Урок. Квест. ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ . ТРАГІКОМЕДІЯ «СТО ТИСЯЧ»

Про матеріал
Конспект уроку української літератури (8 клас) .Урок - квест за твором Карпенка - Карого "Сто тисяч"
Перегляд файлу

Урок – квест

ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ .  «СТО ТИСЯЧ»

Мета:

  • узагальнити знання учнів про життєвий та творчий шлях

І. Карпенка -  Карого; сприяти глибшому усвідомленню особливостей жанру, ідейно-художнього змісту трагікомедії; вдосконалювати вміння розкривати проблематику твору; 

  • розвивати вміння систематизувати і узагальнювати вивчений

матеріал; образне та критичне мислення; формувати вміння висловлювати власні думки;

  • виховувати інтерес до театрального мистецтва; усвідомлення того,

що є проявом зла у житті людини.

 

Обладнання: портрет І. Карпенка -  Карого, виставка художніх творів

І. Карпенка -  Карого; маршрутні листи, картки із завданнями, театральна маска, дзеркальце, ватман, клей, фломастери, фото та ілюстрації (для створення плакатів, міні - проектів) 

 

І. Організаційний момент

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. (прийом "До успіху").

2. Оголошення мети квесту, умов проведення.

3. Розподіл учнів на 2 групи , призначення незалежних експертів.

ІІ. Проведення квесту

1. Слово вчителя .

2. Виконання завдань квесту.

 

Завдання 1. «Інформаційне гронування»

- Скласти інформаційне гронування до життєвого та творчого шляху  І. Карпенка – Карого.

 

Завдання 2. Літературознавче. (Після виконання завдання учні отримують театральну маску)

 

  • Визначити жанр твору «Сто тисяч». Встановити відповідність між

літературними термінами та поняттями:

 

 

 

 

Драма

- (з грецької «святково-веселий натовп і пісня») – такий драматичний твір, у якому в комічних образах викриваються негативні суспільні або побутові явища, висміюються людські вади, негативні риси характеру.

 

 

Комедія

- (з грецької означає «дія») – драматичний твір, де життя показане не через авторську оповідь, а через діалоги і вчинки дійових осіб.

 

 

Трагікомедія

- драматичний твір, у якому об’єднані риси трагедії й елементи комедії: твір, збудований на основі трагедійного конфлікту, розв’язка якого закінчується комічно, не вимагає обов’язкової загибелі героя.

 

 

Завдання 3. Творче (Після виконання завдання учні отримують підказку: слово – вказівний займенник з двох букв (ЦЕ).     

  • Скласти «Сенкан» до образу Калитки
  • Перший рядок – тема (іменник).
  • Другий – опис теми (два прикметники).
  • Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
  • Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
  • Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.

Завдання 4.  Порівняльний аналіз образів.  (Після виконання завдання учні отримують дзеркальце)

  • Заповніть « Коло Вена» : що

об’єднує героїв комедії «Сто тисяч» ?

 

Завдання 5. Розв’язання кросворду.

  1. Що керувало вчинками Калитки?   
  2. Кому з героїв твору належить фраза : «Гроші — гроші всьому голова»?
  3. На який шлях стає Калитка заради грошей?
  4. Вид художньої літератури в прозі чи віршах, у якому зображення здійснюється через різке осміювання, критику всього негативного.
  5. Що є засобом для наживи для Герасима?

 

 

1

Ж

а

д

н

і

с

т

ь

 

2

К

а

л

и

т

к

а

 

3

Ш

а

х

р

а

й

с

т

в

о

 

 

4

С

а

т

и

р

а

5

З

е

м

л

я

 

 

ІІІ. Підведення підсумків

По закінченню проходження квесту учні складають вислів:

Театр – це дзеркало життя.

  • Як ви розумієте цей вислів? (Надання відповідей груп)

 

  • Слово учителя.

Всю свою діяльність, енергію, мистецький хист І. Карпенко - Карий спрямовував на створення справді народного, високоестетичного українського професійного театру, на сцені якого відтворювалося б народне життя, висвітлювалися складні суспільні суперечності.

  • Читання учнем монологу Івана

Барильченка із п’єси  І. Карпенка - Карого «Суєта»:  "Комедію нам дайте, що бичує сатирою страшною всіх і сміхом через сльози сміється над пороками і заставляє людей, крім їх волі, соромитися своїх вчинків".

  • Слово учителя.

Так устами свого героя Карпенко-Карий висловив свою любов до театрального мистецтва і своє бачення завдань театру. Його п'єси змушують людей соромитися не тільки своїх вчинків, але й вчинків героїв, яких драматург "бичує сатирою страшною".

Не все на світі можна купити за гроші. І підписатися під словами Герасима Калитки про те, що «гроші важливіші, ніж сім`я, друзі, навіть власне життя», - абсурд. І.К.Карпенко - Карий серйозно попереджає про небезпеку грошей, а особливо брудних, які калічать душі, руйнують споконвічні уявлення про добро і зло.

 

Завдання 6. Створення плакату або міні-проекту на запропоновану тему.

docx
Додано
31 березня 2023
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку