Урок з алгебри у 8 класі
Тема. Додавання і віднімання раціональних дробів з однаковими знаменниками.
Мета.
Технічне обладнання та технічне забезпечення: мультимедійна дошка, Інтернет-сервіси (Thing Link, Learningapps), блог вчителя «Математика для всіх», ПЗ Advanced Grapher.
Девіз.
Перемога не завжди приходить до
найсильнішого чи найспритнішого,
але рано чи пізно вона приходить
до того, хто повірить у себе.
Народна мудрість
І етап. Організаційний.
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
|||
Цільові завдання |
Мета |
Форма організації, управління діяльністю учнів |
Результат |
Форма звітності |
Повідомлення теми, мети, епіграфу та етапів уроку |
Налаштувати учнів на працездатність та естетичне сприймання інформації |
Колективна |
Запис теми уроку у зошиті |
Перегук назвами команд та закликами до активної праці (додаток №2) (1 хв.) |
Діти, ми з вами, готуючись до уроку, домовилися провести його у формі квест-гри, для цього сформували 4 команди-пошуковців (назвати капітанів), які сьогодні будуть діставатися вершини успіху, долаючи величезні перешкоди, що стоятимуть на шляху (нашою квест-картою буде інтерактивний плакат, виконаний з допомогою сервісу Thing Link):
Урок проводимо у мультимедійному класі, тому варто згадати правила техніки безпеки перебування у кабінеті підвищеної безпеки.
|
ІІ. Актуалізація наявного навчального досвіду (3 хв) інтерактивна вправа №1
Етап «Гімнастика розуму»
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
|||
Цільові завдання |
мета |
Форма організації управління діяльністю учнів |
Результат |
Форма звітності |
Повторити основні знання, які вивчили по темі. |
Перевірка основних властивостей раціональних дробів, підготовка до розв’язування вправ |
Групова |
Вправа №1 (Визначити яке твердження правильне) класифікація властивостей раціональних виразів |
Коментування групою відомих тверджень по черзі, інші команди готові долучитися до змагання |
ІІІ. Удосконалення навчального досвіду.
Команди по черзі сідають за центральний стіл відповідно до жеребкування, отримуючи собі завдання та через посилання виконують вправи.
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
|||
Цільові завдання |
мета |
Форма організації управління діяльністю учнів |
Результат |
Форма звітності |
Вправа №2: бліц-опитування |
Перевірка знань про допустимі значення змінних у раціональних виразах |
Фронтальна |
За допомогою техн.. прийому «Знайди пару» вказати числа, що не входять до ОДЗ дробу:
|
Письмове обчислення та усний коментар ОДЗ: х≠4 |
Вправа №3 Знайди помилку: перемістити твердження з якими ви погоджуєтеся до «так», якщо не згодні, то до «ні» |
Обгрунтування правильності суджень на основі знань про дії І ступеня з рац. дробами |
Групова та індивідуальна |
За допомогою техн.. прийому «класифікація» перемістити судження та обґрунтувати свій вибір: Якщо а=, то
|
Демонстрація на мультимедійній дошці
|
Вправа №4: Мозковий штурм виконати дії із дробами |
Відпрацювання навичок володіння діями І ст.. з рац. дробами |
Письмова самостійна робота у групах |
За допомогою техн.. прийому «пазли» учні обирають комірку та перевіряють правильність обчислень |
Озвучення отриманих відповідей під час самостійної роботи |
ІІІ. Навчальний практикум
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
|||
Цільові завдання |
мета |
Форма організації управління діяльністю учнів |
Результат |
Форма звітності |
Вправа №5: На шляху до успіху 1.знайти ОДЗ дробу 2.виконати дію 3.скоротити дріб 4.вилучити точку, що не входить у ОДЗ
|
Повторити алгоритм побудови графіка функції, що записана у вигляді раціонального дробу |
Групова |
(техн.. прийом «Вставити пропущені слова») підбір термінів, пропущених у алгоритмі |
Коментування групою слів, що пропущені |
Побудувати графік функції У= |
Будуючи графіки, пам’ятати про ОДЗ та вчитися вилучати точки із отриманого графіка |
Індивідуальна |
На спец. плакаті кожна група виконує рисунок та перевіряємо колективно його правильність за допомогою ПЗ Advanced Grapher |
Демонстрація плакатів |
ІV. Підведення підсумків, виставлення оцінок та отримання домашнього завдання.
Додаток №1
Піраміда навчальних досягнень
Додаток №2