Урок № __
Дата:______
Клас: ______
Тема: Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння та їх розв’язування.
Мета:
навчальна: закріпити знання учнів щодо означення квадратного рівняння, коефіцієнтів квадратного рівняння та його видів; домогтися засвоєння учнями способів розв’язання неповних квадратних рівнянь; сформувати вміння застосовувати вивчений матеріал для розв’зування неповних квадратних рівнянь;
розвиваюча: розвивати логічне мислення, розумову активність, культуру математичного мовлення, уважність, уміння зосереджуватися;
виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчання, організованість, наполеглевість, старанність, повагу і ввічливе ставлення один до одного;
Тип уроку: засвоєння знань і вмінь.
Наочність та обладнання: сигнальні картки трьох кольорів: червоного, синього і зеленого, опорний конспект «Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння та їх розв’язування», підручник.
Хід уроку.
Епіграф
Розумова праця на уроках математики — пробний камінь мислення.
В.О.Сухомлинський
І. Організаційний момент.
– Доброго дня. Усім бажаю гарного настрою, творчої наснаги, взаєморозуміння. Зберімося з думками, будемо уважними і активними на уроці. А які асоціації викликає у вас слово «урок»?
У – успіх…
Р – розумова активність …
О – обізнаність …
К – колектив, компетентність …
– Сподіваюсь, що сьогодні на уроці на нас чекають і успіх, і розумова активність. Ви зможете продемонструвати свою обізнаність і компетентність.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Формулювання мети і завдань уроку
Тема розділу сама по собі створює мотивацію навчальної діяльності учнів і визначає мету уроку: після засвоєння на попередньому уроці видів неповних квадратних рівнянь на цьому уроці слід вивчити способи розв’язання таких видів рівнянь.
ІІІ. Активізація пізнавальної діяльності
На дошці записаний кросворд:
Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон. Відповідати має право лише той, у кого знаходиться мікрофон. Учні повинні говорити швидко, відповідаючи на запитання або висловлювати свою думку.
Запитання до учнів
А) Які рівняння називають квадратними?
Б) На які види поділяються квадратні рівняння?
В) Прокоментуйте види рівнянь:
1) – 19 = 0;
2) 2 – 9х -10 = 0;
3) х2 – 4х+1=0
4) – 9х = 0.
Г) Скільки дійсних коренів можуть мати квадратні рівняння?
Д) Наведіть свої приклади з домашньої роботи, які проілюструють усі випадки.
ІV. Формування вмінь та навичок
Виконання усних вправ
1. Укажіть, чому дорівнює кожний із коефіцієнтів квадратного рівняння:
а) 5х2 – х + 1 = 0; б) 4х – х2 + 4 = 0; в) 3х2 + 7х = 0; г) 3х2 – 4 = 0; д) 12х2 = 0.
Які з цих рівнянь є неповними квадратними рівняннями?
2. Які рівняння не мають коренів?
а) х2 – х = 0; б) х2 = 0; в) 2х2 = -8; г) - 3х2 = -1; д) -х2 - 3х = 0.
Фізкультхвилина (віршована руханка)
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
Виконання письмових вправ
1. Розв’яжіть рівняння:
х2-8х = х
6
2. При якому значенні т, число 2 є коренем рівняння х2+тх-6=0?
3. Розв’яжіть рівняння, виділивши у його лівій частині квадрат двочлена:
4. При якому значенні т не є квадратним рівняння:
5.Розв’яжіть рівняння:
6. Установіть, при якому значенні а один з коренів квадратного рівняння дорівнює 0, і знайдіть другий корінь рівняння:
V. Домашнє завдання
Повторити п.17, с. 149;
Середній рівень: №№578, 583;
Достатній рівень: №590 (1);
Високий рівень: №604 (2,3).
VІ. Підведення підсумків уроку
– На мою думку, ви були на уроці не тільки активні, уважні, кмітливі, але й поглинали знання з теми з апетитом, а також отримали від цього велике задоволення. Свою діяльність на уроці ви оціните за допомогою карток трьох кольорів: червоного, синього і зеленого, які лежать у вас на парті.
Спочатку уважно послухайте притчу.
Йшов мудрець, а назустріч йому три людини, які везли під палючим сонцем візок з каменями для будівництва. Мудрець зупинився і кожному задав по одному запитанню. У першого запитав: «Що ти робив цілий день?» І той відповів, що цілий день возив кляте каміння. У другого спитав: «А що ти робив цілий день?» І той відповів: «А я сумлінно виконував свою роботу». Третій посміхнувся. Його обличчя засвітилося радістю і задоволенням: «А я будував храм!»
Нехай кожен оцінить свою роботу на уроці.
– Хто працював як перша людина піднімає синю картку.
– Хто працював як друга людина піднімає зелену картку.
– Хто працював як третя людина піднімає червону картку.
–Я бажаю вам завжди працювати з радістю і задоволенням.