Урок-квест.Узагальнення знань по темі: "Птахи"

Про матеріал
 поглибити й узагальнити знання учнів в ігровій формі матеріал з теми Птахи;  виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях;  розвивати логічне мислення, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки та підвищувати комунікативну активність учнів;  удосконалювати вміння працювати в колективі;  виховувати працелюбність, старанність, бажання поглиблювати знання, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

ЧЕМЕРИНЕЦЬКА ЗОШ І-ІІст.

 

D:\Нова папка (2)\контрольні\RSCN3584.JPG

 

Урок(заняття)-квест

 «Птахи - наші пернаті друзі»

 

( нетрадиційний підсумковий урок з теми «Птахи» 

для учнів 7 класу)

Пов’язане зображення

 

З досвіду роботи вчителя біології,

 Чемеринецької ЗОШ І-ІІ ступенів

Винярської Галини Ярославівни

 

 

2019

 


Урок- квест .    Тема . Узагальнення  знань з теми «Птахи».   

Мета: 

  •    поглибити  й узагальнити знання учнів в ігровій формі матеріал  з теми Птахи;
  • виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях; 
  •    розвивати  логічне мислення, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки та підвищувати комунікативну активність учнів;
  • удосконалювати вміння працювати в колективі;
  •    виховувати  працелюбність, старанність, бажання поглиблювати знання, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку(заняття): узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

Форма проведення : урок-квест.

Обладнання: презентації, спів птахів(мр3),орнітологічне дерево,конверти із завданнями, чорний ящик,таблиці , фотографії та малюнки птахів, книжки про птахів

 

Як не буде птахів, то і людське серце стане черствішим”

 (М. Стельмах)

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Вітання .

    Вітаю усіх з новим днем зимового дня тижня.Одного разу у відомого мислителя Сократа спитали, що на його думку, найлегше робити у світі . Він відповів, що найлегше повчати інших, а найважче – пізнати самого себе . Тож я вам бажаю пізнати себе!.

   Витягніть, будь-ласка, руки перед собою. Подивіться: у багатьох долоньки відкриті. А це означає, що ми всі відкриті для того, щоб поділитися своїми знаннями й здобути нові; ви готові до діалогу й співробітництва.

2.Емоційне налаштування. ( під мелодію співу птахів учні висловлюють свої очікування від заняття та налаштування на працю.)

  Доповнюють речення:

Я очікую...

Мені б хотілося....

Я хочу....

Мені здається......

Я буду намагатися.....

Бажаю всім....

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Я уважно вислухала ваші очікування та побажання, прийму їх до уваги. Буду намагатися їх виправдати , тому робитиму все можливе, що наш захід не пройшов марно.

      Майже кожен із вас мріяв здійнятися вгору і побачити безкраї простори рідного краю. Лише один клас типу Хордових здатен на це.Що це за тварини?

 Так ми з вами вже вивчали тему «Птахи». Отримали багато цікавої нової інформації з будови, процесів життєдіяльності та поведінки птахів. Тому, сьогодні ми проведемо квест, у якому покажемо, на що ми здатні, і як вміємо застосувати отримані знання. Для участі запрошуються дві команди.

Отже, назви команд «Павичі» та «Жайворонки».      

    Винагородою будуть оцінки, смаколики та медалі «Розумники». За кожну перемогу в раунді ви будете отримувати наліпку, а в кінці уроку будемо їх підраховувати та визначати переможця. Наш урок пройде у формі подорожі сторінками журналу про птахів.

А також ми створимо власноруч птаха з паперу методом орігамі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

І. Раунд «Знайомство»

Діти презентують свою команду характеристикою назви птаха ( можна загадками), а друга команда дає назву та отримує «бал»( назву, девіз). Наприклад:

Пташка ця маленька, Лагідна, сіренька. В небесах співає, Сонце зустрічає. (жайворонок)    Девіз: «Хай болять від втоми ноги, ми доб'ємось перемоги!

Вдень я сплю, Вночі – літаю.  Добре я вчиняю?

Девіз: «Душу і серце в роботу вкладу кожну хвилинку в труді збережу».

 Наприклад:

ІІ. Раунд «Постріл»

Учні ставлять питання суперникам по черзі. Питання написані на клаптиках паперу, скрученого у вигляді куль і знаходяться  в коробці.

1.Назвіть нелітаючих птахів?

2.Які знаєте пристосування до польоту у птахів?

3.Які птахи називають виводковими?

4.Яка будова яйця птаха?

5.Які види пір'я птахів?

6. Для чого потрібна куприкова залоза?

7.Чим харчується сова та синиця?

8.Як вивчають міграцію птахів?

9. Птах - символ миру. ( Голуб.)

10. Наука, що вивчає життя птахів.(Орнітологія)

11. Хижий нічний птах. (Сова)

12. Усеїдний птах, сірий з чорним або чорний. Дуже поширений на Україні. (Ворона)

ІV. Узагальнення та систематизація понять , засвоєння знань.

ІІІ. Раунд          ВІКТОРИНА

 

Кожна  команда  швидко  відповідає  на  питання .

1.Розширення  стравоходу  в  голуба . ( воло )  2 буква

2.кінцівки  ,  що  уможливлюють  політ  . ( крила )2 буква

3.Спосіб запліднення  у  птахів  .(внутрішнє ) 2 буква

4. Частина  нижньої  кінцівки  птахів (цівка ) 2 буква

5.Яке  серце  у  птахів . ( 4) 3 буква

6.Спосіб  дихання  у  птахів .(подвійний ) 2 буква

7.Оболонка  яйця  ,  що є  джерелом  води .( білок ) 3 буква

8. Роговий  чохол  ,  що  покриває  кістки  щелеп ( дзьоб) 4 буква

9.Будівлі  птахів .(гнізда ) 1 буква

10. Покриви  тіла  птахів .( пір’я) 2 буква

11. Що  зявилось  перше  курка  чи  яйце ? (  Яйце ) 1 буква

Скласти слова із запропонованих букв та дати визначення(Орнітологія)

2

2

2

2

3

2

3

4

1

2

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раунд. ІV. «Орнітологічне  дерево»

На вирізаних з паперу «птахах» написані питання, які розташовані на дошці на дереві . Команди по черзі знімають питання і відповідають на них.Та отримують підказки слів для розгадування , що в чорному ящику?

  1. Який птах літає тільки під водою? Чому?

(Пінгвін. Крила-весла, добре розвинений кіль, важкий кістяк забезпечує пірнання; плавальні перетинки  між пальцями, розташування ніг на задньому  кінці тулуба  доповнює роботу крил; товстий шар підшкірного жиру ).

2.Якщо страус – це птах, чого ж він не літає ?

(слабко розвинуті крила , немає диференціації пер, маленька  без кіля, ключиці зачаткові).

  1. Чому птахи в польоті не задихаються? (Подвійне дихання)
  2. Який птах відклавши яйця, відразу ж летить на південь?(Зозуля)

     5. Що змушує птахів робити перельоти? ( Голод)

6. Чи є у птахів постійна температура тіла? Навіть у великий мороз температура тіла в них лишається досить високою і дорівнює в середньому 42,5°С, а у дрібних горобиних навіть 45,5°С. Це — нормальна температура тіла птахів.

  1. Де у птаха зуби? ( у шлунку роль зубів виконують камінці)
  2. Від чого залежить форма і довжина задньої кінцівки? (від способу життя)
  3. Чому у беркута великі кігті та гострий дзьоб? (розривати велику здобич,хижак)
  4. Які птахи є нагніздими? (голі, сліпі пташенята)

Звучить музика. Вносять чорний ящик.

ЩО ЗНАХОДИТЬСЯ В ЧОРНОМУ ЯЩИКУ?

Незвичайна одежина, не костюм і не пальто. Біле, сіре, різнокольорове, дуже чудове, захищає, зігріває.

 

  • Пір’я.  Вірна відповідь оцінюється 5 балами. 

 Звучить музика. Вносять чорний ящик.

Довгасте, округле. Один кінець гостріший, ніж інший. Вже народжене, але, ще не живе.

ЩО ЗНАХОДИТЬСЯ В ЧОРНОМУ ЯЩИКУ?

Яйце Вірна відповідь оцінюється 5 балами.

V Раунд «Реклама»

Під музичний супровід та слайдшоу з зображенням птахів діти складають рекламний слоган використовуючи у назві слово « пір’я», «яйце», «назви птахів».

Наприклад: «Хочеш гарно вчитися, тобі допоможуть уроки Мудрої сови. Купи диск! Завантажуй! Стань розумним!» , « Відчуй силу, радість, легкість! Закружляй у танці! Літай в небі! Співай! Адже ти вживаєш в їжу перепелині яєчка. » або «Ти придбав черевики в Леомода , лети як птах.»

  •         ІV. Раунд А тепер четвертий гейм «Усе пізнається в порівнянні». 
  •         Технологія «Ажурна пилка»

Учасникам команд пропонуються картки із зображенням птахів. Учням потрібно визначити видову або родову назву птаха. Та знайти зайву пташку.Чому?

Додаток2.Завдання для команди «____________»

Зображення таких птахів : пінгвін, ластівка, синиця, сова ,соловей, , ківі , глухар.

Завдання для команди «________________»

Зображення таких птахів : страус, горобець , дятел, іволга, очеретянка, гуска сіра , рябчик, орел.

 

V. Раунд «Мелодія птахів »

Діти слухають музичний спів птахів та відгадують на швидкість. Спів птахів не може залишити людину байдужою. Серед орнітологів або просто любителів птахів багато довгожителів. Адже спів птахів - сигнал радості для нашого мозку Він заспокоює, веселить, налаштовує на романтичний лад, зцілює душу, надає рівноваги всім процесам, що відбуваються в  тілі.

VІ. Раунд «Вершина слави»

Дітям треба назвати риси характеру людини , які найбільше відповідають назві птаха.


Завдання для команд

Соловей-

 Сова-

 Орел-

 Синиця-

 Зозуля-

 Лебідь-

Горобець-

 Ластівка-

 Сорока-

Шуліка(яструб)-

 

Матеріал для вчителя

Соловей- мелодійність , співочість

Сова- мудрість, розважливість

Орел- мужність ,сміливість,  безсмертя

Синиця- трудівниця

Зозуля -недбала мати

Лебідь –вірність, кохання

Горобець -безтурботність

Ластівка  доброта, щирість

Сорока  -крадійка

Шуліка( яструб)- розбійник , ворог


Назви птахів прикріпленні на плакаті на сходинках до вершини слави. Діти слова- відповідність чіпляють у комірки сходинок і умовно піднімаються на вершину.де вибирають із поданих слів підкреслені букви і складають слово «лікар»-що за птах?

     Вчитель. Зоологи виявили одну цікаву відмінність у дятлів, перед всіма птахами. Вони іноді використовують порожні консервні банки і шматки заліза для того, щоб їх барабанний дріб звучав досить далеко: так вони закликають до себе інших дятлів.

VІІ Раунд «Майстри та майстрині»

З наперед заготовленого матеріалу учні складають орігамі . Слухаючи інструкцію вчителя за планом практичної роботи складають птаха і це- журавель .

Вчитель. 22 березня у народі називають Днем жайворонків.

В цей день міряються зима з весною: зима закінчується, а весна починається.

Люди вірять, що в цей день з теплих країв прилітають сорок різних птахів, і перший з них - жайворонок.

Цього дня зазвичай пекли «жайворонків»: переважно з розкритими крилами і з чубчиками. Пташок роздавали дітям, а ті з криком і дзвінким сміхом бігли закликати жайворонків, а з ними і весну.

VІІІ Раунд «Пазл»

Додаток 3

Діти отримують конверт з імпровізованими паперовими пазлами, з яких потрібно скласти зображення птаха і назвати його. Хто справиться швидше, той  і виграв. Назвати птаха та скласти Сенка до відгаданого птаха.

ІХ. Раунд «Мислитель»

  Команди представляють свої випереджальні роботи з домашнього завдання презентації «Цікаві факти про птахів», «Чому потрібно допомагати птахам?»

Х. Підсумок уроку

1. Рефлексія. Метод «Кошик знань»

Я  дізнався про….

Я зрозумів що…..

Урок  мені сподобався, тому що….

Мені  захотілося….

Мені  запам'яталося…..

Мене  зацікавило….

Мені  знадобиться…..

Карооке пісня про птахів.

2. Визначення переможців квесту за кількістю наліпок.

Сьогодні найкраще впоралася з усіма завданнями раундів квесту команда......... Ви отримуєте дипломи «Розумники».  Ці опласки для вас. Команда, яка не виграла , але гарно працювала, отримує заохочувальні грамоти «За успіхи» . Вітаю всіх і хочу пригостити смаколиками –льодяниками у формі птахів.

VI. Домашнє завдання.

1. Пояснення домашнього завдання:

Підготувати повідомлення про птаха своєї місцевості

2. Заключне слово вчителя.

Сподіваюсь, що сьогодні ми вдало працювали і ви зрозуміли, що птахи - це наші пернаті друзі , що їх потрібно оберігати, дбати про них, особливо, взимку. Наше заняття - квест дало вам змогу  відкритися,  творчо співпрацювати, креативно мислити, отримати навики плідної роботи в команді.. Бажаю всім добра, здоров’я та  успіху. До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

Соловей-

 Сова-

 Орел-

 Синиця-

 Зозуля-

 Лебідь-

Горобець-

 Ластівка-

 Сорока-

Шуліка(яструб)-


Додаток2

1.Незвичайна одежина,

7. не костюм і не пальто.

3.Біле, сіре, різнокольорове,

4. дуже чудове,

9. захищає, зігріває.

 

6. Довгасте, округле.

8.  Один кінець

10.  гостріший, ніж інший.

  1.                    Вже народжене,
  1.                    але, ще не живе.
docx
Пов’язані теми
Біологія, Інтегровані уроки
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
1841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку