Урок-квест "Творчість Григорія Сковороди"

Про матеріал
Завдання, які варто додати до уроку про Григорія Сковороду. Завдання інтегрують у собі розвиток математичних, читацьких компетентностей. Це задачі, які містять цікаві факти. Анаграми з афоризмами. Філворд знайомить учнів з музичними інструментами мандрівного філософа. А на станції мислителі, діти презентуватимуть навчальну силу байок у коротких сценках.
Перегляд файлу

 

Команда «Пательня» Девіз: Не підгоримо!

СТАНЦІЯ 1. «РОЗУМНИКИ»

Прочитайте та розв'яжіть задачі про Григорія Сковороду. 1 задача=10 балів 1. Григорії Сковорода зробив 28 сопілок. З березових гілочок було 7 сопілок, з калинових гілочок – 10 сопілок, а решта з осикових гілочок. 

Скільки сопілок з осикових гілочок зробив Григорій сковорода? 

_________________________________________________________________ _________________________________________________________________

_________________________________________________________________

2.За 2 роки Григорій Сковорода вивчив 3 мови: польську, латинську, німецьку. Скільки місяців він вивчав мови?

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________ 3. Григорій сковорода любив мандрувати, співати, навчатись. Порахуйте скільки років мандрував Григорій, якщо він мандрував 6 років, 2 роки вчився, 9 років мандрував, 2 роки співав, 10 років мандрував, і 15 років навчав дітей?

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

 

 

СТАНЦІЯ 2 «АФОРИЗМИ»

1.     ЛЮБОВ      ВИНИКАЄ      З      ЛЮБОВІ 

2.     ВТРАТА      ЧАСУ      НАЙТЯЖЧА 

3.     БІЛЬШЕ      ДУМАЙ      І      ТОДІ      ВИРІШУЙ 

4.     ВИЗНАЧАЙ      СМАК      НЕ    ПО      ШКАРАЛУПІ,      А     ПО          ЯДРУ

 

СТАНЦІЯ «МУЗИКАНТ»

image 

1.     Ліра

2.     Бандура

3.     Флейта

4.     Сопілка

5.     Гуслі

6.     Скрипка

СТАНЦІЯ «МИСЛИТЕЛІ»

БАЙКА "ВОРОН І ЧИЖ"

Неподалік від озера, з якого визирали жаби, сидів на гілці і виспівував Чиж. 

Поблизу нього крякав собі й Ворон, та, побачив, що Чиж не перестає співати, сказав:

— Чого ще й ти сюди пнешся, жабо?

— А чому це ти мене звеш жабою? — спитав Чиж Ворона.

— Тому що ти так само зелений, як та жаба.

— Коли я жаба,— мовив на те Чиж,— тоді ти сам справжнісінький жабур, бо спів твій дуже схожий на жаб'ячий.

Сила: Добре серце і звичаї людські, культура, а не зовнішні якості мають свідчити за те, хто ти є. Дерево по плодах пізнається.

 

БАЙКА "ГОДИННИКОВІ КОЛЕСА"

Колесо годинникової машини спитало у Другого колеса:

— Скажи мені, а чого ти гойдаєшся не так, як ми, а в інший бік?

— Мене,— відповіло Друге колесо,— так зробив мій майстер, і цим я вам не лише не заважаю, але ще й допомагаю, аби наш годинник мав єдиний шлях по сонячному колу. Якщо буду рухатись як ви, то годинник зупиниться.

Сила: У людей з різними природними нахилами і життєві шляхи різні. Одначе всім один кінець — чесність, лад і любов.

 

БАЙКА "ОРЕЛ І ЧЕРЕПАХА"

На дубі, що похилився до води, сидів Орел, а поблизу Черепаха проповідувала своїй братії:

— Гори воно вогнем оте літання! Покійна наша прабаба, дай боже їй царство небесне, згинула, як видно з переказів, за те, що почала вчитися в Орла цеї гиблої та складної науки. І хто таке вигадав

ЛІТАТИ?!…

— Слухай-но,черепахо! — обірвав її проповідь Орел.— Не тому загинула премудра твоя прабаба, що літала, а тому що взялася не за свою справу. Літати не гірше, ніж повзати.

Сила: Прагнення насолод і слави багатьох збиває у протиприродний стан. Це тим шкідливіше для них буває, чим більша така невідповідність. Так починають займатися не своєю справою заради похвали і гордості.

 

БАЙКА "СОВА І ДРІЗД"

Тільки побачили Сову пташки, як почали її наввипередки скубти.

-І не пориває вас досада, пані, чи не сумно вам? — спитав Дроздик,— що на вас, невинну, нападають? Чи не дивно це вам? Чи не болить?

-Анітрохи,— відповіла та.— Вони й поміж себе завжди чинять так само. Один з одним скубуться і сваряться. А щодо досади і суму, то вона для мене терпима, бо хоч мене сороки й ворони з граками скубуть, проте Орел з Пугачем не чіпають, та й афінські громадяни поважають мене.

Сила: Ліпше в одного розумного і доброго бути у любові та шані, ніж у тисячі дурнів і задирак.

 

БАЙКА "ЗОЗУЛЯ ТА ДРІЗД"

Зозуля прилетіла до чорного Дрозда.

— Чи тобі не нудно? — питає його.— Що ти робиш?

— Співаю,— відказує Дрізд.— Хіба не чуєш?

— Я співаю частіше від тебе, проте однаково нудно…

— Так ти ж, пані, тільки те й робиш, що, підкинувши в чуже гніздо свої яйця, з місця на місце перелітаєш, співаєш, п'єш та їси. А я сам годую, бережу і вчу своїх дітей, а працю свою полегшую співом.

Сила: Багато хто, занедбавши споріднену їм роботу, лише співають, п'ють та їдять. У сім гультяйстві вони терплять їдучішу нудьгу, ніж ті, хто працює без ослабу. Співати, пити та їсти — не робота, а лише крихітний хвостик з головного, призначеного нам діла. А хто для того їсть, п'є та співає, щоб охочіше після відпочинку взятися до роботи, як до покликання свого, тому ні-коли нудьгувати: щодня він і працює, і відпочиває, і се про нього приказка: "Добрій людині щодня свято". Робота наша — джерело радості. А коли кого своя робота не звеселяє, той, звичайно, їй не родич, і не її вірний приятель, але щось біля неї любить, і як не спокійний, так і не щасливий. Але немає нічого солодшого, як спільна для нас усіх робота. Вона є голова, світло і сіль будь-якого окремого заняття… Щасливий той, хто поєднав любе собі заняття із загальним. Воно є справжнє життя. І тепер можна зрозуміти таке Сократове слово: "Дехто живе для того, щоб їсти й пити, а я п'ю й їм для того, щоб жити".

 

 

pdf
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку