13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок-квест «Чарівна подорож країнедоладією» за твором Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Про матеріал
Уявіть собі, що ми з Вами разом із дівчинкою Алею потрапили до країни Недоладії, де все не так, як у справжньому житті. Там все переплутано, перекручено і загадково. А нашим завданням є пройти всі випробування і пройшовши казковий лабіринт, з’ясувати головний урок, який отримала Аля.
Перегляд файлу

Урок – квест « Чарівна подорож країною Недоладією» за твором              Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

 

Мета: формувати предметні компетентності й компетенції відповідно до змістових ліній:

діяльнісної  пізнавальну та пошукову активність учнів, уміння швидкого і творчого мислення, навчати переносити раніше засвоєні знання і вміння в нову ситуацію;

емоційно-ціннісної: духовно-емоційний світ учнів, розвивати  інтерес до художньої літератури;

соціокультурної виховувати в дітей почуття здорової конкуренції,

товариськості, доброзичливості; сприяти вихованню любові до художніх творів, толерантного ставлення до однолітків;

літературознавчої: розвивати дослідницькі риси, пам’ять, створюючи

спеціальні умови для виконання комунікативних завдань.

Обладнання: бонуси у вигляді ключів, конверти із завданням,маршрутні листи , чисті  аркуші паперу, олівці, ручки тощо.

Правила квесту. Кількість команд - 2. Початкова станція – підготовча,

де відбувається шифрування кабінетів, інструктаж кураторів (помічників організатора квесту, учителів, старшокласників); ознайомлення з назвами станцій, із завданнями, послідовністю їх виконання, регламентованою кількістю часу, критеріями оцінювання.  Остання станція – творча, де збираються всі команди.

Інструкція для куратора станції (ПО – помічник організатора):

· ПО ознайомлює команди з послідовністю виконання завдань,

регламентованим часом, критеріями оцінювання.

· ПО слідкує за дотриманням правил.

· ПО не має права давати підказки і надавати допомогу командам.

· За порушення правил при виконанні завдання ПО штрафує команди

(штрафні бали).

· ПО робить відповідні записи у маршрутних листах команд.

· Після того, як усі команди пройшли відповідний етап, ПО підходить у

«Творчу майстерню».

Інструкція для учнів:

1. Швидко розподілити ролі в команді. Капітан організовує роботу,

відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення, а його

замісник веде потрібні записи, вони разом із членами команди працюють над виконанням завдань.

2. Дотримуватися правил гри в команді: не перебивати один одного та

інструктора. Намагатися дійти спільної думки.

3. Команди йдуть різними маршрутами, зустрічаються лише на старті та фініші.

4. Зі старту до фінішу кожну команду супроводжують квест- нструктори,яких представляє ведучий.

5. Команди мають право на додаткові підказки від ведучих, якщо їм складно

розв’язати завдання. Однак за це на них накладаються штрафні санкції – кількість отриманих балів зменшується на 1 бал.

6. Завдання від ведучого команда отримує лише тоді, коли всі її члени

будуть присутні на острові.

7. За недотримання правил гри або порушення маршруту команда карається

штрафними додатковими хвилинами (2 хв.) до всього часу.

 Сюжетна лінія: учні заздалегідь отримують завдання -  повторити твір        Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Розробляються оцінювальні маршрутні листи для кожної команди  з назвами станцій. До програми квесту долучаються вчителі (або старшокласники), які будуть відповідальними за кожну станцію (ПО), контролюватимуть хід виконання завдань та виставлятимуть бали за правильні відповіді. На відповідних станціях прикріплюються таблички з назвами. Учні мають пройти казковий лабіринт із дівчинкою Алею, героїнею  твору, правильно виконати  різні завдання та з’ясувати головний урок, який отримала Аля.

Маршрут: учасники команд повинні пройти за визначені хвилини такі

станції:  «Будьмо знайоі», «Креативна», «Пізнавальна», «Юний художник», «Ерудит», і дійти до «Творчої майстерні», але в різному порядку (відповідно до маршрутного листа) та виконати запропоновані завдання.

Місце проведення: шкільне приміщення.

Час проведення: 1 година 30 хвилин.

Оцінювання: учні, які набрали найбільшу кількість балів, – переможці. За порушення правил гри, дисципліни команда одержує штрафні бали. На кожній станції різна кількість балів. За додаткове друге завдання можна отримати бонуси – ключі, які на останньому етапі можна обміняти на елементи завдання. Чим більше ключів, тим легше розгадати завдання.

 

ХІД КВЕСТУ

 

Вступ. Ознайомлення учасників зі змістом квесту в цілому: оголошення

теми, отримання маршрутних листів, наголошення на часових термінах

проходження кожної станції, обов’язковій умові – слідувати чіткому порядку

проходження маршрутного листа та культурі поведінки, інструктаж із техніки

безпеки тощо.

Мотивація. Уявіть собі, що ми з Вами разом із дівчинкою Алею потрапили до країни Недоладії, де все не так, як у справжньому житті. Там все переплутано, перекручено і загадково. А нашим завданням є пройти всі

випробування і пройшовши казковий лабіринт, з’ясувати головний урок, який отримала Аля.

            Бажаємо успіху і натхнення у пошуках правильних відповідей! І хай

переможе найрозумніша та найкмітливіша команда.

  1. Станція « Будьмо знайомі»

Задання 1. Рольова гра «Інтервю з автором». Кожному учаснику слід задати запитання щодо життєвого і творчого шляху письменниці.

- Чому стали писати саме для дітей?

- Як ви почали писати?

- Скільки вам було років, коли вперше вийшов друком Ваш твір?

- Кому були присвячені Ваші перші твори?

- Яка ваша улюблена дитяча книжка?

- Яке ваше справжнє прізвище?

- Як відпочиваєте?

- Що ви найбільше цінуєте в людях?

- Що Ви побажаєте своїм читачам?

Завдання 2. Назвати героїв повісті- казки

Усього 10 балів.

  1. Станція «Інтелектуальна дуель»

Завдання 1. Згадайте епізод казки,пов'язаний із певним ключовим словом

  • Рушничок (Його Аля забула довишивати й подарувала бабусі на день народження)
  • Риби під парасольками ( таку картину побачила Аля, коли потрапила до Недоладії)
  • Ліве вухо (його не було в хлопчикаНедоладька, якого зустріла Аля)
  • Будинки-розвалюхи (такими були будівлі в країні Недоладії)
  • Недотель (готель із різними недоліками у вигодах)
  • Лицарський шолом (його носив на голові Перший Недорадник)
  • Корона (саме її хотів відібрати у короля Перший Недорадник)
  • Попіл (він був на обличчі в Недопопелюшки)
  • Ключик (його дав Алі Недороль)
  • Телефон (його не  було в кімнаті, яку запропонував Алі Недоштанько)
  • Червоний ковпак (його носив чарівник Недочеревик)
  • Пломбір на паличці (його забажала Аля, щоб перевірити, чи в цій кімнаті виконуються всі бажання ( 5 балів)

Завдання 2. Гра «Таємнича валіза» (за повістю-казкою «Незвичайні

пригоди Алі в країні Недоладії»)

Відгадайте, кому з персонажів казки належить валіза за переліком речей,

які там знаходяться (ведучий демонструє 7 валіз)

Кожна відповідь оцінюється 3 балами. За підказку знімається 1 бал.

Підказкою є коротка характеристика персонажів. (Наприклад, Недочеревик –

безупину постачає нових мешканців у чарівну країну).

1. Вуглинка, голка з моточком червоних ниток, стрічка для волосся. (Аля)

2. Червоні шнурки, книга з інструкцією, зелений черевик. (Недочеревик)

3. Сокира, лицарські обладунки, шолом. (Перший Недорадник)

4. Спис, шматок залізних грат, жменька волосся з бороди. (Гвардієць

Недоборода)

5. Попіл, старий лантух, шовкова спідниця, кришталевий і дерев’яний

черевички. (Недопопелюшка)

6. Нічна сорочка, нічний ковпак із китицею, свічка, подушка, корона.

(Недороль Десятий)

7. Стрілка та циферблат годинника, мотузка, молоточок, макет драбини

(Годинникар Недождень)  (7балів)

  1. Станція « Креативна»

Завдання 1. «Я – сценарист»

Складіть казку про самостійно обраного фантастичного персонажа (фею,

лісовика, мавку, домовика тощо), який буде головним героєм казки,

відповідно до плану

1. Опис головного героя (його зовнішність, магічні вміння).

2. Місце перебування (описати місцевість, де живе герой).

3. Що трапилось із героєм (описати події або ситуації, у яких брав участь

герой).

4. Помічники (другорядні герої, які йому допомагали).

5. Кінцівка (чим завершились пригоди героя).

Оцінюється 3 балами.

Завдання 2.Установіть відповідність. Хто з персонажів співає яку пісню? Як це їх характеризує? (7 балів)

1. Бувають чудеса
справжнісінькі на світі!
Виходить, ти і я
за все-усе в одвіті?
Що тут не доробив –
отам вилазить боком!

Недоладько

2. А коли щодня і щогодини
не втрачаєш ти ані хвилини –
стане другом диво-циферблат,
і в ділах у тебе буде лад.

Перший Недорадник

3. Порожня голова – не диво.
І з нею можна жить щасливо.
Думки до неї не приходять
і мрії з розуму не зводять.

Аля

4. Та це велике щастя,
що я – живий!
А як у грудях серце
не мертве, а живе,
то вирівняти можна
усе,
що ще криве!

Недочеревик 

5. От і виходить, бачте, що душа
не коштує і мідного гроша!
Бо я за те й
копієчки не дам,
чого побачити
не можу сам,
або подержати у жмені,
або покласти до кишені!

Годинникар Недождень

6. Всі чомусь мене обходять стороною,
І ніхто не привітається зі мною.
І ніхто мені руки не подає –
всі не люблять ремесло моє!

Недороль Десятий

7. Я нізащо не признаюся нікому,
що мені у замку страшно так самому!..
День у день я знову граю
цю давно обридлу роль…

Кат

 

Недопопелюшка

  1. Станція « Скарбничка  ерудита»

Завдання 1. Літературна гра «Бюро знахідок» ( 4 бали)

Відгадайте, кому  з героїв повісті-казки належить та чи інша річ

(Учитель дістає із кошика відповідні речі)

  • Черевик - (Недочеревику)
  • Кришталева туфелька – (Недопопелюшці)
  • Стрічка – (Алі)
  • Розкроєні, але не зшиті штани – (Недоштаньку)
  • Намальована голова – (Першому Недораднику)
  • Намальоване вухо – (Недоладьку)
  • червоні нитки – (не вишитому до кінця рушникові)
  • годинник – (годинникарю)
  • корона – (Недоролю)

 

Завдання 2. Установіть відповідність. Хто з персонажів що робив (2 бали)

 

  1. Зносив недороблені справи в країну Недоладію
  2. Мав готель із недоробленими кімнатами.
  3. Полагодив годинник
  4. Приміряв по черзі голови

 

А. Недорадник

Б. Недождень

В. Недочеревик

Г. Недоштанько

Д. Недоборода

5. Станція «Кольоровий світ» - (5 балів)

Завдання 1. Намалюйте комікси за повістю-казкою.

  1. Станція «Фантазери» (5б.)

Завдання. Розкажіть, діти, яким   би   було  життя  на  Землі, якби  всі  люди  ніколи  не  завершували  свої  справи  і  не  виконували  обіцянки?

7. Станція «Творча майстерня»

Підсумкова станція, де отримані на попередніх станціях ключі команди

обмінюють на окремі аркуші паперу зі словами.

Завдання. Поєднайте слова на окремих аркушах у закінчену думку Правильно виконавши, отримаєте вислів Галини Малик( 2 бали).

Відповідь. Все-все на світі залежить від нас з вами.

Підведення підсумків та нагородження переможців грамотами та

солодощами.

 

Зразок маршрутного листа для команди №1:

 

№ з/п

Станція

 

Час

прибуття

 

Час

закінчення

 

Кількість балів

 

Штрафні бали

Підпис

 

1.

Станція «Будьмо знайомі» (10 б.)

 

 

 

 

 

2.

Станція «Інтелектуальна дуель» (12б.)

 

 

 

 

 

3.

Станція «Креативна» (10б)

 

 

 

 

 

4.

Станція  «Скарбничка ерудита» (6 б.)

 

 

 

 

 

 

5.

Станція «Кольоровий світ» (5 б.)

 

 

 

 

 

 

6.

Станція «Фантазери» (5 б.)

 

 

 

 

 

7.

Станція «Творча

майстерня» (2 б.)

 

 

 

 

 

 

 

УСЬОГО – 50 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бобух Інна
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку