Урок "Квадратна нерівність, Розв'язування квадратних нерівностей"

Про матеріал
Розробка уроку (конспект) алгебри 9 класу з елементами проблемного навчання та використанням тесту "На Урок".
Перегляд файлу

Урок №   .  Дата проведення:

 

Тема: Квадратна нерівність. Розв’язування квадратних нерівностей 

Розділ програми: Квадратична функція

Мета:

навчальна: Сформувати поняття квадратної нерівності, сформувати уміння і навички розв’язування квадратної нерівності графічним методом, домогтися розуміння та засвоєння учнями алгоритму розв'язування квадратних нерівностей із використанням побудови графіка квадратичної функції;

розвивальна: логічне та аналітичне мислення, навики читання і побудови схематичних графіків квадратичної функцій, розв’язування нерівностей з однією змінною;

виховна: виховувати уважність та відповідальність, культуру записів та малюнків.

Формування компетентностей:

Предметна компетентність: сформування поняття квадратної нерівності, ознайомлення з алгоритмом розв’язування квадратних нерівностей, формування навичок розв’язування квадратнихнерівностей.

Ключові компетентності:

спілкування державною мовою – грамотно висловлюватись рідною мовою, доречно та коректно вживати математичну термінологію;

уміння вчитись впродовж життя – усвідомлювати власні освітні потреби та цінність нових знань і вмінь;

соціальна та громадська компетентності – оцінювати аргументи, змінювати думку на основі доказів, уміння працювати в команді;

інформаційно-цифрова – працювати за алгоритмом, складати алгоритми дій;

ініціативність та підприємливість – генерувати нові ідеї, ухвалювати оптимальні рішення;

основні компетентності у природничих науках та технологіях – розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати засобами математики, будувати моделі процесів;

екологічна грамотність і здорове життя – дотримання санітарних норм побуту,

Наскрізні змістові лінії:

Підприємливість і фінансова грамотність - розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань, уміння генерувати ідеї, ухвалювати оптимальні рішення, аргументувати та захищати свою позицію;

Екологічна безпека та сталий розвиток - формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь;

Здоров’я та безпека - становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище;

Громадянська відповідальність - формування відповідального члена громади і суспільства, який розуміє принципи та механізми функціонування суспільства

Тип уроку: засвоєння нових знань і навичок

Обладнання: комп’ютер, мультимедійне обладнання, онлайн-тест Хмиз В.А. «Квадратична функція, її графік та властивості» (ТОВ «На Урок), презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку
  • повторення правил роботи на уроці

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Асоціативний кущ: «Квадратична функція»;
  2.               Еврістична бесіда по властивостях квадратичної функції. (загальний вигляд, визначення коефіцієнтів квадратного тричлена, назва графіка, визначення напрямок віток параболи, визначення нулів функції, визначення координат вершини параболи, визначення проміжків зростання і спадання).

3) Виконання учнями онлайн тесту Хмиз В.А. «Квадратична функція, її графік та властивості» (ТОВ «На Урок) за посиланням join.naurok.ua  код: 8737057

IV. Формулювання теми й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Проблема: Знайти усі цілі розв’язки нерівності:

Учитель проводить мотивацію навчальної діяльності дітей, оголошує основні цілі уроку:

Ознайомитись із квадратичною функцією;

Навчитися розв’язувати квадратичні функції графічним способом.

V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Бесіда:

  • Чим відрізняються дана нерівності серед нерівностей з однією змінною?
  • Які знаки використовуються для запису нерівностей?
  • У якій частині нерівності слід розмістити квадратний тричлен для стандартного запису?


Формулюю означення квадратної нерівності:

 

Які дії слід виконати для розв’язування квадратної нерівності?

Робота з підручником Приклад 1 с. 112.


Алгоритм розв’язування квадратної нерівності

VІ. Фізкульт хвилинка

Виконання вправ

VІ. Застосування нових знань, формування вмінь

Виконання вправ:

Фронтальне, усне виконання вправ 472 (відповіді: 2, 5, 6), 475 (відповіді 1) (-∞;-2,5) і (1;∞), 2) (-∞;-2,5] і [1;∞), 3) (-2,5;1), 4) [-2,5;1].

Самостійне або за допомогою вчителя виконання вправ 477, 479, 481, 483, 485.

Реалізація проблеми: Знайти усі цілі розв’язки нерівності:

(після отримання розв’язку нерівності звернти увагу на умову і виписати з проміжку цілі розвязки).

VIІ. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

  •             На уроці я зрозумів, зрозуміла …
  •             На уроці найцікавішим було …
  •             На уроці мені було найважче …
  •             На уроці мені запам’яталось…
  •             На уроці мені сподобалось…
  •             У мене виникло запитання …

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати § 12, вивчити означення і алгоритм, розглянути приклади 2-7 с. 112-114, виконати вправи 476, 478, 480, 482, 486.

ІХ. Оцінювання роботи учнів

За результатами роботи на уроці, із урахуванням формувального оцінювання.

 

 

 

 

Інструкції для учнів

Правила роботи на уроці:

  • На уроці працюють усі;
  • Вислуховуємо інших;
  • Говоримо після підняття руки;
  • Висловлюємось коротко, по черзі;
  • Не змінюємо тему обговорення;
  • Поважаємо інших;
  • Тримаємо робоче місце у порядку;
  • Виконуємо тільки запропоновані завдання;
  • Заощаджуємо час.

 

 

 

При розв’язуванні вправ:

  • Не заважаємо іншим;
  • Вивчаємо умову;
  • Визначаємо що потрібно знайти;
  • Створюємо математичну модель;
  • Розв’язуємо завдання за визначеним алгоритмом;
  • Аналізуємо отримані результати;
  • Записуємо відповідь.

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
§ 12. Квадратна нерівність
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
1677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку