Урок-квест з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»: «Кому смачненького?» (для здобувачів освіти 1-го класу)

Про матеріал

Урок-квест з використанням технологій розвитку критичного мислення (підходить для проведення на вулиці)

Даний урок знайомить дітей з професією кухара, з історією її виникнення та вдосконалення, формує у здобувачів освіти позитивне емоційне відношення до світу професій, допомагає зорієнтувати та співвіднести свої вподобання до професії кухара.

Перегляд файлу

ВИШНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА  І-ІІІ СТУПЕНІВ №1

КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ

ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

Урок-квест з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

«Кому смачненького

(для  здобувачів освіти 1-го  класу)

 

 

 

 

 

Підготувала: вчителька початкових класів

Алла Козенко

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Кому смачненького?

Форма:

Урок-квест з використанням технологій розвитку критичного мислення (підходить для проведення на вулиці)

Мета:

ознайомити дітей з професією кухара, з історією її виникнення та вдосконалення, сформувати у здобувачів освіти позитивне емоційне відношення до світу професій, допомогти зорієнтувати та співвіднести свої вподобання до професії кухара. Сприяти розвитку ранньої професійної орієнтації, вихованню працелюбства, творчого відношення до праці; формуванню уявлення про естетичні цінності; ціннісному відношенню до природи, до оточуючого середовища; формуванню інформаційної грамотності; розвитку комунікативної компетентності; розвитку критичного мислення, уяви, фантазії; діалогічного та монологічного мовлення;

Удосконалення навичок сервірування столу.

Удосконалення навичок усного рахунку.

Розвивати вміння використати набуті знання у своєму житті.

Завдання:

  • сприяти всебічній обізнаності дітей молодшого шкільного віку;
  • розширювати та поглиблювати знання здобувачів освіти про професії;
  • викликати бажання працювати, допомагати дорослим;
  • сприяти створенню внутрішнього психологічного комфорту дітей;
  • збагачувати словниковий запас дітей;

Направлення:

моральне та трудове виховання дітей молодшого шкільного віку.

 

Урок включає в себе роботу з адвент-календарем.

Адвент-календар – незвичайний календар, де кожна дата розміщена на кишеньці чи коробочці в яку можна покласти завдання. Кишеньки (коробочки) кріпляться до основи (фанера чи полотно). Рекомендовано для використання в освітньому процесі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

Що це таке? Маленьке, зелене,

під папірцем шуршить?

Відповідь: маленький, зелений, Шуршавчик

(з мережі інтернет)

 

  • Станем в коло всі малята

Дуже раді всіх вітати

Вправа «Я посміхаюсь тобі…»

Вчителька та діти передають один одному кольоровий м’ячик або кубик, або яку іншу яскраву іграшку зі словами: «Я посміхаюсь тобі, бо….дитина має продовжити речення (бо ти сьогодні красива(ий), бо я маю гарний настрій, бо мама мене зранку обіймала і т.д.)іграшку передають або по колу або в хаотичному порядку.

Вчителька підводить дітей до адвент-календаря:

-Скажіть будь ласка, яка сьогодні дата?

(Відповіді дітей)

Вибирають кишеньку з відповідною датою

Вчителька витягує з кишеньки муляж овочів, фруктів чи іншого продукту харчування.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Що за овоч (фрукт) перед вами?
  • Що ти знаєш про нього?
  • Опиши його?
  • Як його можна використати у житті?

Вчителька підводить дітей до того, що з цих овочів (фруктів) можна готувати їжу.

  • Як називається професія людини, яка готує їжу? (кухар)
  • Чи працює така людина у нас в школі?
  • Кухар приготував нам дещо смачненьке. Хто любить смачненьке? Ось в оцій скрині і є смаколики…(вчителька відкриває скриню, а вона пуста, лише невеличкий лист)

 

 

«А щоб щось посмакувати, мене треба наздогнати.

Давайте гратися! Ось перша підказка:

Щоб дізнатися про тих, хто готував таке смачненьке, дивіться відео швиденько.

Ваш Шуршавчик»

-Ох і Шуршавчик! Погратися з нами хоче. Сумує один. Пограємось?

Тоді швидше до першої підказки. Подивимося відео про тих, хто готував для нас смаколики.

Локація «Шуршавчиків кінозал»

(Слухання авторської казки, з переглядом мультимедійної презентації)

 

КОМУ СМАЧНЕНЬКОГО?

(За збірником авторських оповідань А. Козенко «Навколо світу професій»)

Професор готував обід і наспівував якусь мелодію. Він поглянув у вікно і побачив на майданчику Віку та Сашка.

- Малеча!!! Агов! – покликав він. – Біжіть-но до мене!

А хочете дізнатися про професію людини яка любить і вміє готувати їсти?

- Це кухар, кухар! – хором закричали діти.

- Так, - професор посміхнувся, - кухар - це дуже давня професія і шлях її до наших днів довгий та цікавий.

- А велосипед часу нам покаже цей шлях?  - поцікавилась Віка.

- Гадаю що так – відповів професор – ходімо до нього. Велосипед стояв на своєму місці і чекав на мандрівників. А дітям дуже кортіло як найшвидше дізнатися про професію кухара.

Вони підійшли до Велосипеда, професор натиснув кнопку. Вогники замиготіли і дивовижна мелодія залунала навколо. Мандрівники подорожували в часі на пошуки новим пригодам та знанням.

Коли велосипед зупинився, діти озирнулися навколо і побачили велику простору будівлю. Підбігли ближче і побачили всередині солдат у обладунках, які сиділи за великим столом та їли.

- Де це ми знаходимося?  – здивовано поглянули один на одного Віка та Сашко.

- Ми знаходимося з вами на грецькому острові Крит, біля царської їдальні – сказав професор Вінчестер. Саме тут, на цьому острові вперше виникла професія кухара. Їжу для солдатів царя готував спеціально найнятий майстер кулінарної справи. І використовував для цього тільки добірні продукти.

- Тепер трішки проїдемося Стародавньою Грецією і відправимося до Афін.  – продовжував професор,- Тут дуже любили вправлятися в приготуванні нечуваних святкових страв. Крихітну маслинку запікали всередині голуба, голуба - у козеняті, козеня - у вівці, вівцю - в бику, все це смажилося на вогні, і найпочеснішому гостю діставалася та сама маслинка.

Велосипед покотився по широкій дорозі і замиготів кольоровими вогниками. Так. Так. Так. Так.

Діти їхали і з цікавістю дивилися на все довкола.

- Подивіться, - сказала Віка, - які чудернацькі будівлі, і люди тут зовсім не схожі на нас.

- А це, - відповів професор ми з вами потрапили до Стародавнього Китаю, тут вперше почали записувати кулінарні рецепти, які розповсюджувалися між народами.

А Велосипед все котився і котився крізь час та простір.

- Подивіться  - Сашко показав праворуч, - який гарний будинок. Давайте під’їдемо ближче і побачимо, може там смачненьким пригостять.

Вони під’їхали і побачили багато людей які стояли коло великого котла, а якийсь поважний чоловік дуже голосно їм щось розповідав. 

- Зараз ми з вами потрапили до Риму, столиці Італії. – сказав професор, - до школи кухарського мистецтва де вчать готувати різноманітну їжу.  Саме тут були організовані перші такі школи. Від покоління до покоління передавали люди досвід приготування страв. Вони дбайливо зберігали всі традиції, пов'язані з цим.

Велосипед весело підморгував і віз мандрівників далі. Так. Так. Так. Так.

- Подивіться малеча, - професор зробив велике коло рукою – ми з вами потрапили до середньовічної Європи. Тут високо цінували своїх кухарів. У Німеччині шеф-кухар був однією з найважливіших фігур при дворі.

- Ну а зараз попрямуємо до Київської Русі. Після Європи кулінарна справа почала розвиватися і там.

- Поїхали! Поїхали! – закричали  діти.

Велосипед заскрипів колесами і повіз наших героїв. Вони зупинилися біля дерев’яного будинку. З нього вийшов поважний чоловік  в полотняній сорочці.

- Ви заблукали? – поцікавився він.

- Ні – поквапився відповісти професор, - ми подорожуємо.

- То напевне і зголодніли, - сказав чоловік, - прошу, пообідайте разом з нами.

- Чому б і ні – відповів професор і нахилився до дітей,- довгий час на території Київської Русі приготування їжі було справою суто сімейною. Професійні кухарі вперше з'явилися там при дворах, а потім вже і в монастирських трапезних. Трапезна, малеча, це така велика їдальня. У одного князя, якого звали Гліб  був "старійшина кухар" на ім'я Торчин, перший з відомих нам кухарів. А у деяких князів було навіть по кілька майстрів кулінарної справи.

Наші українські кухарі свято зберігали традиції народної кухні, яка служила основою їх професійної майстерності. Ось чому українські страви такі смачні і славляться по всьому світі і до нині.

А тим часом чоловік привів їх до великої просторої кімнати де на обід вже зібралася вся його родина.

- Сідайте – промовив чоловік, - місця та їжі вистачить на всіх.

Діти та професор Вінчестер обідали разом з гостинним господарем та його родиною.

- Ну дітлахи – професор піднявся з-за столу, - подякуємо господарям цього дому за обід смачний, за гостинність. Нам час повертатися додому.

Залунала дивовижна мелодія, замиготіли кольорові вогники…. Так. Так. Так. Так. Наші мандрівники повернулися додому.

(За потреби та за бажанням можна скоротити)

  • Якими країна мандрувало кулінарне мистецтво, давайте згадаємо.

(відповіді дітей)

 

  • А для нас ще є лист і напевне з завданням.

 

«Що дивитись та чекати? Самі навчіться готувати!

Швидше кухню відшукайте, готувати починайте»

Ваш Шуршавчик»

 

 

Локація «Непольова кухня»

Гра «Те, що кухар прописав, або чи потрібен фен на кухні» 

Шуршавчик на кухні все сплутав і тут можна знайти знаряддя праці та інші предмети не лише для кухара. Але нам потрібно вибрати те, що допомагає приготувати їжу. (Можна використати або іграшкові інструменти, або картки з малюнками)

Діти обирають предмет і аргументують чи потрібен він для кухаря.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки стіл" 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки  яйця" 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки мука" 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки чайник"

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки ложка" 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Майстер-шеф»

  • Потрібні речі ми маємо. Можна і готувати. Перед нами є каструльки і картки з різними продуктами. Давайте подивимося що тут є (перелічують продукти). Але всі картки перемішані. А ще є замовлення від Шуршавчика. Він хоче щоб ми приготували: борщ, вареники, картоплю тушковану та компот. На кожній каструльці назва страви. Нам потрібно покласти до неї ті продукти, які потрібні для її приготування. Почали!

 

  • Наступний лист.

«Дуже гарно працювали, хочу щоб ви танцювали»

  • Ваш Шуршавчик»

Музична руханка. (можна використати вже знайому дітям)

 

  • І ще один лист.

«А щоб їжу споживати треба стіл сервірувати

Їдальню швидше відшукайте, сервірувати починайте»

  • Ваш Шуршавчик»

Локація «Скатерка-самобранка»

  • А зараз нам потрібно  правильно сервірувати стіл. Що нам для цього знадобиться?

Результат пошуку зображень за запитом "картинки сервіровка столу до обіду"(Діти обирають потрібні предмети і разом з вихователем сервірують стіл.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Яке на смак щастя?»

Діти по черзі  куштують запропоновані продукти з зав’язаними очима, вгадують, що це за продукт, і розповідають чи він їм сподобався, що з нього можна приготувати.

(Дітям пропонуються продукти з яскравими смаками, наприклад: лимон, яблуко, огірок, мед… та ін.)

 

  • Шуршавчик і тут залишив нам листа, напевне йому дуже до вподоби, як ми з ним граємось.

«Ви великі молодці, дуже постарались всі

Кроків п’ять вперед пройдіть і наліво поверніть,

Ви підстрибніть разів шість, та ще й друзів насмішіть,

Крок, наступний, та ще два, дуже гарна в мене гра.

А тепер усі нагніться та до низу подивіться »

  • Ваш Шуршавчик»

Діти крокують за вказаним маршрутом та потрапляють до галявини з килимком та подушечками де можна сісти зручно і знаходять пакунок зі смаколиками.

 

  • Будем всі відпочивати,

З апетитом смакувати.

Смачного!

docx
Додав(-ла)
Козенко Алла
Додано
20 серпня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку