Урок – квест
ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ . «СТО ТИСЯЧ»
Мета:
І. Карпенка - Карого; сприяти глибшому усвідомленню особливостей жанру, ідейно-художнього змісту трагікомедії; вдосконалювати вміння розкривати проблематику твору;
матеріал; образне та критичне мислення; формувати вміння висловлювати власні думки;
що є проявом зла у житті людини.
Обладнання: портрет І. Карпенка - Карого, виставка художніх творів
І. Карпенка - Карого; маршрутні листи, картки із завданнями, театральна маска, дзеркальце, ватман, клей, фломастери, фото та ілюстрації (для створення плакатів, міні - проектів)
І. Організаційний момент
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. (прийом "До успіху").
2. Оголошення мети квесту, умов проведення.
3. Розподіл учнів на 2 групи , призначення незалежних експертів.
ІІ. Проведення квесту
1. Слово вчителя .
2. Виконання завдань квесту.
Завдання 1. «Інформаційне гронування»
- Скласти інформаційне гронування до життєвого та творчого шляху І. Карпенка – Карого.
Завдання 2. Літературознавче. (Після виконання завдання учні отримують театральну маску)
літературними термінами та поняттями:
Драма |
- (з грецької «святково-веселий натовп і пісня») – такий драматичний твір, у якому в комічних образах викриваються негативні суспільні або побутові явища, висміюються людські вади, негативні риси характеру. |
Комедія |
- (з грецької означає «дія») – драматичний твір, де життя показане не через авторську оповідь, а через діалоги і вчинки дійових осіб. |
Трагікомедія |
- драматичний твір, у якому об’єднані риси трагедії й елементи комедії: твір, збудований на основі трагедійного конфлікту, розв’язка якого закінчується комічно, не вимагає обов’язкової загибелі героя.
|
Завдання 3. Творче (Після виконання завдання учні отримують підказку: слово – вказівний займенник з двох букв (ЦЕ).
Завдання 4. Порівняльний аналіз образів. (Після виконання завдання учні отримують дзеркальце)
об’єднує героїв комедії «Сто тисяч» ?
Завдання 5. Розв’язання кросворду.
|
1 |
Ж |
а |
д |
н |
і |
с |
т |
ь |
||||||
|
2 |
К |
а |
л |
и |
т |
к |
а |
|
||||||
3 |
Ш |
а |
х |
р |
а |
й |
с |
т |
в |
о |
|
||||
|
4 |
С |
а |
т |
и |
р |
а |
||||||||
5 |
З |
е |
м |
л |
я |
|
|||||||||
ІІІ. Підведення підсумків
По закінченню проходження квесту учні складають вислів:
Театр – це дзеркало життя.
Всю свою діяльність, енергію, мистецький хист І. Карпенко - Карий спрямовував на створення справді народного, високоестетичного українського професійного театру, на сцені якого відтворювалося б народне життя, висвітлювалися складні суспільні суперечності.
Барильченка із п’єси І. Карпенка - Карого «Суєта»: "Комедію нам дайте, що бичує сатирою страшною всіх і сміхом через сльози сміється над пороками і заставляє людей, крім їх волі, соромитися своїх вчинків".
Так устами свого героя Карпенко-Карий висловив свою любов до театрального мистецтва і своє бачення завдань театру. Його п'єси змушують людей соромитися не тільки своїх вчинків, але й вчинків героїв, яких драматург "бичує сатирою страшною".
Не все на світі можна купити за гроші. І підписатися під словами Герасима Калитки про те, що «гроші важливіші, ніж сім`я, друзі, навіть власне життя», - абсурд. І.К.Карпенко - Карий серйозно попереджає про небезпеку грошей, а особливо брудних, які калічать душі, руйнують споконвічні уявлення про добро і зло.
Завдання 6. Створення плакату або міні-проекту на запропоновану тему.