Тема: «Будова рослин. Різноманітність рослинного світу»
Мета: пригадати пори року, зимові місяці; жива і нежива природа; ознайомити дітей з різноманітністю рослинного світу, вчити розрізняти рослини (кущі, дерева, трав’янисті рослини ) ; ознайомити дітей з будовою рослин ; розвивати акуратність, спостережливість та вміння слухати; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища
Обладнання : малюнки із зображенням рослин, презентація «будова рослин» , робочий зошит.
Хід заняття
І. Організаційний етап
1.Привітання
2.Пригадати пори року/зимові місяці
Все, що нас оточує ,але не зроблено руками людини – це ПРИРОДА.
Природа поділяється на живу і неживу. До живої відноситься все, що народилося, росте (розвивається), рухається ,а коли стає стареньким помирає (засихає). Що відноситься до живої природи ? (рослини, тварини ,люди)
ІІ. Основна частина
3.Повідомлення теми заняття
І саме про рослини ми сьогодні поговоримо. Нас оточують різноманітні рослини : дерева, ялинки, кущі, квіти ,трава …Рослини поділяють на 3 групи: дерева ,кущі та трав’янисті рослини.
Всі вони мають схожу будову: корінь, стовбур (стебло), листя.
Корінь - це дуже важлива частина рослини . За допомогою нього рослина живиться та утримується в ґрунті. По стовбуру (стеблу) надходять поживні речовини та вода в усі частини рослини : в гілки, листя. За допомогою листя рослина може дихати.
Дерево має один прямий товстий стовбур, вкритий корою, кущ – багато тоненьких, але твердих стовбурців , а квітка – м’яке трав’янисте стебло. Це найголовніша відмінність дерева, куща і трав’янистої рослини.
4. Робота із зошитом (стор.22)
5.Рослини мають різну форму, колір, розмір. Ростуть рослини скрізь: у лісі, у полі, в саду, на городі, навіть у воді. Є також кімнатні рослини
А у вас вдома є кімнатні рослини? Як вони називаються?
6. Робота із зошитом (стор.23)
ІІІ. Заключна частина
Запам’ятай. Зрубав дерево - посади два.