. Другим  компонентом  є екологічна складова нашого уроку. Ми поговоримо про найпоширенішу речовину в природі – про воду. І третім компонентом виступить економіка. З її допомогою кожен з вас   заробить собі оцінку за урок.

 Ви знаєте, що людство швидкими темпами переходить зі звичайних грошей до електронних, тобто до кредитних карток.

 Ось і уявимо собі, що у вас є іменні кредитні картки.

 

Прізвище

надходження

 

видатки

Прізвище

надходження

 

видатки

Прізвище

надходження

 

видатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього

Різниця

оцінка

всього

Всього

Різниця

оцінка

всього

Всього

Різниця

оцінка

всього

 

 

 

 

 

 

 

Але не банк, а ви самі будете контролювати свої надходження і видатки.

  1. Актуалізація опорних знань.

Банк просто так грошей не дає, їх треба заробити і допоможе нам в цьому математичний диктант.

  1. Графік якої функції отримаємо, якщо графік функції у= х перенесемо на 6 одиниць угору.
  2. на 9 управо
  3. на 12 униз
  4. на 7 уліво
  5. на 2 одиниці управо і на 3 одиниці униз
  6. на 1 вліво і на 4 вгору.
  7. Які координати має вершина параболи у=х +8
  8. у= ( х+6)
  9. у= ( х-4) +3
  10.  у= ( х+4) -5
  11. у = ( х-5) -4
  12.  у= ( х+3) +2.

 У картку надходження  запишіть отримане число. Це ваші перші зароблені електронні кошти.

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми , мети, очікуваних результатів уроку.

Світ навколо нас створений бездоганно. Налічується 1.5 млн видів живих організмів, які існують в природі. Існування цього величного ансамблю не можливе без такої складової,  як вода. Без води життя на землі неможливе. Все живе на землі потребує води. Кожна її крапля є дорогоцінним даром природи. У давні часи існувало справжнє водопоклоніння . Народ поважав воду як святу стихію, від якої залежало  його щастя і добробут та заповідав наступним  поколінням  берегти цей безцінний дар природи.

Сьогодні  на уроці мовою квадратичної функції ми поговоримо про цей  найважливіший природний ресурс споживання людства.

 Мета нашого уроку  - узагальнити знання про квадратичну  функцію, її графік і властивості, а ще зрозуміти, що необхідне бережливе ставлення до води. І в цьому ви маєте мені допомогти.

 3.Формування умінь та навичок учнів розв’язувати квадратичну  функцію, її графік і властивості

 

Учень 1 

Один із найважливіших елементів  багатовікового і послідовного життя на Землі  є кругообіг води.. Саме у воді зародилися  перші форми життя на нашій планеті. На перший погляд, води у природі дуже багато, адже на всій планеті 71% території займає саме вода. Та на жаль, 97.5% всієї води – це солона вода морів і океанів, яка не придатна до використання в їжу. З даними Всесвітньої організації охорони здоров'я , щорічно на нашій планеті 1 мільйон чоловік хворіє дизентерією, гепатитом, черевним тифом, холерою, головним чином через неякісну питну воду. Вже нині на нашій планеті люди відчувають брак чистої води. А яка частина населення планети страждає від нестачі чистої води ви можете відповісти  розв’язавши рівняння.?

 

              1 рівень

2 рівень

3 рівень

3х-4= 2х

Х2- 6х – (х-2)(х-8)

3- (2х2-5х/х2- 3х)=0_

Записати число обернене до кореня рівняння

Записати число обернене до кореня рівняння

Записати число обернене до кореня рівняння

1-6 грн/ 3 грн

7-9 грн/ 4 грн

10-12 грн/ 5 грн

 

Учень 2. Вода входить до складу гірських порід і мінералів, грунту, міститься в усіх живих організмах, в людині теж 70 % води. Заповнити таблицю, вказавши запаси води на земній кулі у млн. м3.  Усі запаси води поділяються на підземні води, льодовики, озера та води земної кори, яких є  340 млн. м3

              1 рівень

2 рівень

3 рівень

      Підземні води

льодовики

озера

 11.5 /1

№ 11.5/2

№ 11.5/3

Абсцису помножити на 10

Абсцису помножити на

15

Абсцису помножити на

( - 0.1875)

1-6 грн/ 3 грн

7-9 грн/ 4 грн

10-12 грн/ 5 грн

 

 

 

 

 

Води земної кори

340 млн. м3

льодовики

30 млн. м3

      Підземні води

60 млн. м3

озера

0.75 млн. м3

 

 Учень 3.

Бережімо воду, бо хоч запаси її великі, близько  1800 млн. м3,  але не нескінченні, причому на прісну воду припадає всього декілька відсотків, з них її в рідкому стані ще менше.

 А скільки відсотків запасів  прісної води та скільки її відсотків в рідкому стані  ми зараз дізнаємося.

 

 

              1 рівень

2 рівень

3 рівень

№ 11.8

Знайти координати вершини параболи

№ 11.8

Знайти точки перетину з віссю  абсцис

№ 11.8

Побудувати графік функції

Абсциса - %  прісної води

Обернене число до ординати - % в рідкому стані.

Помножити більшу абсцису на 3/ 4- %  прісної води

Помножити меншу абсцису на ½ - % в рідкому стані.

 

 

Абсциса вершини -  %  прісної води.

Абсциса вершини помножена на 1/3 -% в рідкому стані.

1-6 грн/ 3 грн

7-9 грн/ 4 грн

10-12 грн/ 5 грн

 

Отже прісної води існує 3% , і з них 1% - в рідкому стані.

 

5. Хвилинка відпочинку.

1. Чи знаєте ви , що Декарта , який навчався в католицькому коледжі, переслідувала католицька церква  за слова « Я мислю, отже, я існую»

2.Що видатний композитор Чайковський  здобув блискучу юридичну освіту і 3 роки віддав  юридичній практиці. Чайковський створив «Правознавчу пісню» для змішаного хору, сам написав до неї слова.

3. На фронтах другої світової війни були застосовані артилерійські снаряди, які називали «підкаліберними». Інженери, урахувавши, що сила бронебійного снаряду прямо пропорційна квадрату швидкості, , зробили пристрої, що надавали снаряду  більшої швидкості  і пропорційно її квадрату , зростала бронебійна сила снаряду..

 

Учень 4.

 Ми вже дізналися. Що ¼ частина населення планети  не забезпечена  питною водою, а ще кожної години 1000 чоловік вмирає від отруєння водою.  Головними постачальниками води для України є Дніпро, Дунай, а також Дністер, Південний Буг. Тиса та 63 тис. малих річок.. Скільки зникло малих річок ви дізнаєтеся, розв’язавши   № 11.2 . 20 тис.

 

              1 рівень

2 рівень

3 рівень

№ 11.2/1

№11.2/2

№ 11.2/3

Додати 20

Відняти 16

Відняти 34

1-6 грн/ 3 грн

7-9 грн/ 4 грн

10-12 грн/ 5 грн

 

Але зникло не 20 а 20 тисяч малих річок.

 

Учень 5

 У Світовий океан щорічно поступає від 25 до 30 млн. т нафти і нафтопродуктів, більше 600 млрд. тон промислових і побутових стічних вод, внаслідок чого гине планктон, який продукує кисень планети. Найбільшу кількість води споживає промисловість і сільське господарство. Яка кількість води втрачається ? 40%

 

              1 рівень

2 рівень

3 рівень

№11.3/1

№11.3/2

№11.3/3

Більший аргумент помножити на 8

Більший аргумент помножити на 10

Більший аргумент помножити на 5

1-6 грн/ 3 грн

7-9 грн/ 4 грн

10-12 грн/ 5 грн

 

 

 Учень 6.

Дніпро – найбільша в країні і третя за величиною ріка в Європі. Вона є основною водною магістраллю. І хоча на території України протікають великі повноводні річки, є запаси підземних вод. Але все ж наша держава належить до регіонів, недостатньо забезпечених водою. Як же  можна зберігати воду

  1. Якщо кран не щільно закритий, то за добу витікає 12 літрів води.
  2.  Якщо з крана тече цівка води товщиною з сірник, то за добу витікає 70 відер води.
  3.  Якщо не закриваємо кран , коли чистимо зуби. То втрачаємо 3 літри води.

Антуан де  Сент – Екзюпері говорив «  Вода – ти саме життя , ти наповнюєш нас радістю, що не поясниш ніякими почуттями, з тобою повертаються до нас сили, з якими ми вже попрощалися»

 

6. Оцінювання уроку. Підрахунок надходжень і видатків. Оцінки.

  Домашнє завдання : повторити пп .7-11, виконати № 11.15, 11.19

Завершити урок хочу таким твердженням

«Ми не отримали землю  в спадок від батьків, ми взяли її в борг у наших дітей.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище

 

надходження

 

видатки

Прізвище

 

надходження

 

видатки

Прізвище

 

надходження

 

видатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього

Різниця

оцінка

всього

Всього

Різниця

оцінка

всього

Всього

Різниця

оцінка

всього

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
11. Квадратична функція, її графік і властивості
Додано
1 жовтня 2018
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку