Урок "Квадратний метр. Твір – опис приміщення в художньому стилі (усно)."

Про матеріал

Якщо ви хочете зацікавити учня, обирайне нестандартні види уроків. "Квадратний метр..." - це колективне створення проекта будинка, де кожен матиме свій затишний куточок, адже створив його власноруч. У комп'ютерних іграх все виходить досить вправно, а якщо спробувати без нього?

Перегляд файлу

 

Тема. Квадратний метр. Твір – опис приміщення в художньому стилі (усно).

Мета:

  • формувати текстотворчі вміння: осмислювати тему, межі теми та головну думку майбутнього  висловлювання, добирати й систематизувати матеріал до твору;
  • закріплювати  вміння складати  план майбутнього висловлювання, вибирати доцільні для  розкриття теми тип і стиль мовлення, реалізовувати задум на чернетці, удосконалювати чорновий варіант творчої роботи;
  • розвивати увагу, спостережливість, культуру усного й писемного мовлення, сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу й удосконаленню граматичного  ладу мовлення шестикласників;
  • виховувати  інтерес до професій, пов’язаних  із будівництвом та дизайном інтер’єрів.

Цілі.

Учні знатимуть:

  • Особливості  опису приміщення;
  • Професійну лексику.

 Учні вмітимуть:

  • Складати план створення власного висловлення;
  • Створювати колективний авторський проект «Кімната -  візитка господаря»;
  • Описувати приміщення відповідно створеного проекту.

Обладнання: підручник, учительська презентація, плакати, стікери, фломастери, клей, набори для створення  дизайнерських проектів, проектор, ноутбук.
Тип уроку: здобуття нових знань.

Форми роботи: робота в групах, створення проектів, захист проектів,  презентації, створення власних висловлень.

Соціокультурна лінія: Професій у світі є чимало.

                                        Перебіг    уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Уміння красиво говорити, логічно висловлювати свої думки приходить не відразу, цього  треба наполегливо  вчитися.На уроці працюватимемо над тим, щоб виробляти спостережливість. Навчатися  прогнозувати майбутнє  висловлення, виходячи з його теми, мети, доцільно добирати мовний матеріалл, думку оформляти чітко, виразно.

ІІ.Актуалізація знань учнів.

Слайд №1, текст «Архітектор».

                Школа, лікарня,театр, книгарня, будинок… спочатку зявилися на папері. Їх придумав архітектор – накреслив на великих аркушах, ще й  зробив макет – точнісінько  такі будинки, тільки маленькі.

             Архітектор -  чи не найдавніша  з-поміж професій. «Дивом світу» називають  гігантські піраміди стародавнього Єгипту – надгробні пам’ятники фараонів. Тисячі років  височіють вони  над пустелями Африки, вражаючи своєю красою, могутністю…

                   І в наші дні жодна будівля не з’являється без  участі архітектора. Перш ніж розпочати роботу, він повинен з’ясувати, яку саме споруду слід будувати. Адже проект, який підходить  для школи, не годиться для заводу. Будівля театру непридатна для  бібліотеки чи дитячого садка. Важливо ще врахувати, де буде зведено новобудову – в місті чи в селі (За Г.Юрміним).

Бесіда.

Чому професію архітектора вважають однією з найдавніших?

Яку  пам'ять залишили по собі давні архітектори? Що повинен знати  архітектор, перш ніж розпочати роботу?

Чому, на вашу думку, ми розпочали розмову про будівлі, будівництво?

j0343363ІІІ. Визначення  теми,мети, цілей  уроку.

ІV. Реалізація теми.

Витель. Сьогодні ми будемо готуватися до написання твору – опису приміщення.
                               Працюватимемо в основному групами, бо ні архітектор, ні його помічники нічого не варті без підтримки, без команди. Тому ви зараз оберете собі ту роль,  яка вам найбільше до душі і прикріпите собі  позначку.

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEVK-qhNWCIADZ4mmVfM68wUcX_lY7GRlg-s-LgcjKoNR10bgahttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQi3hAQWmEiJlYHmwtlpkOeDkW-PJUyth23ONsZ0w3dRrNEYoR2Маляр (нім. Малер - живописець) . Робочий, фахівець, що займається фарбуванням будівель, споруд, обладнання, інструменту та інших предметів інтер'єру. У країнах СНД спеціальність маляр - це в основному жіноча професія, пов'язана тільки з фарбуванням або іншими умовними роботами на підприємствах чи приватному будівництві.

 

 

Електрик - фахівець, що працює в області електротехніки

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ07K8470yKIs3BYATJgljEPfHJVvddc3AaXsdkAaoG2rmGJ4z6Sw

Сто́ляр  робітник, фахівець, який займається обробкою  дерева і виготовленням виробів із нього

 

 

Констру́ктор — людина (особа), у більшості випадків («як правило»)  інженер, що у результаті процесу конструювання створює проект певного об'єкта техніки. Створюваний конструктором (у взаємодії з іншими конструкторами, оскільки майже завжди це є колективний процес) проект (найчастіше це комплект креслень та іншої технічної документації) повинен забезпечувати можливість виготовлення (спорудження) необхідного об'єкта.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJOjNipUDChKDSCSpMG-jRkOKYQqEXqdQUOOrVJu6zVxlkU7qF6wСанте́хнік (також: слюсар-сантехнік) — робітник, який займається наладкою та ремонтом сантехнічного обладнання. Виконує ремонт та монтаж системопалення, водопостачання, каналізації, газопостачання. Також доглядає за трубопровідними системами, апаратурою, системами пожежогасіння. Останнім часом з ускладненням обладнання та сантехнічних систем робота сантехніка вимагає ґрунтовної підготовки у декількох галузях і є гостродефіцитною.

Штукатур – це перший фахівець, від якості роботи якого залежить естетичний вигляд будинку, свою назву професія отримала від основного матеріалу, з Штукатурка – це оздоблювальний шар, що наноситься на поверхню різних конструктивних елементів будівлі з метою вирівняти і покращити їх санітарні та теплотехнічні характеристики, надати їм певної форми та фактури

Професія лицювальник – плиточник належить до оздоблювальних робіт у будівництві. Оздоблювальні роботи – це великий комплекс процесів, що виконуються під час зведення будинків (споруд) і після їх закінчення з метою підвищення довговічності конструкцій, надання їм естетичного вигляду і створення необхідних умов експлуатаційникам. Вишукані фасади та інтер’єри будинків. Облицьовані плитками й оздоблені різноколірними візерунками, є витвором майстерності лицювальників – плиточників.

Дизайнер меблів та текстилю – спеціаліст, корий відповідає за добір  і розстановку меблів, оздоблення текстилем: килими, покривала, штори…

 

BD00146_                        Перш ніж ропочати роботу, хоч, щоб ви подивилися, як приміщення можуть бути спроектовані та обставлені, яку роль можуть виконувати елементи дизайну та декору.

Презентація 1.

А тепер і ми візьмемося до роботи.

Спочатку пригадаємо план твору – опису приміщення.

Слайд №2

1. Призначення приміщення.

2. Розмір, форма, освітлення.

3. У яких кольорах оздоблено  інтер’єр.

4. Меблі, речі ( де їх розташовано і які вони).

5. «Настрій» приміщення (урочистий,затишний, робочий тощо).

6. Загальне враження від приміщення.

    Слайд №3

                             Словник  дизайнера

                 Кабінет, письмовий стіл, комп’ютер, принтер, настільна лампа, торшер, письмове приладдя, стелаж, словники,  довідники, багатотомні видання, портрети, фотографії, гардини, вазони, пухнастий килим, затишок,  вигоди…

                   Квартира, вікна виходять на  південь(північ, захід, схід),  коридор, передпокій, вітальня,ідальня, спальня, кухня, ванна кімната, гардероб, паркет, лінолеум, шпалери, ламінат…

 

j0343363                     М’які меблі, диван, крісла з оббивкою …..кольору, крісло – ліжко, ширма, шафа для книжок, альбоми фотокарток, вишиті картини, обідній стіл, журнальний столик, порцеляновий посуд, кришталева ваза,  скатертина й серветки, вишивані подушки, фіранки, гардини, тюль.

                 Уявіть собі, що у вашому приміщенні буде  хтось жити. Може, це буде герой літературного твору, а може й ні, але там має бути затишно, комфортно, зручно. Там має хотітися бути.
Робота в групах.

Слайд №4

Опис інтер’єру

Розмір кімнати: велика, простора, невелика, тісна.

Освітленість: світла, темна, сонячна.

Вікна: два великих вікна виходять…., кремовий(інший колір) прозорий тюль на металевих карнизах, яскраві  квіти в горщиках на підвіконні.

Стіни: обклеєні світлими шпалерами золотавого кольору з ніжним візерунком, картина в позолоченій рамі, настінний   електронний годинник.

Стеля: висока, побілена, зі стелі звисає кришталева люстра,  на стелі відблиски сонячного світла.

Підлога: блискуча лакована паркетна підлога, постелений ламінат горіхового кольору. На підлозі палас бежевого кольору з геометричним візерунком.

Двері: дерев’яні, пластикові, зі вставленим фігурним склом.

Меблі: темна(світла) стінка, овальний (круглий, квадратний) стіл посеред кімнати, застелений лляною скатертиною, м’які стільці, диван пісочного кольору, диванні подушки, покривало, зручні крісла, журнальний столик, великий  телевізор, торшер.

Слайд №5

Використайте в роботі підказки

1.Складіть простий план твору.

2.Відберіть і запишіть до кожного пункту плану відповідні матеріали, користуючись «Описом інтер’єру»

3. Постав перехідні «місточки» від однієї частини твору до іншої, використавши конструкції:

Меблів у кімнаті було…

Затишок створюють….

У кімнаті затісно від надміру речей…

Кімната заставлена….

4.Для уникнення повтору дієслів стояти, висіти вживайте вирази:

Більшу частину кімнати займає…

У центрі (посередині) знаходиться….

Зліва від дверей (ліворуч) знаходиться….. а справа (праворуч) -…

У правому (лівому) кутку розташовано….

5. Правильно вживайте слова, що означають місцезнаходження меблів:

Посередині, в центрі, поряд з,  поруч із, біля, попід, в кутку, справа, зліва, між вікнами, навпроти, навколо, біля протилежної стіни.

6. Уникайте помилок у написанні слів із орфограмами:

Прекрасна квартира, балкон, лоджія, портьєра, диван, телефон, телевізор, комп’ютер, письмовий стіл, палас, торшер, настінний календар, шпалери.

7. Не забувайте замість пропущеного  присудка ставити тире:

Зліва від дверей – крісло, справа – стінка.

 

                     Створення  проекту житла з обов’язковим розподілом обов’язків, які кожен потім буде  проговорювати, презентуючи свою роботу.

Презентації проектів.

Учительські та дитячі оцінки проектів.

j0229625Руханка. Машина товару. На будівництво привезли фарбу. Її треба розгрузити (імітація), її треба розколотити (правою рукою імітація розколочування). Час нас дуже тисне,  ремонт затримується. Розколочену фарбу лівою рукою починаємо наносити  на поверхню стола, правою колотимо фарбу для  підлоги. Молодці! Ми напевно встигнемо з такими робітниками!
V.Підведення підсумків. Оцінювання. Самооцінювання.

Відкритий мікрофон:

  • Найбільш вдалим сьогодні було?
  • Пізнавальним?
  • Страшним, неприємним?
  • Я змінив своє ставлення до….
  • Наступним разу я хочу…

VI. Домашня робота. Обов’язкова. Виконати  вправу 102.

                                      На вибір: створити презентацію за однією з тем;

                                      створити власний (паперовий) проект (за аналогією до 

                                     класного).

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку