Урок на тему: Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. Віршовані загадки. Акровірші . «Що за птиця?», «Хто вона?»

Про матеріал
Мета уроку - ознайомити із життям та творчістю письменника, його віршованими загадками, акровіршами; розвивати навички виразного, осмисленого читання загадок, пояснення способів їх відгадування, розвивати кмітливість,коригувати розумові здібності; виховувати оптимістичний погляд на життя, сприйняття дотепних, доброзичливих жартів.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема. Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. Віршовані 
загадки. Акровірші . «Що за птиця?», «Хто вона?»
Мета:ознайомити із життям та творчість письменника, його віршованими загадками, акровіршами; розвивати навички виразного, осмисленого читання 
загадок, пояснення способів їх відгадування, розвивати кмітливість,коригувати  розумові здібності; виховувати оптимістичний погляд на життя, сприйняття дотепних, доброзичливих жартів. 
Тип уроку: урок - цікавинка. 
Обладнання: презентація, портрет письменника, виставка книг Л. І. Глібова, відео «Фізкультхвилинка - ялинка»,смайлики-оцінки, дидактичний 
матеріал. 
                                                                   Малята вчать ті сонячні слова, 
                                                                   що ніби чародійник, з рукава 
                                                                   ти сипав їм – і в мудрості не схибив 
                                                                                                           М. Рильський 
                                          Хід уроку 
І. Організаційний момент. 
Добрий день, діти! Сідає краса, а тепер сила 
      Посмішка може зігріти інших своїм теплом, покращити настрій. Посміхніться один одному і долоньками своїми відчуйте тепло, з яким я сьогодні прийшла до вас на урок, візьміть цей позитив до свого серця. З цим прекрасним настроєм я пропоную розпочати наш урок. Успіхів вам та удачі!

Давайте пригадаємо, чому ми навчаємось на уроках літератури? Слайд
У- учимося самостійно вирішувати проблеми; 
Р- розвиваємо мову, пам’ять, увагу, роздумуємо; 
О-обговорюємо, відкриваємо таємниці слова; 
К-коригуємо свій розвиток. 
 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Добре. А зараз давайте перевіримо домашнє завдання. Слайд
1.Жменька загадок з твого класу. Перевірка домашнього завдання. (Учні розповідають напам’ять загадки, інші відгадують. Учитель читає загадки, учні відгадують. Отримують смайлики)
2.Експрес-опттування: Слайд
- Що таке загадка? 
- Які бувають види загадок? 
- Які найпоширеніші художні засоби використовуються у загадках? 
- У якій формі бувають загадки? 
3. А зараз попрацюємо над удосконаленням навичок читання

1). Робота з таблицями складів Слайд

2). Читання пірамід Слайд

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Сьогодні на уроці ми познайомимося із біографією та творчістю відомого поета-байкаря Леоніда Івановича Глібова. Повчимося виразно читати його твори. Дізнаємося, що таке акровірш.

Давайте спершу по форзацу  визначимо, звідки родом письменник.(Полтавщина)

Відкрийте с.150. Тут ви бачите портрет Леоніда Глібова.

Давайте запишемо у зошит число та тему уроку. Слайд

Учитель читає епіграф:                           Малята вчать ті сонячні слова, 
                                                                   що ніби чародійник, з рукава 
                                                                   ти сипав їм – і в мудрості не схибив 
                                                                                                           М. Рильський 

Питання: Як М. Рильський назвав Глібова? «Чародійником». А чому? Бо Глібов  усіх зачаровував своїми творами

Ось який цікавий початок в одній із загадок.

Слайд: фото Глібова і слова

Ануте, діти, ось сідайте! 
Я загадку за хвіст піймав: 
Подумайте і розгадайте, 
Чи я диковину придбав. 
Ну й дивовижа! 
 

- Хто ж бо з вас не захоче після таких слів читати загадку до кінця: що ж воно там буде? А дідусь тільки усміхається собі, погладжуючи бороду, рівненько розчесану на два боки: читайте, малята, мені того й треба! Ну й хитрющий! І дотепний, і мудрий, і лукавий, а що вже витівник і жартун: навіть ім’я собі взяв-дідусь Кенир! 
 

- Хто ж бо він такий? Хочете знати? Тоді прочитаємо ці книги, на яких ім’я автора - Леонід Глібов. Так, він і є дідусь Кенир. Всі діти позаминулого століття зачитувались дитячим журналом «Дзвінок», який виходив у Львові і був єдиним дитячим журналом на всю Україну. У ньому і друкував Леонід Іванович свої твори під загальною назвою «Загадки і жарти дідуся Кенира». У нас у бібліотеці є ось такі книги Л. Глібова.

А ви знаєте ,що таке кенар? Послухайте довідку(учень читає) Слайд
Учитель.А чому ж він дідусь Кенир? Кажуть, що його батько купив собі такого співучого кенара, що послухати спі птаха сходилися сусіди. На запитання, куди йдуть, вони відповідали: « До Івана Кенира». Так і прозвали по-вуличному – «Кенир». 

Учитель. Давайте ненадовго перервемось. Нам час  відпочити. Яка зараз пора року?(Зима). Усі ми чекаємо новорічних свят. І до нас на фізкультхвилинку завітала весела ялинка.
А тепер вмощуйтесь ладненько та послухайте оповідь про маленького Льолика-Квіткового королика… І генії були дітьми… 
2. Біографія про маленького поета-байкаря звучить у виконанні підготовленого завідома п’ятикласника. 
Про юнацькі, зрілі та останні роки життя поета розповідає учитель. 
3. Робота з підручником А зараз познайомимося із творами Глібова Слайд

1). Учитель читає «Що за птиця?»

2). Словникова робота. Які незрозумілі слова

3). Виразне читання учнями

4). Чи відгадали ви загадку?Що це?(Муха)

5). За якими ознаками ми здогадуємося, що йдеться про муху?(муха літає, водиться в людських оселях, часто непроханий гість, інколи важко відігнати- скрізь пролізе)

6) З чим порівнюється?( з пташкою)

7). Чому в загадці протиставляється старець?

Які особливості поведінки мухи підкреслив Л. Глібов у 
вірші «Що за птиця?»

8). Зверніть увагу на перші літери в кожному рядку. Яка особливість цієї загадки? ( в ній є відгадка)  Слайд

«Що за птиця?» -- це акровірш.

Давайте на сторінці 154 у підручнику  знайдемо, що таке акровірш, (запис у зошити)

4.Ваші товариші підготували інсценізацію одного з творів. Подивіться та послухайте уважно, можливо , відгадаєте.

Слайд «Хто розмовляє?»

5.А тепер знову попрацюємо з підручником
1) Читання твору «Хто вона?»учителем і на півголосом учнями; 
2) Відповіді на запитання з «Чарівної скриньки»; 
--прикмети якої пори року описано в загадці?

--за якими ознаками ви здогадуєтеся, мова йде про ластівку?

6. У  Глібова є й інші акровірші. Слайди

7.ІНСТРУКТАЖ       Домашнього  завдання  сторінка 157 , виразно читати «Хто сестра і брат?», відповідати на питання 1-5, вивчити визначення поняття «акровірш». Слайд

ІV. Закріплення вивченого Слайд

- Хто такий дідусь  Кенир? 
- Що таке акровірш?                                                                                                                                         -Що відрізняє акровірші від інших  поезій? 

V. Творча пауза

Скласти сенкан

ЩО? Акровірш

Який? Цікавий, загадковий

Що робить?Запитує і дає відповідь

Як я ставлюсь?  Читаю з захопленням

Синонім Незвичайний вірш

VІ. Підведення підсумків. 
Оцінювання роботи учнів на уроці. Підраховування  смайликів.

 

 

zip
Додав(-ла)
Сипало Наталя
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
1507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку